Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael r l
#329688
Jeg skal flytte i nyt hus. Hvor vi får en stor stue med meget lys i. er der stor forskel på tv’erne fra Samsung 20 - 21 modeller.
Kan jo spare nogle tusser ved at købe et TV fra 20. Eller er 21 modellerne meget bedre.
Kh michael.
Af henrik.yde
#329689
Det er der vist ingen der kan svare på da de jo ikke rigtig er testet endnu. Vi skal faktisk tilbage til 2019 for at finde de helt gode Samsung TV. Dem fra 2020 var et tilbageskridt, så hvordan 2021 modellerne vil være er svært at svare på pt.
Af henrik.yde
#329693
Ja, helt klart dette her fra Sony:
https://www.hifiklubben.dk/sony-kd65xh9 ... 05/?q=65xh
Og så er der endda penge tilbage til øl, eller måske en opgradering af lyden. Du kan dog få OLED i 65 tommer til ca samme pris, som giver den absolut bedste billedkvalitet, men det kommer lidt an på lys og lysindfald om det ville være en god ide🤔
Senest rettet af henrik.yde 15. apr 2021, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af jkn789
#329709
Enig med Rasmus, oled giver den bedste billede kvalitet, men hvis du gerne vil have Samsung, så har bla. Hifi Klubben 20 % på de nye 2021 modeller. Her kan du få 65" til 16000 med det nye miniled det vil højst sandsynligt give dig en højere lysstyrke end oled, hvis du ser meget tv i dagtimerne, men det er på bekostning af billede kvalitet mener jeg
Af PeterD
#329721
Havde taget OLED.

Så er du sikker på at få det bedste overall billed og så elendig lysstyrke er der heller ikke på OLED.

Og betragtningsvikel- mæssigt er OLED stadig bedre end QLED/LCD/MiniLED.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#329729
For nogle dage siden var 65" 8K Samsung Q950TS, toppen fra 2020 nede i 15 lapper, men det var i forbindelse med åbning af en Power tror jeg. Lige nu koster det kr 18.890, mens samme tv Samsung Q900TS, uden One Connect boksen, koster 16.990.

Det var i 2020 og er stadig det bedste LCD/QLED panel der kan købes.
Måske kan du få lidt rabat i Power hvis du gør et forsøg.
Ellers tror jeg 65" QE65Q95T kommer derned igen indenfor 2-6 uger...lagrene skal jo tømmes mest muligt, inden 2021 modellerne skal sælges til masserne.

Det bedste 4K Samsung fra 2020 er 65" QE65Q95T og koster pt 11.990 - det var dog færre LED-zoner end ovennævnte, men stadigvæk i yderst godt tv til prisen.
Af Silversurfer
#329733
Hej Michael.

Da du har en stue, hvor der kan være meget lys, ville jeg vælge et ikke-OLED TV. Så undgår du også risiko for burnin på OLED. Det er ihvertfald de to grunde, som gør, at jeg selv valgte Samsung Q90R fra 2019 fremfor et OLED.

Samsung Q90R fra 2019 er måske det bedste eller et af de bedste TV, som Samsung har lavet. Desværre tror jeg ikke, at man kan købe det mere som nyt. Jeg var vist utrolig heldig at købe et af de sidste sidste år. Men måske kan man finde et brugt. Men priserne på Samsung Q90R fra 2019 kan være høje . Jeg gav 20.000 kr for mit.

Desværre er der problemer med min computer. Ellers ville jeg have linket til en video fra Stop The Fomo On Tech, hvor fyren roser sort-niveauet på Samsungs nye miniLED-TV fra 2021, der vist er i 4K. Tiden må vise om dette er et godt eller dårligt TV.

Kærlig hilsen Jan
Af Ningnang
#329885
Min søn købte et 65" Q95t i lørdags.. Vil bare sige at han er MEGET glad for det.. Samspillet med hans mobil bl. a...... Han købte ikke Oled da skærmen kører timevis med News hver dag... Og han har en meget lys stue...
Af Michael r l
#329890
Tak igen. Har kigget på Samsung 75" Q80T 4K Den står til 13 .000 kr det er 2020 modellen
Også smider vi den op på en væg.
om det er serie 8 eller 9. Tror jeg ikke betyder så meget
Har læst om den på rthings.
Af PeterD
#329893
Ningnang skrev: 19. apr 2021, 22:09 Min søn købte et 65" Q95t i lørdags.. Vil bare sige at han er MEGET glad for det.. Samspillet med hans mobil bl. a...... Han købte ikke Oled da skærmen kører timevis med News hver dag... Og han har en meget lys stue...
Burn In er ofte ikke noget problem med OLED årgang 2021, hvis man ikke lader tv'et står med maximum farver og lysstyrke, men prismæssigt er det en fordel et købe et LCD og 13.000 for et 75" for sidste års model, virker som en fornuftig handel.