Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af peter.madsen1
#328495
Hvis du har en elektronik forsikring så prøv at tage den der igennem :) mit LG C7 65” fik burn In og var cirka 3 år gammel men jeg fik et sprit nyt LG CX 65” igennem min forsikring :-))
Af KeWa
#328508
Det har jeg desværre ikke. Har aldrig før haft problemer med et tv, så jeg troede, at det ikke var nødvendigt 🤥
Af NeuroBrain
#328667
Mit 3.5 år gamle OLED55E6V har udbredt Burn-in, selvom jeg har været SUPER opmærksom og aktiveret alle de anbefalede indstillinger. Super skuffende!!
Som andre har skrevet er det dælme mærkeligt at, at LG udskifter paneler i nogle lande og ikke i andre (DK)..

OLED55E6V har et " 3D-panel", men det er ikke længere muligt, at få det udskiftet til et nyt "3D-panel" . Man kan altså ikke få det repareret længere. Måske fordi der har været et udbredt problem med nogle generationer af paneler
?

LG Danmark yder ikke den samme support, som de gør i andre lande......
Af HrJensen1
#328677
NeuroBrain skrev: 22. mar 2021, 19:30 Som andre har skrevet er det dælme mærkeligt at, at LG udskifter paneler i nogle lande og ikke i andre (DK)..
Hvis fabrikken ikke har flere paneler på lager, og ikke ønsker at starte produktionen op for at producere flere paneler af gammel model, så kan man råbe og skrige lige meget efter det danske kontor - de er blot underlagt fabrikkens retningslinjer.
Af NeuroBrain
#328678
Og derfor skifter LG i nogle lande til et "ikke 3d-panel"..

At LG ikke har flere "3d-paneler" er bare ikke godt nok. Jeg kan ikke få repareret mit 20.000 kroners TV med et funktionsmæssigt tilsvarende panel efter 3.5 år...

I nogle lande tilbyder de skift et en "2d-panel", hvilket trods alt er bedre end LG's danske support...
Af claussor
#329233
NeuroBrain skrev: 22. mar 2021, 21:07 Og derfor skifter LG i nogle lande til et "ikke 3d-panel"..

At LG ikke har flere "3d-paneler" er bare ikke godt nok. Jeg kan ikke få repareret mit 20.000 kroners TV med et funktionsmæssigt tilsvarende panel efter 3.5 år...

I nogle lande tilbyder de skift et en "2d-panel", hvilket trods alt er bedre end LG's danske support...
Det er en skændsel at LG forskelsbehandler og det er åbenbart kun få af os der er interesserede i at vide det.

Kan man booste de døende røde pixels så man kan udligne "afblegning"? Se evt. Billede. Hvor den gule tekst til højre er grøn på midten og har en anden farve i venstre side.

Homer Simpson ligner Hulk...
Vedhæftede filer
20210401_212141.jpg
20210401_212141.jpg (2.65 MiB) Vist 2058 gange
Af cleanerdk
#329451
peter.madsen1 skrev: 19. mar 2021, 09:28 Hvis du har en elektronik forsikring så prøv at tage den der igennem :) mit LG C7 65” fik burn In og var cirka 3 år gammel men jeg fik et sprit nyt LG CX 65” igennem min forsikring :-))
Hvordan gjorde du det? var det din egen hjemme forsikring?
Af Dunzaus
#329504
Siden hvornår er forsikringsselskaber begyndt at at dække burn in på Oled? Jeg syntes at det er alm kendt at det gør de absolut ikke.

Jeg har kun set det her i landet i ekstra forsikringer hos Power og Elgiganten.

Jeg bliver nød til at se det på skrift fra deres side, før jeg tør tro på det.

Jeg har selv Topdanmark Elektroniskforsikring, så ville være fantastisk hvis de gjorde, men har virkelig svært ved at tro på det.
Af barslund69
#329517
Har den forsikring hos topdk dækker som der bliver sagt
Af Oliver400
#329556
peter.madsen1 skrev: 10. apr 2021, 21:07 Ja det er en elektronik forsikring jeg betaler ekstra for hos Topdanmark, men viste sig at være det hele værd ! :)
barslund69 skrev:Har den forsikring hos topdk dækker som der bliver sagt
Er det "udvidet elektronikforsikring" i har? Jeg spørg, fordi jeg selv skrev til dem om min "udvidet elektronikforsikring" dækkede burn in (pga køb af 77" CX) og fik svar, at det gjorde den ikke da burn in ikke er en pludselig skade.
Af Dunzaus
#329587
Oliver400 skrev:
peter.madsen1 skrev: 10. apr 2021, 21:07 Ja det er en elektronik forsikring jeg betaler ekstra for hos Topdanmark, men viste sig at være det hele værd ! :)
barslund69 skrev:Har den forsikring hos topdk dækker som der bliver sagt
Er det "udvidet elektronikforsikring" i har? Jeg spørg, fordi jeg selv skrev til dem om min "udvidet elektronikforsikring" dækkede burn in (pga køb af 77" CX) og fik svar, at det gjorde den ikke da burn in ikke er en pludselig skade.
Oliver400 skrev: 12. apr 2021, 13:02
peter.madsen1 skrev: 10. apr 2021, 21:07 Ja det er en elektronik forsikring jeg betaler ekstra for hos Topdanmark, men viste sig at være det hele værd ! :)
barslund69 skrev:Har den forsikring hos topdk dækker som der bliver sagt
Er det "udvidet elektronikforsikring" i har? Jeg spørg, fordi jeg selv skrev til dem om min "udvidet elektronikforsikring" dækkede burn in (pga køb af 77" CX) og fik svar, at det gjorde den ikke da burn in ikke er en pludselig skade.
Det er den forsikring som jeg har. Men igen, jeg skal have en faktisk bevis før jeg tror på det.
Kan være at en af de 2 foroven ville tage et billede af noget dokumentation af en art til os, hvor der står at Top Danmark kalder det "burn in" og at det bliver erstattet. Det ville forside stof her på siden hvis det var rigtigt.

Alt frygt for burn ville næsten være lige gyldigt de første 4 år. Derefter vil man ikke længere få den fulde pris erstatte, men gradvist mindre. Alt du ville skulle bruge er en udvidet forsikring hos Top Danmark, og den vil dække alt andet elektronik i din husstand og ikke kun 1 specifik genstand, som man kan tilkøbe sig hos nogle forhandlere.

Men tvivler på nogle kan bevise dette, selvom det nu burde være meget nemt hvis det passede, så vi alle kan juble over denne "Sensation"
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11