Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#328150
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 17:02 Tror ikke nogen af "parterne" bør være skråsikre. Burn in kan forekomme, og der er måske nogen mindre heldige konstruktioner på markedet?!

Jeg har 2 stk OLED og oplever intet i retning af burn in, det ene er et snart 3 år gammelt Philips der har være brugt meget, dog afvekslende.

Der kan forekomme burn in, men risikoen forminskes væstenligt hvis man følger producentens anvisninger.

Jeg har tidligere haft plasmaskærme med fastbrændte DR-logoer (den gang var der massive røde logoer), men nød stadig den SAMLEDE kvalitet, og så gennem fingre med at jeg i visse situationer kunne se det.

Den SAMLEDE oplevelse var klasser over de samtidige LDC muligheder. Jeg vil mene at et OLED med burn in, der er synligt ved ren rød skærm stadig er at foretrække fremfor et ringere LCD.

Bare min betragtning.
Hvem er skråsikre? Jeg har aldrig modsagt risikoen for BI, den er ganske reel, men skal ikke være en frygt. Frygten skal have førsteprioritet, hvis man benytter oled tv imod anbefalingerne.
Jeg ville aldrig anbefale et oled tv, hvis brugeren fortalte, at jeg gamer dagen lang, eller kun ser film med sorte bjælker, eller tv kanaler med stor brug af logoer o.lign.
Brugeravatar
Af Pede8000
#328151
Har jeg på noget tidspunkt nævnt/ citeret dig?
Jeg forsøger at lave et konstruktivt og balanceret indlæg.

Prøv lige at tage en slapper,
Brugeravatar
Af KimKaos
#328153
Det billede er det bedste argument for hvorfor jeg IKKE køber et OLED hver gang forslår det - Så heller "nøjes" med et Samsung
Brugeravatar
Af Pede8000
#328155
KimKaos skrev: 11. mar 2021, 18:30 Det billede er det bedste argument for hvorfor jeg IKKE køber et OLED hver gang forslår det - Så heller "nøjes" med et Samsung
Hvilket billede?

Hvis du vælger et Samsung fra øverste hylde, er det kun et lille kompromis. Det er ikke så godt som OLED, men tæt på. Her skal du så også lange et pænt beløb over disken.

Hvis man vælger at leve med et ringere billede på et LCD generelt, for at undgå at opleve et MÅSKE ringere billede fra et OLED er det jo et valg man selv tager. Jeg forstår det ikke, jeg vil hellere have et OLED med burn in end et subpar Samsung.
Brugeravatar
Af MigSelv
#328156
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 17:26 Har jeg på noget tidspunkt nævnt/ citeret dig?
Jeg forsøger at lave et konstruktivt og balanceret indlæg.

Prøv lige at tage en slapper,
Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet, og hvor er dit indlæg mere konstruktivt og afbalanceret, end utallige indlæg der beskriver risikoen ved oled? Og hvis dit svar ikke afspejler to forskellige holdninger, i forhold til oleds svagheder, så står dit indlæg i en forkert tråd.
Og hvis jeg slapper mere af, falder jeg enten ned af sofaen, eller gør i bukserne.
Brugeravatar
Af Pede8000
#328159
MigSelv skrev: 11. mar 2021, 18:43
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 17:26 Har jeg på noget tidspunkt nævnt/ citeret dig?
Jeg forsøger at lave et konstruktivt og balanceret indlæg.

Prøv lige at tage en slapper,
Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet, og hvor er dit indlæg mere konstruktivt og afbalanceret, end utallige indlæg der beskriver risikoen ved oled? Og hvis dit svar ikke afspejler to forskellige holdninger, i forhold til oleds svagheder, så står dit indlæg i en forkert tråd.
Og hvis jeg slapper mere af, falder jeg enten ned af sofaen, eller gør i bukserne.
Det er ofte svært for dig at se det, men der andre deltagere i trådene end dig.

Du laver i øvrigt et indlæg lige efter mit, der meget langt hen af vejen er det samme. :D
Brugeravatar
Af Pede8000
#328160
Basto skrev: 11. mar 2021, 18:46 Åh pede kig nu indad ;;)
:)
Brugeravatar
Af MigSelv
#328161
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 18:52
MigSelv skrev: 11. mar 2021, 18:43
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 17:26 Har jeg på noget tidspunkt nævnt/ citeret dig?
Jeg forsøger at lave et konstruktivt og balanceret indlæg.

Prøv lige at tage en slapper,
Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet, og hvor er dit indlæg mere konstruktivt og afbalanceret, end utallige indlæg der beskriver risikoen ved oled? Og hvis dit svar ikke afspejler to forskellige holdninger, i forhold til oleds svagheder, så står dit indlæg i en forkert tråd.
Og hvis jeg slapper mere af, falder jeg enten ned af sofaen, eller gør i bukserne.
Det er ofte svært for dig at se det, men der andre deltagere i trådene end dig.

