Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330116
De reviews jeg har set/læst, der er det detaljer ekstremer man går op i, som langt de fleste brugere aldrig vil bemærke. Og blot se på tv'et som et tv med -> god farver, dyb sort - i det hele taget et godt tv.

Jeg kan godt se, at der er noget blooming omkring objekter, DSE på baggrunde. Men helt ærligt, jeg kikker normalt ikke ikke efter det, når jeg ser tv. På det Q90R jeg har haft tidligere, der har det sikkert også været i en eller anden grad. Men jeg lagde aldrig mærke til det. Heller ikke på mit nuværende gamle ES8005, som sikkert er endnu værre end alt nyt i dag.

Jeg er mere bange for levetiden på de nye TV, som f.eks. QN92/93A. Jeg så i en youtube video, at en diode baglys zone, på et nyt Neo tv var død. Det ville jeg være rigtig ked af, hvis zonerne begyndte af død efter kort tid.
#330661
Jeg modtog TVet i går og har fået afprøvet det lidt.
Jeg er ovenud begejstret. Det er simpelthen et fantastisk TV!
Farverne er utrolige og sort niveauet voldsomt imponerende.

Har ikke oplevet blooming på noget tidspunkt. Selvom local dimming er sat til høj.
Har netop set Gravity og sammen med en Q soundbar fra Samsung, så var det en helt igennem fantastisk flot og intens tur i rummet.

Kan kun anbefale dette tv herfra.

(Jeg har ikke antenne eller kabel-tv sat til. Så jeg ved ikke hvordan den håndterer et normalt tv-signal.)
Jeg har set bluray (Gravity) via PS4.
Apps: Netflix, Disney+ og TV2play.
#330691
Tillykke med dit nye tv. Jeg var afventende med at købe til 20% nedsættelsen, så jeg fik ikke noget tv. Venter nu på, at tv'et kommer ned i en "normal" pris. Sikkert omkring black friday, sidste på året. Så er der i mellemtiden plads til, at kikke lidt flere reviews på nettet omkring tv'et.
#332132
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1623648089

Så kom testen fra Flatpanels. Men de har ikke meget positiv at sige om dette TV.
Det lyder jo som en OLED fanboy der beskriver dette TV.

Udfra teksten burde dette TV score 25% i samlet score.

Jeg har selv lige præcis dette TV som er blevet anmeldt og jeg er nu meget godt tilfreds.
Men det er flatpanels, da i hvert fald ikke.
Jeg oplever også nogle af de ting de beskriver, men bestemt ikke i samme grad som de nævner.
#332134
Hej.

Som jeg skrev i mit indlæg i en anden debattråd har det nye testede Samsung TV åbenbart cirka lige så god billedkvalitet som mit Samsung Q90R fra 2019. Og efter at have læst Flatpanels tests af det nye Samsung TV kan jeg da også se, at disse 2 TV minder meget om hinanden. Så umiddelbart kunne jeg godt finde på at købe det nye testede samsung TV, dersom jeg ikke allerede havde et godt TV. Så for mig ville det nye testede Samsung TV højst sandsynlig være et godt køb. HVis jeg ikke allerede havde købt et Samsung TV fra 2019, ville jeg måske købe det nye testede samsung TV. Så slipper jeg mig for at bekymre mig ret meget om burnin og lav lysstyrke. Men for andre ville det måske være et dårligt køb. De kan jo så købe et OLED TV.

Kærlig hilsen Jan - Samsung Q 90 R
#332140
Høghen skrev: 14. jun 2021, 21:38 https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1623648089

Så kom testen fra Flatpanels. Men de har ikke meget positiv at sige om dette TV.
Det lyder jo som en OLED fanboy der beskriver dette TV.

Udfra teksten burde dette TV score 25% i samlet score.

Jeg har selv lige præcis dette TV som er blevet anmeldt og jeg er nu meget godt tilfreds.
Men det er flatpanels, da i hvert fald ikke.
Jeg oplever også nogle af de ting de beskriver, men bestemt ikke i samme grad som de nævner.
Jeg synes at du overdramatiserer en smule, anmeldelserne er slet ikke så ringe endda, der står jo højt og tydeligt, at det er et af de bedste LCD TV på markedet, og karakteren for billedkvalitet er på 85, hvilket må siges at være yderst fint for et TV af LCD typen. Hvad er det mere du forlanger ?
#332151
Ja det skriver de. Men jeg synes kun de lægger vægt på negative ting i anmeldelsen. De forklarer ikke om det positive men kun negative.
De skriver også kun dårligt om fjernbetjeningen. Men som en afsluttende bemærkning, skriver de at det dog er den fjernbetjening de synes bedst om.

