Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#328708
Hej alle,
jeg er blevet stillet en opgaven om at finde et godt tv til fodbold af min far. Han elsker fodbold, men hader motion blur. Så der hvor jeg tænker det skal stå sin prøve er omkring motion blur i fodboldkampe. Vi er blevet enige om at et 65 tommer er passende. Som han siger 'jeg gider ikke se aflange bolde'

Jeg har selv et sony xg95 som jeg er meget glad for, også til sport (det er han også), men er LG CX bedre til sport, og et generelt bedre tv end XG95 og især XH90 (bonus spørgsmål hvad er forskellen på de to Sony?)

budget er på omkring 10-12000 kr

håber i gider at hjælpe. Tak for jeres viden
#328727
Husk at kildesignalet er vigtigt . Flere streaming tjenester sender fodbold i så lav bitrate,at intet TV kan performe et godt billede med det . Jeg kan garantere dig for,at der ikke bliver hale efter bolden med et LG CX, der fodres med feks et YouSee kabel-tv signal . . .
#328737
OLED vil helt sikkert være et fint valg. Lige præcis når det kommer til disciplinen sport\fodbold kan de gode LCD skærme, især dem fra Sony, dog fuldt ud være med i min verden. Har ikke lige helt styr på OLED priserne\lagersituationen, men hvis budgettet ikke helt rækker til OLED, så vil jeg ikke tøve et sekund med at vælge Sony XH95 til den omtalte disciplin. Kan fåes i 65" til 10k lige nu.

XH90 har en dårligere billedprocessor og ikke helt så mange dimming zones, sammenlignet med 95 modellerne.
#328755
Hvis du er glad for dit XG95 vil du blive rigtig glad for et XH95.
Bedre tv på alle punkter.
Se tidligere indlæg her på siden om de 2 tv mod hinanden