Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327316
Den korte version:
Er der noget der ville tale for at købe en 2021 model vs en 2020 model? (CX65).

Længere version:
Jeg vil gerne snart have opgraderet mit plasma (Samsung PS51D7005) til en OLED.
Jeg kigger tit på så meget fremtidssikring som muligt, og da jeg pt stadig har en PS4 så er det endnu ikke aktuelt med HDMI 2.1 og VRR, men på et eller andet tidspunkt så køber jeg jo sikkert en PS5, så TV'et skal have HDMI 2.1
Jeg kigger efter 65"
Samtidig er jeg prisbevidst, så jeg havde egentlig håbet på at CX65 ramte omkring 12k ved BF, men det gjorde den ikke. Så har der været lidt snak har jeg set, omkring tomme lagre og at de grundet situationen med Covid osv, muligvis aldrig rammer det niveau før at de er komplet udsolgt.
Nu kan jeg se at prisen rykker lidt på sig igen, 14.361,- hos Compumail, og samtidig bla. Power & Elgiganten skriver at de har 100+ på lager, så det kunne være der stadig var håb forude, at de falder yderligere for at få de sidste ud af døren.

Nu er vi jo så efterhånden så tæt på at de nye 2021 modeller kommer ud, og deres startpriser skulle jo efter sigende starte lavere end nogensinde før, og hvis man så køber det i en af de weekender hvor ovenstående butikker har en 25% kampagne på alt, så er differencen måske kun nogle tusinde for de helt nye modeller.

Men er der overhovedet noget revolutionerende at vente på, så at sige, i forhold til features osv på 2021 modellerne, fremfor CX? (Hvis man vil vælge noget andet end LG og samtidig have HDMI 2.1 ja, men ellers?).
#327328
2021 er ikke testet endnu , så vi ved nada . Men tendensen har hidtil været lidt mere lys-output - lidt mere burnin resistent -måske en anelse bedre motion flow o.l - men vi snakket helt helt små forbedringer overall . .
Mht pris-flow kan man jo frygte,at OLED udbyderne har ændret produktions-strategi, og jagter et mere troværdigt prisleje fra intro til outro . .
Gik forøvrigt selv fra Samsung plasma til OLED for 3 år siden,og oplevede det som at rykke op i en helt anden Liga (!)
Personligt synes jeg at ca14.5k for LG CX65 er et absolut superkøb . Mine venner købte den på B.F. - og eneste kritikpunkt er manglende understøttelse af AC3 lyd , som kun er et problem hvis man afspiller rippede film direkte fra HDD/USBstick via TV’ets USB indgang . . Og så kan den altså heller ikke væghænges helt så tæt som vore plasma kunne . .
#327349
Det korte svar:

Historisk set, har de sidste 50 år "kun" fremvist små teknologiske ændringer og fremskridt, fra år til år - med nogle ganske få undtagelser.

Det herrens år 2021 ændrer intet ved denne udvikling. ;)
#327350
lennon skrev: 19. feb 2021, 18:54 - og eneste kritikpunkt er manglende understøttelse af AC3 lyd , som kun er et problem hvis man afspiller rippede film direkte fra HDD/USBstick via TV’ets USB indgang
Forveksler du ikke AC3 med DTS?
LG CX har intet problem med at afspille AC3...
#327355
Supergris_ jeg har faktik ikke helt styr på det, men de er i hvert fald løbet ind i et mindre issue. Mener også,at de ikke umiddelbart kan afspille noget hjemmevideo ( actionCAM skiferie) via den usb indgang de har sat USB forlænger i .Den "kalder/kræver" ubetinget formatering . Funderede over, om det måske er fordi nævnte usb indgang er dedikeret recording/optagelse ?
#327364
USB 1 er så vidt jeg ved, ikke dedikeret kun til recording/optagelse, men USB 1 er den eneste, der virker til at kunne optage fra.
Den burde også virke til at afspille fra, så jeg tvivler på, den "kræver" at formatere disken/drevet, da dette kun er nødvendigt, hvis den skal bruges til at optage på, hvor den kører et verificeringstjek, før den gør drevet klar og formaterer det.

Hvis du blot ønsker at afspille fra det tilsluttede drev, kan du springe verificeringstjekket over eller benytte en af de andre porte...