Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Golf6000
#328560
Hej

Vi har et ældre men velfungerende LG UH650V.

Men, det ser ud til at vi engang i april ikke kan bruge HBO appen da Webos 3.0 ikke understøttes længere.

Så vi er nok nødt til at overveje et nyt TV.

Kravene er egentlig meget små.
Det skal være et LG, pga. magic remoten.
Det skal være 65 tommer.

Vil ærligt talt ikke bruge mange penge på det, da vi ikke ser meget TV. Det vi ser er nyheder, film og serier på apps, TV2 Play, DR, HBO, ViaPlay. Ser ikke sport.

Der er tit tilbud på nogle til 4.000 kr.
Giver det noget at bruge måske 5000 kr. Bliver softwaren f.eks. hurtigere?

Nogle modeller der kan anbefales?

Skal lige nævnes at vi købte et 55" LG 55UK6300 til 2500 sidste år til konens arbejdsværelse, og det synes hun er skidegodt, så vi er altså ikke krævende på nogen måde.
#328570
I kommer til at ende i samme situation efter nogle år med et nyere LG Smart TV. Så begynder apps gradvist at forsvinde. De nyere modeller får, ligesom jeres nuværende TV, heller ikke opdateringer til TV-platformen.

Med mindre I alligevel havde tænkt at købe nyt TV, f.eks. større så synes jeg, at det er kortsigtet at købe TV efter hvilke apps, der er indbygget.

Har I overvejet en boks til app-delen? De opdateres i mange år. Skal det være billigt er deres Xiaomi Mi Box. Skal det være bedre og mere familievenligt så er der Apple TV 4K.
#328574
Planen var alligevel at få et 65" næste gang , så HBO problemet kan bare gøre at vi skifter lidt før.
Vi har en Apple TV 4K boks, men bruger den ikke, den simple grund er at fruen helst vil bruge magic remoten. Den nemme og billige løsning er jo bare at bruge den.... men happy wife happy life 😀
#328937
Har været ude og kigge på TV i dag.
Lige nu kører Power weekendtilbud på et LG 65NANO796 til 4.444.
Kunne alternativt få et LG 65NANO866PA til 7.500.
Er det værd at bruge de ekstra penge?
#328944
Der er desværre ikke så meget godt at sige om LGs LCD TV. Jeg tillader mig derfor lige at komme med et forslag der dog også er lidt dyrere, men en hel del bedre mht til biledkvalitet og Apps + styresystem/platform, da Tv og Apps jævnligt modtager opdateringer, og derfor er lidt mere fremtidssikret end det i har nu:
https://www.hifiklubben.dk/sony-kd65xh9 ... d65xh9505/
#328946
Ok, ja, i er selvfølgelig blevet vant til Webos. Her er en sammenligning af de 2 modeller du nævner:
https://www.displayspecifications.com/e ... ea34199758
Jeg har (næsten ikke) foreslået LGs OLED TV, som jo ellers er i topklasse billedmæssigt, men prisen for et 65 tommer er jo så også på 11111,- og dermed et godt stykke over budgettet.