Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oliver400
#329643
Dunzaus skrev: 13. apr 2021, 01:15 Det er den forsikring som jeg har. Men igen, jeg skal have en faktisk bevis før jeg tror på det.
Kan være at en af de 2 foroven ville tage et billede af noget dokumentation af en art til os, hvor der står at Top Danmark kalder det "burn in" og at det bliver erstattet. Det ville forside stof her på siden hvis det var rigtigt.

Alt frygt for burn ville næsten være lige gyldigt de første 4 år. Derefter vil man ikke længere få den fulde pris erstatte, men gradvist mindre. Alt du ville skulle bruge er en udvidet forsikring hos Top Danmark, og den vil dække alt andet elektronik i din husstand og ikke kun 1 specifik genstand, som man kan tilkøbe sig hos nogle forhandlere.

Men tvivler på nogle kan bevise dette, selvom det nu burde være meget nemt hvis det passede, så vi alle kan juble over denne "Sensation"
Jeg har været i yderlig dialog og svaret var igen klart; De dækker ikke 'burn in' igennem 'udvidet elektronikforsikring' hos TopDK og igen begrundelsen er det ikke er en pludselig skade.

Damen jeg var i dialog med vil iøvrigt og naturligvis nok ikke kommentere på de konkrete eksempler jeg nævnte her i tråden-

Med andre ord jeg har kontaktet Elg. for at se om jeg kan få deres ElCare, så har jeg i hvert fald ro i sindet.
Af peter.madsen1
#329653
Det er da lidt komisk de siger de ikke dækker det. For det gjorde de altså ved mig :) oprettede en sag på deres side og skrev LG c7 burn In/pixel fejl. Få dage senere hentede Topdanmarks samarbejde partner (mentech) mit tv og samme dag skrev de til mig at det var erklæret total skadet :) og det var 100% pga burn In! Har både billeder af tv’et før samt diverse beviser fra Topdanmark selv. Og ja det er en udvidet elektronik forsikring jeg har hos dem som dækker i 4 år.
Tilføj mig eventuelt på Facebook og så vil jeg glædeligt bevise det.
https://m.facebook.com/peter.madsen.88?paipv=0
Senest rettet af peter.madsen1 14. apr 2021, 07:32, rettet i alt 1 gang.
Af peter.madsen1
#329654
Udover det så har jeg her beviset for min erstatning.


Billeder kan sendes over Messenger som tydeligt viser burn In midt på skærmen.
Af Oliver400
#329686
peter.madsen1 skrev: 14. apr 2021, 07:21 Det er da lidt komisk de siger de ikke dækker det. For det gjorde de altså ved mig :) oprettede en sag på deres side og skrev LG c7 burn In/pixel fejl. Få dage senere hentede Topdanmarks samarbejde partner (mentech) mit tv og samme dag skrev de til mig at det var erklæret total skadet :) og det var 100% pga burn In! Har både billeder af tv’et før samt diverse beviser fra Topdanmark selv. Og ja det er en udvidet elektronik forsikring jeg har hos dem som dækker i 4 år.
Tilføj mig eventuelt på Facebook og så vil jeg glædeligt bevise det.
https://m.facebook.com/peter.madsen.88?paipv=0
Jeg skrev oprindeligt ikke til TopDK med udgangspunkt i nogle indlæg her i tråden. Jeg ville blot have et OLED TV og kendte til risikoen for 'burn in' ved teknologien, hvorfor jeg tog kontakt til TopDK for ca. 3 uger siden, for at blive klogere på om min 'udvidet elektronikforsikring' hos dem dækkede det. Dette var svaret ordret:
Tak for din henvendelse.
Den udvidet elektronik dækker pludselige skader og "burn in" er ikke en pludselig skade og er derfor desværre ikke dækket på vores udvidet elektronik dækning.
God dag
Da jeg så ser nogle skriver I har fået det dækket, så er det jo modstridende de oplysninger de giver mig. Jeg tager derfor telefonisk kontakt med dette i mente og får samme svar - de dækker ikke 'burn in' da det ikke er en pludselig skade og de vil ikke kommentere på eksemplerne her i foraet.

