Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329211
Hej :)

Jeg har gennem rabatordning på mit arbejde fået mulighed for at købe Samsungs helt tunge dreng fra 2020 (Q950TS QLED 8K) i
75 tommer til 22.000 kr.
Introprisen på TV’et var svimlende 60.000 kr., mens det nu forhandles til 35.000 kr. :s

Er dette et tilbud, man ikke bør afslå? ;;)

Jeg skal alligevel have skiftet TV.
Her førte LG GX imidlertid. Dog i 65 tommer til 16.000 kr. LG GX i 77 tommer koster 31.000 kr., hvilket er lidt mere end jeg har lyst til at spendere...

TV’et skal bruges til at se sport, serier og film i et lyst køkken alrum. Jeg vægter også, at TV’et vil se super godt ud, når det er vægmonteret.
#329228
Det kan godt være at Q950TS var topmodel på papiret i 2020 - Men en god skærm var det ikke.
I test fik det tæv af sine 4K småsøskende.
Den er/var for tideligt på markedet, og jeg ville gå en stor bue uden om..

Du kan efterhånden regelmæssigt finde en CX77 til 25-30.000, som er væsentligt bedre (og 2" større).
#329239
henningdalgaard skrev: 5. apr 2021, 21:58 Helt klart cx 77 tommer på tilbud.
Hdr ser ikke godt ud på lcd uanset hvor meget de prøver.
Aaah....det er måske lige hårdt nok. OLED er det bedste overordnede valg til HDR, men det betyder ikke at LCD ikke kan noget på den front. Jeg får da bestemt noget ud af HDR på min Sony LCD. LCD kan jo også gå højere på peak brightness, som jo også er en del af HDR. Og med en god mængde dimming zones kan det stadigvæk se fornuftigt ud. Men ja..overordnet vil OLED selvfølgelig vinde på HDR fronten.

Men bortset fra det, så kan man fortsat på Sony XH9505 i 85" til 20k. Måske det kunne være noget hvis du (trådstarter) gerne vil have en stor skærm?
#329240
Tak for jeres gode input!
Jeg hører, at der ikke er den store stemning for at gå med Samsung. Det undrer mig, at Samsung har kørt med en intropris på 65.000 kr. på sådan et TV. Hvad er forklaringen?

Designmæssigt er jeg på udkig efter en vægmontering med “no-gap”. Og her er mulighederne nok begrænset til LG GX eller nogle af Samsungs modeller.

Det er lidt spøjst, at GX 77” ikke rigtig nede i samme prisleje som øvrige af LG’s GX størrelser.
Power og ElGiganten kører CX 65” til 11.000 kr. og 77” til 20.000 kr.
Samtidig koster GX 65” 16.000 kr., men 77” koster 31.000 kr. hos den billigste forhandler - noget af et prishop ::l
Kan man mon håbe på, at GX 77” følger prisen på de øvrige modeller og lander omkring 25.000 kr?
#329242
RasmusK87 skrev: 5. apr 2021, 23:56 Tak for jeres gode input!
Jeg hører, at der ikke er den store stemning for at gå med Samsung. Det undrer mig, at Samsung har kørt med en intropris på 65.000 kr. på sådan et TV. Hvad er forklaringen?

Designmæssigt er jeg på udkig efter en vægmontering med “no-gap”. Og her er mulighederne nok begrænset til LG GX eller nogle af Samsungs modeller.

Det er lidt spøjst, at GX 77” ikke rigtig nede i samme prisleje som øvrige af LG’s GX størrelser.
Power og ElGiganten kører CX 65” til 11.000 kr. og 77” til 20.000 kr.
Samtidig koster GX 65” 16.000 kr., men 77” koster 31.000 kr. hos den billigste forhandler - noget af et prishop ::l
Kan man mon håbe på, at GX 77” følger prisen på de øvrige modeller og lander omkring 25.000 kr?
De nuværende tilbud på CX og GX er givetvis for at tømme lagrene før de nye modeller C1 og G1 dukker op. At der ikke har været tilbud på GX 77 tænker jeg skyldes, at der ikke har været mange af dem på lagrene. Med andre tvivler jeg på GX 77 bliver meget billigere.

Jeg har selv nuppet en CX 77 til 20000 kr. Jeg vil som dig have klart foretrukket en GX 77 pga. no gap wall mount, men prisforskellen på 11.000 kr. var en for stor mundfuld.