Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
#328060
Er der noget, man kan gøre ved denne onde burn in, som jeg har på mit LG C7 OLED?

Det stammer fra TV2 NEWS, som jeg øjensynligt ser alt, alt for meget O-O
AF0B24D4-DDE6-4E84-885E-410F702FBB77.jpeg
AF0B24D4-DDE6-4E84-885E-410F702FBB77.jpeg (771.03 KiB) Vist 7703 gange
Af OleA
#328061
Jeg havde det samme på mit B7(også TV2 news). Jeg var heldig og fik nyt panel, da det var lige under 2 år på daværende tidspunkt. Er dog skiftet til Panasonic hz siden da.

Jeg kørte selvfølgelig pixel opfriskning, men det hjælper ikke noget når det er så slemt.

TV2 news er generelt en oled dræber med deres konstante bjælke.
Af Axlon
#328063
Lev stærkt, dø ung, køb et nyt OLED, og du har et super billede igen de næste 2-3 år.
Eller lær og leve med med en LCD skærm, og undgå at bekymre dig over burnin igen.
Af KeWa
#328064
Øv, tænkte nok, at der ikke var noget at gøre, siden jeg ingen løsning har fundet i min granskning af nettet.

Vil ikke investere i et nyt OLED-tv hvert 2-3 år, så jeg overvejer en anden type skærm, men frygter at jeg vil være skuffet over billedet, da intet kommer i nærheden at mit C7, vel?

Noget andet er, at jeg snart flytter i ny bolig, og at min skærm skal hænge i et meget oplyst rum, så dette skal også indtænkes i min jagt på et nyt tv. Måske I har nogle forslag? 😊 Gerne et 65”
Brugeravatar
Af kenan.juzbasic
#328066
Jeg også samme problem .
Min LG OLED er 4 år gammel.. desværre er der burn in mange steder.. garanti er udløbet så jeg skal have ny tv..
Har kigget på Panasonic PANASONIC 65" OLED TV TX-65HZ980E-EA som er på Tilbud for 11.000 kr..
Er det bliver bedre vedr.burn in eller man kan risikere at det sker igen.
Bliver det billigere vedr.Oled 65" eller jeg skal købe den..har kigget også på LG men den koster 15 k.
Af HrJensen1
#328070
KeWa skrev: 9. mar 2021, 19:51
Vil ikke investere i et nyt OLED-tv hvert 2-3 år, så jeg overvejer en anden type skærm, men frygter at jeg vil være skuffet over billedet, da intet kommer i nærheden at mit C7, vel?
Behøver du heller ikke, bare du holder lidt igen med TV2 News - og husker at pille plastikfilmen af bagpå. Den kommentar kommer fra en LED fan-boy, som bare er imod alt OLED - så lyt ikke til den åndssvage kommentar.

Når du en gang er vandt til OLED, så skal du ikke skifte tilbage, da du vil sidde og ærgre dig over den ringe billedekvalitet, på selv de bedste LED skærme.
Af Beckham
#328073
Ingen tvivl om at OLED vil give den overordnede bedste billedkvalitet. Jeg hører dog til dem der ikke synes du skal lade dig skræmme over at skulle tilbage til en LCD, hvis det er det du føler for. Hvis du vælger en af modellerne fra den øvre hylde, så er det altså ikke helt skidt..:-)
Af KeWa
#328074
Tak for input!
Jeg vil helst holde mig til OLED, men jeg kan ikke få mig selv til (igen) at bruge 20.000 på et tv vedvidende, at det nok vil gå på samme måde med burn in, da jeg lige så godt kan være ærlig og indrømme, at mine tv-vaner med stor samdsynlighed ikke vil ændre sig nævneværdig.

Så hvad kan et godt alternativ være?
Af Axlon
#328075
HrJensen1 skrev: 9. mar 2021, 20:59
KeWa skrev: 9. mar 2021, 19:51
Vil ikke investere i et nyt OLED-tv hvert 2-3 år, så jeg overvejer en anden type skærm, men frygter at jeg vil være skuffet over billedet, da intet kommer i nærheden at mit C7, vel?
Behøver du heller ikke, bare du holder lidt igen med TV2 News - og husker at pille plastikfilmen af bagpå. Den kommentar kommer fra en LED fan-boy, som bare er imod alt OLED - så lyt ikke til den åndssvage kommentar.

Når du en gang er vandt til OLED, så skal du ikke skifte tilbage, da du vil sidde og ærgre dig over den ringe billedekvalitet, på selv de bedste LED skærme.
Jeg er absolut ikke LED (LCD) fan boy.
Bryder mig ikke om billedet på LCD skærme.
Når vores old gamle plasma skærm engang står af, så bliver det nok skiftet ud med en OLED, vel vidende at risikoen for burnin i den grad er der.
Af Artist
#328077
Er billedkvaliteten på et OLED virkelig så vigtig, hvis du primært kun ser TV2 News? Jeg mener, hvor skarpt er det nødvendigt, at værterne står? Skal du holde øje med, om de har busser i næserne? 😝
Af Oliver400
#328078
Af ren nysgerrighed hvor lidt/meget skal da så til at undgå burn in? Hvis man ser eksempelvis ser TV2 News en del, er det så nok at skifte kanal et par sekunder/minutter efter nogle timer og så tilbage og så er det ok endnu nogle timer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#328079
Det handler om hvor stor en %-del af TVets tændte tid, som foregår med samme statiske billede på. Det hjælper ikke at skifte til noget andet midlertidigt og så skifte tilbage igen. Jeg har desværre ikke svaret på om det er 10%, 20% eller 5% forbrugt på samme kanal, som giver issues. Men det er ret usandsynligt, at tallet er over 50%.
Af Spunk
#328080
Lige et spørgsmål fra en der snart skal have oled.

Er det meget synligt når du ser almindeligt TV?

Er oled værre end plasma mht. burn in?

Har selv haft plasma inden jeg købte LCD (mens jeg ventede på at prisen skulle blive overkommelig), og jeg oplevede ikke større problemer med burn in på mit 4-5 år gamle plasma.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#328082
Spunk skrev: 9. mar 2021, 22:23 Lige et spørgsmål fra en der snart skal have oled.

Er det meget synligt når du ser almindeligt TV?

Er oled værre end plasma mht. burn in?

Har selv haft plasma inden jeg købte LCD (mens jeg ventede på at prisen skulle blive overkommelig), og jeg oplevede ikke større problemer med burn in på mit 4-5 år gamle plasma.
Når du ser almindelig tv, så nej. Mit er 3 år gammelt, og vi ser mange forskellige ting. Vi har ikke burn in hos os
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11