Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brox
#329996
Jeg købte i december et LG SM90 og jeg er mega glad for det ... men nu er det totaltskadet ;( Jeg får ikke nok fra forsikringen til at kunne købe et tv i det prisniveau igen og mit bud står desværre nok pt. omkring skærme som:

Samsung Q70T:
https://www.hifiklubben.dk/samsung-qe65 ... medium=cpc

LG Nanocell 80
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ano80-2020

Vi købte vores SM90 pga full aray light og en hurtig processor og det må vi nok level med at vi ikke får denne gang :(
Er et af de ovennævnte TV ok, eller er der bedre alternativer når vi snakker max 8000? Det SKAL være 65"
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#330017
Med al respekt for dit max på kr 8.000, så vil jeg om muligt se tiden an de næste par uger, for der kan meget vel komme flere gode tilbud på 2020-modellerne fra Samsung, LG, Philips og Sony.

Lige pt. er der også dette fra Philips

Dette TV havde en startpris på kr 11.999 og er kendt under flere modelbetegnelser såsom Philips PUS8505, PUS8505/12, 8505, 8535, 8545 og 8555. Det er efter sigende et udemærket midend tv i klasse med Samsungs Q70T.

Philips flagskib LCD TV 2020 var et 65PUS9435 som inkluderer en opgraderet lyd med den medfølgende soundbar....og dermed kan mérprisen der så ender på kr 9.457 måske forsvares.

Dog tror jeg der er en lille mulighed for at Samsung QE65Q95T, når det sidste restlager skal skydes af, i et par uger kan komme ned i kr 9.999....men igen stadig 25 % højere end budgettet O-O

Til under kr 8.000 i denne uge så ville jeg gå efter Samsungs Q70T.
Du kan evt også kontakte Power gennem deres chat og bede om et et godt tilbud til max kr 8.000 - de plejer at være gode til at lave individuelle tilbud til den enkelte....og ellers så hold øje med de kommende weekend-tilbud i Power og Elgiganten.
Af Brox
#330029
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 00:27 Der er desværre ikke en hel masse godt at sige om de to TV, overordnet set vil Q70T dog levere det bedste billede. Hvis du har råd til at ofre 2000,- ekstra, så vil dette her fra Sony være en klar vinder:
https://www.hifiklubben.dk/sony-kd65xh9 ... d65xh9505/
Før det TV jeg har nu havde vi en 4000 kroners Sony 49" 4K fætter med Android OS. Den har vi haft som soveværelses tv men bruger den ikke fordi den er MEGA sløv. Vi snakker 2-3 minutter efter opstart før det kan bruges. Jeg synes ellers at Android systemet er lækkert og giver mange muligheder. Men vil ikke risikere igen at stå med et supersløvt tv. Tror du at den du har foreslået er bedre på det område?
Af henrik.yde
#330034
Brox skrev: 22. apr 2021, 10:49
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 00:27 Der er desværre ikke en hel masse godt at sige om de to TV, overordnet set vil Q70T dog levere det bedste billede. Hvis du har råd til at ofre 2000,- ekstra, så vil dette her fra Sony være en klar vinder:
https://www.hifiklubben.dk/sony-kd65xh9 ... d65xh9505/
Før det TV jeg har nu havde vi en 4000 kroners Sony 49" 4K fætter med Android OS. Den har vi haft som soveværelses tv men bruger den ikke fordi den er MEGA sløv. Vi snakker 2-3 minutter efter opstart før det kan bruges. Jeg synes ellers at Android systemet er lækkert og giver mange muligheder. Men vil ikke risikere igen at stå med et supersløvt tv. Tror du at den du har foreslået er bedre på det område?
Nu oplyser du jo ikke modelnr. på det 49 tommer du har i soveværelset, men ja, det er jo Sonys topmodel det drejer sig om, med flere kræfter, og nyere Android version, så ja, XH9505 vil klart være bedre og hurtigere.
Af Brox
#330038
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 12:15 Og hvis du vil spare penge, så får du meget TV for pengene i dette Panasonic til 4999,-
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... 100549268/
Ja det var da godt nok en pris der var til at føle på. Hvilket OS kører sådan en med? Vi har Apple TV tilsluttet idag men vi foretrækker at kunne kører det meste direkte på TVet. Er meget glad for LGs webOS
Af henrik.yde
#330044
Brox skrev: 22. apr 2021, 12:32
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 12:15 Og hvis du vil spare penge, så får du meget TV for pengene i dette Panasonic til 4999,-
https://www.bilka.dk/produkter/panasoni ... 100549268/
Ja det var da godt nok en pris der var til at føle på. Hvilket OS kører sådan en med? Vi har Apple TV tilsluttet idag men vi foretrækker at kunne kører det meste direkte på TVet. Er meget glad for LGs webOS
Det kører på Panasonics egen platform "Myhomescreen", som er hurtig nok, men bestemt ikke noget særligt. Hvis du alligevel bruger ATV, så vil det ikke være noget problem. TVets kvalitet mht til billed fejler bestemt ikke noget, og har da også fået gode anmeldelser.
Af Brox
#330045
@Henrik Yde: Tak for foreslaget :)

Tingene har ændret sig lidt. Det viser sig at jeg får væsentligt mere tilbage fra forsikringen fra mit gamle tv så jeg tænker at hæve grænsen til 10000.
Jeg har hørt meget godt om det Sony TV som i foreslog mig XH9505. Er det at foretrække i forhold til eks LG Nano86 / Nano90 ? Kan se at de ikke er så langt fra hinanden i pris.
Af henrik.yde
#330048
Ja, det kan jeg love dig for, de LG Nano er ikke pengene værd i min verden. Derimod så er deres OLED TV i en helt anden liga. De har forøvrigt lige været nede i 9999,- for et 65 tommer. Men der var vist et issue med din hjernerystelse og OLED ?
Af Brox
#330050
henrik.yde skrev: 22. apr 2021, 14:01 Ja, det kan jeg love dig for, de LG Nano er ikke pengene værd i min verden. Derimod så er deres OLED TV i en helt anden liga. De har forøvrigt lige været nede i 9999,- for et 65 tommer. Men der var vist et issue med din hjernerystelse og OLED ?
Det er nemlig helt korrekt :) utroligt at man stadigt er påvirker af en hjernerystelse snart fire år efter! :( Vil dog sige at jeg selv har været MEGET glad for vores LG NANO SM90 eller hvad det var den hed nu. Og omvendt har et anstrengende forhold til det Sony 49" med Android vi har. Som sagt kostede det Sony tv omkring 4000 så jeg tænker ikke at det har en processor der kan noget. Det er i hvert fald håbløst sløvt... Er ikke hjemme pt. og har desværre ikke modellen.
Det med om OSet kører sprødt på sådan en XH9505 også om tre år er nok min eneste bekymring. Men den får godt nok fine anmeldelser.
Af henrik.yde
#330052
XH9505 er et af markedets allerbedste LCD TV, nærmest kun overgået af OLED vil jeg mene. Har selv Philips OLED, ellers havde jeg uden tøven valgt Sonyen.
Af Niels E
#330056
Altså du skal jo gøre op med dig selv, om du går efter billedkvalitet eller brugeroplevelse. På billedsiden vil Sony'en slå LG'en på nærmest alle parametre. Til gengæld lyder det til du er glad for webos. Så hvad er vigtigst?