Jeg kunne godt tænke mig mere positive ord om TVet. Og om hvorfor de giver den 85 i billedkvalitet. Jeg synes kun de skriver negative ting.
Men måske jeg fejlfortolker deres ordvalg 😊
#332152
Jeg synes nu testen generelt, som altid, blot siger tingene, som de er.
Det er vel vigtigt at beskrive, hvor TVet adskiller sig fra det øvrige felt, ellers kan en test jo være ligemeget?

Hvis du går efter rå billedkvalitet, så er det svært at anbefale TVet, da der findes bedre alternativer derude til betydeligt mindre penge, så man skal enten være meget bange for burn in, som jeg betragter som mere eller mindre ubegrundet, eller inkarneret fanboy, hvis man går denne vej; selv med en rabat på 20 % kommer man ikke i nærheden af, hvad man ellers kan finde, forudsat man ikke behøver den allernyeste model, der som regel ikke har noget revolutionerende nyt at byde på...

Generelt kan man vel sige, hvis man ønsker den allernyeste model, så får man også lov til at betale for det, så der skal noget helt specielt til, hvis der skal være tale om et "best buy"; det vigtigste er dog, at man selv er glad for sit køb, så nyd det og lad være med at tænke nærmere over det...
Senest rettet af Supergris 15. jun 2021, 14:44, rettet i alt 5 gange.
#332153
Høghen skrev:Jeg kunne godt tænke mig mere positive ord om TVet. Og om hvorfor de giver den 85 i billedkvalitet. Jeg synes kun de skriver negative ting.
Hvorfor? Hvis du er glad for dit fjernsyn, så skal du da være det. I princippet kan det jo være ligegyldigt hvad andre mener.
Jeg kan godt forstå du gerne vil have en eller anden form for bekræftelse på, at du har gjort et godt køb og så fra en side som Flatpanels der går op i den slags. Men det er altså et personligt valg at købe et fjernsyn og hvis du er glad for det, så er det da mega fedt.

Nyd det og glæd dig over det :)
#332155
Supergris skrev: 15. jun 2021, 10:51 Jeg synes nu testen generelt, som altid, blot siger tingene, som de er.
Det er vel vigtigt at beskrive, hvor TVet adskiller sig fra det øvrige felt, ellers kan en test jo være ligemeget?

Hvis du går efter rå billedkvalitet, så er det svært at anbefale TVet, da der findes bedre alternativer derude til betydeligt mindre penge, så man skal enten være meget bange for burn in, som jeg betragter som mere eller mindre ubegrundet, eller inkarneret fanboy, hvis man går denne vej; selv med en rabat på 20 % kommer man ikke i nærheden af, hvad man ellers kan finde, forudsat man ikke behøver den allernyeste model, der som regel ikke har meget nyt at byde på...
Jeg vil ikke modsige dig, men så alligevel lidt ;)

For det er ikke alle der går efter "rå billedkvalitet".

Der er flere af mine venner og familie der syntes mit billede er flot og skarpt, men som alligevel mener det ser for mørkt eller kedeligt ud, simpelthen fordi de er vandt til og bedre kan lide et billede med smæk på farverne, meget lys og med en masse bevægelseskompensation.
Det er der jo i og for sig ikke noget galt med, vi har bare forskellige forudsætninger for brugen af et fjernsyn.

Jeg kan godt forstå Høghen er en smule skuffet over anmeldelsen, når nu han er så glad for det, men pyt med det, han skal da bare nyde sit fjernsyn og glæde sig over det :)
#332162
Fidoble_ Det er nemt at vænne øjnene til et forkert billede. Men det ændrer ikke ved, at det korrekte billede er det bedste . Formoder heller ikke at dine venner maler deres "Monét " malerier over, fordi de er lidt kedelige ?
Flatpanels har en prof tilgang til TV test, og et helt andet sammenligningsgrundlag end Høghen har hjemme i stuen, hvor hans Q95 shiner ene og alene. Men jeg er enig i,at han bare skal nyde det max. Det er et fremragende TV, og det bliver ikke dårligere fordi der findes noget derude,der er bedre - eller fordi det har nogle kritikpunkter der kan rettes op på . Intet TV er perfekt, og bliver det aldrig . . .
#332164
lennon skrev:Fidoble_ Det er nemt at vænne øjnene til et forkert billede. Men det ændrer ikke ved, at det korrekte billede er det bedste .
Det er heller ikke det jeg mener. Jeg siger bare at det ikke er alle der jagter det. Jeg kan selv bedst lide at indstille fjernsynet så det viser det som er tiltænkt fra kilden, men vi må også bare være ærlige at det ikke er alle der kan lide det.
lennon skrev:Men jeg er enig i,at han bare skal nyde det max. Det er et fremragende TV, og det bliver ikke dårligere fordi der findes noget derude,der er bedre - eller fordi det har nogle kritikpunkter der kan rettes op på . Intet TV er perfekt, og bliver det aldrig . . .
Lige præcis :)