Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329586
Hej
Endnu én der har kig på et 65" TV til stuen. :-)

Jeg er stor Sony fan, men hvordan er XH95 ift. Q90T?
Lige nu kan XH95 købs til 9.990 kr. og Q90T til 10.999 kr. Når det nye X95J fra Sony kommer, så vil vejl. udsalg vist være 17.000 kr. Vil I sige man får nok ud af at give de ekstra ca. 7.000 kr.?
Tv'et skal primært bruges til at se sport, film og serier. Jeg har en PS4 og regner ikke med at opgradere til PS5. Tænker derfor ikke at HDMI 2.1 er et must. Jeg er ret bange for burn in, så OLED er ikke noget for mig.
Tv'et skal stå i et meget lyst rum, da eftermiddagssolen kommer direkte ind fra siden. Jeg ved dog ikke hvor meget dette betyder?
Jeg behøver ikke de vilde app's ift. smart tv, da jeg har det rigtig fint med at bruge min Chromecast.
Under Corona-nedlukningen har jeg stillet samme spørgsmål via mail til HiFi Klubben. Vedkommende anbefalede mig Sony XH95.

Jeg håber på nogle gode inputs og på forhånd tak! :-)

Vh Morten
#329605
Det nye ved X95J skulle være XR-processoren, men der går nok lidt tid før vi får nogle facts på bordet.

Indtil da må du kigge på anmeldelser af A90J (OLED) for at få en idé om, hvad XR-processoren gør for de nye modeller.

Der er så småt begyndt en tråd her, hvor det nævnes, at 65"-modellen først kommer på markedet til august: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?p=18506573
#329618
Nu er det begrænset hvad vi ved om X95J endnu, men det tvivler nu på at den kommer til at blive en revolution i forhold til XH95. Hvis du ikke planlægger at købe en PS5\next gen konsol, så ville jeg være hele rolig ved at vælge XH95.
#329641
Ingen tvivl om at OLED giver den overordnede bedste HDR oplevelse, men nu er det altså ikke fordi at du får forkert HDR på LCD skærmene..;-) Faktisk kan nogle LCD skærme endda håndtere bright highlights bedre end OLED skærmene.