Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
#329701
Hej.

Kan man slet ikke på et nyere Sony tv, se præcis hvor mange hz skærmen kører i, når man spiller et PS5 spil?

Når jeg trykker på infobarknappen, står bare 3840/2160 4K. Ingen info om hz. Syntes det er lidt nedren, hvis kun det er Samsung, og Lg der viser info omkring det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#329775
Deres nuværende infobar viser ikke frekvens, desværre. Du kan dog åbne din output-infomenu på PS5 og se hvad den spytter ud.
Billede
Af VILLAFOREVER
#329777
Ok, Tak Torben.
Underligt Sony ikke har det. Bliver det mon muligt en dag?

Men hvordan får jeg ændret den til 120 HZ i PS5 menuen, som dit billede ovenfor viser. Jeg kan kun få 60 HZ frem hos mig. Den står til Automatisk 120, når mulig, men den spytter ikke 120 ud på noget tidspunkt, selvom spillende understøtter dette. Skal man have et spil åbent, når man tilgår menuen, eller? Når jeg tilgår menuen normalt, står der bare 3820/2160 60 HZ.

Hvad er grunden til at man ikke kan kører 120 HZ samtidig med Ray tracing? Er det PS5 mangel på power? Ifølge en liste med PS5 spil understøtter call of duty ikke 120 HZ i 4K, men tvet fortæller at opløsningen er i 4K. Hmm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#329788
Typisk må du vælge mellem performance eller opløsning, så enten må du have høj framerate eller raytracing. Det skiftes først til 120 Hz når spillet kører.

PS5 opskalerer output til 4K hvis Deep Colour Output står til Auto (det giver dig ikke 4K grafik dog). Sætter du den til -1 eller -2 vil den ikke opskalere.