Du laver i øvrigt et indlæg lige efter mit, der meget langt hen af vejen er det samme. :D
Du tager så ganske meget fejl, du har ikke et eneste indlæg, før mit forsøg på et nøgternt, roligt og afbalanceret indlæg. Derfor fremstår dit indlæg som et svar/konklusion, på tidligere indlæg, uagtet hvor mange tidligere indlæg der end måtte være i tråden.
Hvis du har et indlæg før mit, så skriver du med mere end en profil.
Og så virker din udmelding om, hvad jeg har svært ved ganske besynderlig, især set i lyset af, du åbenbart ikke selv ved i hvilken rækkefølge dine indlæg kommer i.
Da jeg lærte klokken, kom 15.27 før end 17.02.
Senest rettet af MigSelv 11. mar 2021, 19:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Pede8000
#328162
Det var godt nok noget af en omgang. Tak for det, jeg har lært lektien. Prøv lige at kig igen på rækkefølgen. :D
Brugeravatar
Af MigSelv
#328163
Pede8000 skrev: 11. mar 2021, 19:13 Hold nu op. Det var godt nok noget af en omgang. Tak for det, jeg har lært lektien.
Sådan var det næsten ikke ment, men hvis du kigger på dit svar og blandt andet mit tidligere indlæg, vil dit skriv jo være et direkte svar på to andre indlæg.
De senere “påstande”, følte jeg såmænd bare upassende. Lad os blot se fremad, fortsat god aften.
Edit til din kommentar om rækkefølgen:
Jeg spørger lige igen, hvilket klokkeslæt kommer først, er det 15.27 eller er det 17.06. Det andet indlæg, jeg har nævnt, er postet kl. 16.40, dette indlæg er heller ikke dit. Dit skriv kommer 17.06, og kan læses/tolkes som et direkte svar på indlæg postet kl. 15.27 og kl.16.40.
Senest rettet af MigSelv 11. mar 2021, 19:31, rettet i alt 1 gang.
Af Oliver400
#328164
claussor skrev: 11. mar 2021, 16:40 Beklager men dit indlæg er meget forudindtaget og baseret på uvidenhed. Vi er mange der har striber og burnin på vore 3 år gamle tv der har været brugt varieret. Oled uanset hvor meget jeg elsker det er /har været en defekt teknologi. Der står læssevis af tv LG ikke vil rette op på selvom de tydeligvis har produceret noget, der ikke kan holde til at blive brugt i længden.

Jeg vil gerne gentage min opfordring til FP og håber andre vil støtte op, om at FP retter fokus på LG og hvordan de slipper afsted med det her i forhold til andre lande hvor de bytter paneler raskt væk.

Mit 12 år gamle Samsung og 8 år gamle Panasonic ST50 plasma har ingen burnin whatsoever selvom de først blev pensioneret da jeg fik mit B6, og har mange flere driftstimer på klokken.
Jeg er blot nysgerrig, men har du tal på hvor mange der reelt oplever BI, siden du kalder det en defekt teknologi? Er der tale om 10%, 1%, 0.1% eller 0,01%?

Personlig er det min erfaring (og her tænker jeg ikke blot på OLED, men generelt om produkter), at man oftest hører fra dem der oplever fejl, men aldrig majoriteten der ikke gør. Det er derfor jeg er nysgerrig efter om der er reelle tal på omfanget.
Brugeravatar
Af MigSelv
#328165
Oliver400 skrev: 11. mar 2021, 19:28
claussor skrev: 11. mar 2021, 16:40 Beklager men dit indlæg er meget forudindtaget og baseret på uvidenhed. Vi er mange der har striber og burnin på vore 3 år gamle tv der har været brugt varieret. Oled uanset hvor meget jeg elsker det er /har været en defekt teknologi. Der står læssevis af tv LG ikke vil rette op på selvom de tydeligvis har produceret noget, der ikke kan holde til at blive brugt i længden.

Jeg vil gerne gentage min opfordring til FP og håber andre vil støtte op, om at FP retter fokus på LG og hvordan de slipper afsted med det her i forhold til andre lande hvor de bytter paneler raskt væk.

Mit 12 år gamle Samsung og 8 år gamle Panasonic ST50 plasma har ingen burnin whatsoever selvom de først blev pensioneret da jeg fik mit B6, og har mange flere driftstimer på klokken.
Jeg er blot nysgerrig, men har du tal på hvor mange der reelt oplever BI, siden du kalder det en defekt teknologi? Er der tale om 10%, 1%, 0.1% eller 0,01%?

Personlig er det min erfaring (og her tænker jeg ikke blot på OLED, men generelt om produkter), at man oftest hører fra dem der oplever fejl, men aldrig majoriteten der ikke gør. Det er derfor jeg er nysgerrig efter om der er reelle tal på omfanget.
Det er lige den info der altid mangler, når fejl på et produkt debateres. Vi ved jo reelt ikke, hvad det er for en størrelse vi diskuterer om.
Vi finder heller ikke altid ud af, om det er defekte produkter, eller det nøjagtige brugsmønster.
Min oplevelse af oled i forhold til alle mine plasma tv, især af plasmamodellerne med 3D mulighed, så har mit oled aldrig vist skyggen af IR, og dermed heller ikke BI. De sidste tre plasma tv VT20, VT30 og VT50 fra Panasonic, led så meget af IR, at jeg nærmest ikke turde bruge dem af frygt for varige skader.
Af Efcjay
#328168
Mit LG OLED har BI fra Netflix logoet i app'en fra tv'et. Det er BI fra warzone, hvor den lille hvide prik fra sigtekornet er brændt fast..
Jeg er færdig med OLED.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11