Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#330186
Hvis man kan smide fanboy/hate brillerne, så er Boxene vist meget 1:1 jævnbyrdige . Med lydfordele til Shield hvis man har egne rip . Og fordele til AppleTV på komfort - men allermest i min verden tilgangen til Itunes (stort 4k HDR film udvalg)
Af Fidoble
#330187
Jeg har heldigvis ikke nogen fanboy briller, jeg køber gerne det jeg syntes passer til mit behov.

Men da jeg altid har kørt med Android telefoner, gav det bare god mening for mig at købe en Shield.
Det eneste der kan irritere mig noget så grusomt, så er det at vi Android brugere altid skal vente på det sidste nye, hvor imod Apple altid er på forkant der...
Af Fidoble
#330276
Så fik jeg købt nyt fjernsyn og valget blev.... LG CX!

Wow siger jeg bare... Indtil videre har jeg ikke fået set ret meget eftersom det tog lidt tid at få sat det op på væggen og ordnet ledninger etc.

Men det bliver der tid til i aften :)
Af Fidoble
#330645
Mst39 skrev: 10. mar 2021, 07:58 Håber du vil give en "anmeldelse", når du har erfaring med valget.
Det kan du tro jeg vil.

Jeg valgte som tidligere skrevet et LG CX OLED fjernsyn og har bestemt ikke fortrudt mit valg.
Når man kommer fra et gammelt LCD fjernsyn er det en helt anden verden at træde ind i. Der har været en del mere opsætning i forbindelse med SDR, HDR og gaming end jeg har været vandt til, men nu syntes jeg det står, så jeg bare kan sidde og nyde det gode billede. For et godt billede, det har det altså, det kan man ikke komme udenom.
Film, TV og gaming står bare virkelig godt.
Jeg har flere gange været dybt imponeret over dybden i billedet og især HDR gør nogle ting så livagtigt at man føler man kan røre ved det. Fx Star Wars i HDR hvor der er mange lysende dioder på robotterne, ser virkelig fantastisk ud. Spil i HDR er også et helt nyt kapitel. Et spil som Ori skal opleves, det ser fantastisk ud i HDR.

Det eneste kritikpunkt jeg har indtil videre er sport. Vi havde gæster og skulle i den forbindelse have fjernsynet tændt så der kunne holdes øje med kampen. Men her var jeg ikke imponeret. Det kan sagtens være fjernsynet kan sættes op til at vise fodbold på en god måde, men da jeg ikke ser fodbold er det ikke noget jeg havde gjort noget ud af.
Efter kampen skulle jeg selvfølgelig lige vise hvad fjernsynet kunne og fandt noget indhold frem i HDR :)

Så hvis der er nogen derude der har nogle gode indstillinger hvis man skal se sport (fodbold, håndbold og lign.) så sig frem, så kan jeg lige så godt også få den del med.

Fjernsynet får i hvert fald mine bedste anbefalinger.