Misforstå mig ikke, jeg betvivler ikke du har fået dækket dit TV. Det er jo super. Det er blot forvirrende, at de siger et, men gør noget andet og kan jeg stole på, at skulle uheldet være ude, så vil de dække mit, som de gjorde for dig.
Af HrJensen1
#329694
Kommer også an på hvad deres værksted har skrevet på som fejlårsag. Hvis de skriver panelfejl i stedet for burn-in, kan det jo ske at den ryger lige gennem, selvom den burde have været stoppet...
Af Dunzaus
#329714
peter.madsen1 skrev: 14. apr 2021, 07:21 Det er da lidt komisk de siger de ikke dækker det. For det gjorde de altså ved mig :) oprettede en sag på deres side og skrev LG c7 burn In/pixel fejl. Få dage senere hentede Topdanmarks samarbejde partner (mentech) mit tv og samme dag skrev de til mig at det var erklæret total skadet :) og det var 100% pga burn In! Har både billeder af tv’et før samt diverse beviser fra Topdanmark selv. Og ja det er en udvidet elektronik forsikring jeg har hos dem som dækker i 4 år.
Tilføj mig eventuelt på Facebook og så vil jeg glædeligt bevise det.
https://m.facebook.com/peter.madsen.88?paipv=0
Jeg vil også rigtig gerne have at du beviser det, da det muligvis ville kunne for andre der selv kommer i klemme en dag.
Dog dækker Top Danmarks udvidet elektroniske forsikring mere end 4 år, men inden for de første 4 år for du erstattet den fulde købspris.

Men vi bliver nød til at holde hos at visse tingene herinde ikke kun mellem 2 personer på Facebook, da det jo ikke gør meget.

Du har selv kontaktet dem og skrev burn in/pixelfejl som jo er 2 forskellige ting og så vidt jeg ved så er pixelfejl dækket, på fjernsyn. Har de ikke skrevet hvad den endelige dom var, i stedet for kun "totalskadet"?

Men læg billedet af panelet med skaden her i tråden :)
Af peter.madsen1
#329718
Jeg ved at mentech sendte rapporten til Topdanmark dog aner jeg ikke hvad der stod i den da jeg desværre ikke har adgang til at se denne :(

Men her er hvertfald et billede af mit lg c7 inden de hentede det, ret tydeligt hvad det fejler ikke? lol
Af Dunzaus
#329724
peter.madsen1 skrev: 15. apr 2021, 20:03 Jeg ved at mentech sendte rapporten til Topdanmark dog aner jeg ikke hvad der stod i den da jeg desværre ikke har adgang til at se denne :(

Men her er hvertfald et billede af mit lg c7 inden de hentede det, ret tydeligt hvad det fejler ikke? lol
Medmindre der også er døde pixels på skærmen, så er der blevet lavet en fejl et eller andet sted, for der er IKKE noget forsikringsselskab der dækker burn in. Kun nogle specikke tillægsforsikringer fra Power og Elgiganten gør det, i nogle begrænset år.

Så du skal føle dig heldig at du fik det erstattet, for du burde have fået ingenting.
Af peter.madsen1
#329726
jeg klager da hvertfald ikke, jeg har lige fra start skrevet hvad problemet var og sendte sågar billeder.
Hvorefter de jo så har testet panelet og skrevet rapport, andet ved jeg desværre ikke.
Men jeg er da fint tilfreds, men når det er sagt når man så betalte 20.500 kroner for et TV der kun var få år gammelt så syntes jeg sgu også det burde være sådan, kan ikke passe det skal ske ved normal brug hvor man passer meget på, (tror det er fra Netflix undertekster)
Af Silversurfer
#329734
Hej.

Jeg valgte sidste år at købe et Samsung Q90R (2019-model), da jeg er bange for burnin på OLED og da jeg ønskede et mere lysstærk TV end OLED. Jeg havde da godt nok set Vincent fra HDTVTEST sige i en video, at deres test viste, at burnin er et betydelig mindre problem end det, som folk gør det til. Ihvertfald på den årgang, som HDTVTEST testede. Jeg synes dog, at hans test ikke viste det fulde billed , så jeg er stadig bange for burn in.

HVis man har et OLED og vil reducere risikoen for burnin kan jeg forestille mig at man kan bruge BFI sat på lav eller middel. Men om jeg har ret i den teori, har jeg ikke viden nok til at afgøre.
Af Punger
#339098
Så fik jeg burn-in på min Philips 65OLED873 model 2018 :-(
Vedhæftede filer
burn-in.PNG
burn-in.PNG (179.53 KiB) Vist 1187 gange
Af PeterD
#339209
Beckham skrev: 12. jan 2022, 21:14 Øv....hvad er det kommet af? Ligner lidt en bar fra News?
Men...Bør man ikke vide at skulle skrue lidt ned for lyset hvis man konstant og i længere tid ser en bestemt kanal..?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11