Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MichaelKongslev
#327621
Bilka køre tilbud på et Sony 55 xh9005 til 6999,- Jeg overvejere at udskifte mit gamle Samsung 46 uh et eller andet model 8005, fra 2011.
Har i bud på om det vil være fornuftigt bud. Vi ser kun streaming tv. Stuen er der ikke meget lysindfald i, dog om formiddagen er der sol direkte på. :)
Af SPV1977
#327636
Det vil i høj grad være et fornuftigt bud, men omvendt er der ikke langt op i pris til et OLED i samme størrelse. Og det er til gengæld i en helt anden liga kvalitetsmæssigt.
Brugeravatar
Af MichaelKongslev
#327637
Snakker vi så LG 55cx? Det står til 9999,- i øjeblikket og har ikke set det under 8888,-? Eller er der andre alternativer?
Brugeravatar
Af MichaelKongslev
#327645
Phillips, lyder mest tiltalende, da panasonic mangler apps. Det dur ikke i vores streaming verden.
Jeg må nok heller dreje forbi bilka en af dagene, og kigge nærmer så, mens begge er på tilbud.
Af SPV1977
#327648
Du kan supplere med en smart box, så er det med apps ikke noget problem. Før eller siden er det under alle omstændigheder nødvendigt, for ingen tv's smartfunktioner bliver ved med at blive opdateret - og i øvrigt får du også typisk en bedre funktionalitet og brugerflade. Af de to ville jeg gå efter Panasonic´et, hvis jeg var dig. Men prøv at læse lidt test om det. Du kan også vente lidt og se, i hvad retning priserne bevæger sig. Formodentligt kommer der tilbud i løbet af de kommende uger.
Brugeravatar
Af MichaelKongslev
#327650
Ok, mit mål med nyt tv, var ellers at skulle slippe for en cromecast eller andet og kun benytte tv'et, så ungerne selv kunne klare det. Måske man så bare skulle købe den nye cromecast, det er trods alt billiger 😂
Af Beckham
#327655
Nu skal vi heller gøre tingene værre end de er. Hvis du vælger et Android vil du nok være sikret lidt år ud i fremtiden i hvert fald, men vi snakker ikke 5+ år. Og er enig i at kigger vi udelukkende på brugeroplevelsen af smart tv delen, så vil du helt klart finde bedre oplevelser i de eksterne bokse.
Af henrik.yde
#327659
MichaelKongslev skrev: 28. feb 2021, 09:00 Ok, mit mål med nyt tv, var ellers at skulle slippe for en cromecast eller andet og kun benytte tv'et, så ungerne selv kunne klare det. Måske man så bare skulle købe den nye cromecast, det er trods alt billiger 😂
Philips er jo et Android TV, og dermed med indbygget Chromecast og selvfølgelig som altid Ambilight. Derudover er der en vis garanti for opdatering af Android version + div Apps, stort set ligesom med mobiltelefonerne. Billedmæssigt performer de 2 foreslåede OLED TV næsten ens.
Af henrik.yde
#327668
Ja, det kan man da sagtens, eller ændre det til et utal af variationer.