Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claussor
#328105
Var det ikke en ide for Flatpanels at have fokus på dette? Kontakte LG og få en udtalelse. FP har så stor brugertilslutning at det må kunne påvirke koreanerne. Det er jo sindssygt udbredt. Mit eget og 3 venner der har tilsvarende generationer lider af plamager på deres OLED uanset om det er Philips eller LG. Jeg har ikke et logo, men plamager typisk i bunden (nok pga. overophedet teknik), samt grønlige farver i midten og gule i siden. Jeg har givet 25.000,- for et værdiløst TV kun 3 år senere.

Jeg håber Flatpanels vil hjælpe os - vi er rigtig mange herude. Det ville være stort hvis der kunne skabe fokus på det. LG support har jeg kontaktet over det sidste år, de er ikke til hugge i. De henholder sig til reklamationsret, mens LG i England og USA udskifter paneler til højre og venstre for deres kunder, selvom TV er 3-4 år gamle og ikke har nogen forlænget garanti og forsikring.
Af Lars J
#328106
Har haft 65C8 fra ny siden august 2019. Masser af tv, film og sport. Ingen Tv2News eller spil. Nu dog den sidste måned en del spil grundet PS5. Men ingen BI overhovedet. Automatik pixel -opfriskning er aktiveret.
Af jensholm
#328107
Jeg gik fra AF8 i 65" til XH9505 i 85" og synes ikke springet ned i kvalitet er så stor som mange herinde siger de synes det er.
I 65" havde jeg taget OLED igen da jeg aldrig ser news 😆
Når 88" OLED kommer ned i pris hopper jeg på OLED igen 👍
Af Oliver400
#328110
bbplayer skrev: 10. mar 2021, 08:36 Så vil man have OLED igen, så må man jo bare springe de modeller over med elektronik samlet i bunden af skærmen som udstråler varme, og se på W eller E? modellerne, så er der vel bedre chance for ens investering holder, når i skriver 20k+

Når jeg nævner LG E modellen, så er det vist den som har bagsiden fordelt ens over hele bagsiden, så man kunne formode elektronik delen er bygget forskelligt fra de andre B,C modeller.
W modellen har slet ingen elektronik bagpå panel, så chancerne for varme udstråling der må være 0.
Hvad med GX? Er den bedre sikret pga. elektronikken må formodes spredt over en større flade?
Af Axlon
#328111
Det kunne være super interesant at vide, om det blot er nogle enkelte modeller der har problemet, eller det generelt er alle OLED skærme der har problemmet.
Det er desvære nok ikke noget LG vil ud med.
Af HrJensen1
#328112
@KeWa - hvis dit TV2 News forbrug er på 75% af dagen, så vil jeg ikke turde hoppe på en ny OLED. Det er misbrug af et godt fjernsyn.

Hvis du gerne vil have News til at køre hele dagen lang, så snup en lille 32" til 1700kr, og se/lyt til den dagen lang. Og når den så skal have den store omgang 4K hjemmebio om aftenen, kan du fyre op i din nye OLED skærm, og så bruge den til det. Så vil du have god billedekvalitet mange år frem i tiden
Brugeravatar
Af bbplayer
#328113
Oliver400 skrev: 10. mar 2021, 17:28
bbplayer skrev: 10. mar 2021, 08:36 Så vil man have OLED igen, så må man jo bare springe de modeller over med elektronik samlet i bunden af skærmen som udstråler varme, og se på W eller E? modellerne, så er der vel bedre chance for ens investering holder, når i skriver 20k+

Når jeg nævner LG E modellen, så er det vist den som har bagsiden fordelt ens over hele bagsiden, så man kunne formode elektronik delen er bygget forskelligt fra de andre B,C modeller.
W modellen har slet ingen elektronik bagpå panel, så chancerne for varme udstråling der må være 0.
Hvad med GX? Er den bedre sikret pga. elektronikken må formodes spredt over en større flade?
Du har ret, det er ikke E modellen men G modellen som har en stor bagside og ikke den halve del i bunden dækket af alt elektronik.

Så ja, der har vel ikke været mange G fejlmeldinger?
Af KeWa
#328114
@HrJensen1. Tanken har strejfet mig, men det vil se meget fjollet ud, at have et 32” tv hængende ved siden af et 65”. Men det tyder noget på, at der ikke er mange, som har problemet.
Af allo
#328117
HrJensen1 skrev:@KeWa - hvis dit TV2 News forbrug er på 75% af dagen, så vil jeg ikke turde hoppe på en ny OLED. Det er misbrug af et godt fjernsyn.
det er ikke 'misbrug' - det er blot et tv som ikke kan bruges til at se tv på...(takket være den absurde indoktrinering som folk - så gladeligt - bliver ved med at praktisere i stedet for at sige fra - 'jamen hvordan kan man sige fra?' - hvis ingen havde købt et tv som ikke kan bruges til at se tv på i 2-3 år så ville det hele se MEGET anderledes ud...- eneste måde at komme igennem til alle: money, money, money, mooo-nnney...mooonnney! og de ville reagere på det MED...DET...SAMME! I sidste ende er det os som bestemmer og dikterer hvordan og hvorledes - problemet er bare at vi er gået 100% væk fra det)

edit:
ingen = (selvfølgelig) de fleste

evt.:
- en lov i stil med: 'producenten vil kunne drages til ansvar (6-7-8år) hvis man ikke kan se/bruge fjernsynet som man vil (mht. hvad man vælger at se på det)...!'
Af lennon
#328124
Allo_ nu vil jeg nok nærmere sige at "dit TV kan ikke bruges til at se radioavis på" = timevis båndsløjfe af TV2 News . . Grunden til at vi ikke siger fra er at vi åbenbart finder alternativerne værre . - og at langt langt de fleste OLED ejere måske aldrig oplever burn-in .
Mit indtryk er,at problemet har været aftagende fra og med LG’s 8. panel generation . Philips 65OLED935 skilter nu ligefrem med en feature de kalder anti burn-in . Hvis man er til Tysk, så går den forøvrigt reference i denne megatest :
https://www.areadvd.de/tests/xxl-test-p ... sstattung/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#328136
bbplayer skrev: 10. mar 2021, 20:35 Så ja, der har vel ikke været mange G fejlmeldinger?
Der kan næsten ikke nå at have været brugere, som oplever problemer, da modellen kun er et år gammel. Jeg har ikke set hvordan elektronikken er fordelt, og heller ikke hvorvidt man har gjort noget anderledes for at sprede varmen bedre når bagsiden er kapslet ind i plastic.
Brugeravatar
Af bbplayer
#328137
Torben Rasmussen skrev: 11. mar 2021, 11:28
bbplayer skrev: 10. mar 2021, 20:35 Så ja, der har vel ikke været mange G fejlmeldinger?
Der kan næsten ikke nå at have været brugere, som oplever problemer, da modellen kun er et år gammel. Jeg har ikke set hvordan elektronikken er fordelt, og heller ikke hvorvidt man har gjort noget anderledes for at sprede varmen bedre når bagsiden er kapslet ind i plastic.
G7 & G8?
https://www.lg.com/de/support/produkt/lg-OLED65G7V

https://www.lg.com/de/tv/lg-OLED65G8

Det er da 2018 serien.

Nå,
Alle G6,7,8V skærme ser helt anderledes ud end den GX med hel bagside af plast og ikke kun bunden.
De andre G6V er med elektronik i foden? og meget lille holder på bagside.
Billede
Brugeravatar
Af bbplayer
#328139
G6V kan vel sidestilles med W modellen, og har de så også BI problemer tilbage dengang?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11