Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martin.larsen
#329683
Hej en der kan sige hvad forskelle er på samsung’s nye neo qled model qn92a og qn95a? Umilbart kan jeg kun se det sku være højtaleren? Ville ha haft lg cx. Men der har jeg en alt for lys stue så der er for meget genskær i skærmen kan bedre se terrassen og hækken uden for i dagtimerne end jeg kan se billede. Skal se tv og game på ps5 på mit nye tv. Og overvejelserne er nu landet på Samsung grundet mindre genskær i skærm end i oled skærm. Men kan ik se forskelle på de 2 modeller.
Af Globulus
#329685
QN95A har One Connect boks og en smule bedre lyd (70W i stedet for 60W).

Den skulle også understøtte HDMI 2.1 på alle fire HDMI-indgange (dog kun 40Gbps) hvor QN90A kun understøtter HDMI 2.1 på en enkelt indgang:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/qn90a-qled

"HDMI 4 is the only input that supports HDMI 2.1. This may be disappointing if you need to connect more than one HDMI 2.1 device. On the Samsung QN95A model in Europe, which comes with the One Connect box, there are four HDMI 2.1 inputs."

Så hvis du vil tilslutte din PS5 og der stadig skal være plads til en evt. Xbox Series X på et senere tidspunkt er det måske bedst at gå efter QN95A i stedet for QN90A (eller dens designvarianter QN91A/QN92A/QN93A/QN94A) eller evt. kigge på noget fra LG.
Af Silversurfer
#329735
Hej.

Min computer er dårlig i øjeblikket, så jeg kan desværre ikke sende et link. Men jeg vil foreslå at tjekke en af de sidste videoer på Stop The Fomo On Tech, hvor fyren roser sort-niveaut på et af samsungs nye MiniLED TV, som vist er i 4K. Hans video drejer sig måske om et af de TV, som trådstarter taler om.

VH Jan, Samsung Q90R (2019-model)
Af henrik.yde
#329737
martin.larsen skrev: 14. apr 2021, 17:44 Hej en der kan sige hvad forskelle er på samsung’s nye neo qled model qn92a og qn95a? Umilbart kan jeg kun se det sku være højtaleren? Ville ha haft lg cx. Men der har jeg en alt for lys stue så der er for meget genskær i skærmen kan bedre se terrassen og hækken uden for i dagtimerne end jeg kan se billede. Skal se tv og game på ps5 på mit nye tv. Og overvejelserne er nu landet på Samsung grundet mindre genskær i skærm end i oled skærm. Men kan ik se forskelle på de 2 modeller.
https://www.displayspecifications.com/e ... 1b8319f9fd
Af MickDK
#329751
Silversurfer skrev: 16. apr 2021, 07:35 Hej.

Min computer er dårlig i øjeblikket, så jeg kan desværre ikke sende et link. Men jeg vil foreslå at tjekke en af de sidste videoer på Stop The Fomo On Tech, hvor fyren roser sort-niveaut på et af samsungs nye MiniLED TV, som vist er i 4K. Hans video drejer sig måske om et af de TV, som trådstarter taler om.

VH Jan, Samsung Q90R (2019-model)
"Stop The Fomo On Tech" er en klovn. Alene det han tror man kan afgøre lydkvalitet fra et TV ved at afspille det i sin stue og vise det i en YT video er rigeligt for mig til at indikere at han ikke skal tages seriøst - bruge mere seriøse site som fx Rtings, Flatpanels eller HDTVTest
Af PeterD
#329773
Desværre er der stadig folk som tror at LCD på mange måder kan konkurrere med OLED.

Samsungs marketings og produktiobsafdeling har en del af disse ansat.
Af Supergris
#329847
Personligt tvivler jeg på, du vil opleve den store forskel, med hensyn til genskær i dagslys, som aldrig vil være et TVs livret, men det lyder til, du har haft LG CX på prøve?
Kunne være interessant at høre, hvad dine iagttagelser er, hvis/når du får afprøvet en anden model.

Jeg vil antage, du ser meget TV i dagslys, og ikke har mulighed for at trække et gardin for eller kan placere TVet et mere hensigtsmæssigt sted, siden du har oprettet tråden?

Måske er løsningen en "Samsung The Terrace", der netop skulle være kommet på markedet:

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1618400484

https://www.pricerunner.dk/results?q=Sa ... rted=false

Den skulle have højere lysstyrke og et særligt antirefleks-filter, og der er vel ikke noget i vejen for at bruge det indendørs, selvom prisen vel er i den høje ende?