Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#326468
Som jeg svarede i den tilsvarende tråd med det tilsvarende spørgsmål - Sony XH80 og XH81 er identiske bortset fra foden - , som du lagde ud for godt fjorten dage siden: ja, det er et ganske udmærket bud. Og jeg ville ikke tøve med at købe det. Qua IPS-panelet med gode betragtningsvinkler, hvilket måske også passer meget godt til situationen i et sommerhus. Så køb du - stadig - bare det, hvis du synes.
#326480
Det er jo ikke sådan, at sortniveauet falder helt igennem, men det afhænger i høj grad af rummet og dine TV-vaner.
Specielt ved film med "sorte bjælker" vil du opleve dem mere grå, hvis du sidder i et forholdsvist mørkt lokale.
Du skriver, det er til brug i et lyst lokale. Hvis du er typen, der har en del lys tændt, mens du ser film, vil du ikke opleve det som et problem; selv hvis det ikke er tilfældet, vil det sikkert være godkendt til et sommerhus...
#327807
Tak, for dine betragtninger i både denne tråd og den anden tråd omkring HX800, Jensholm. Jeg deler helt og fuldt din opfattelse - HX800 er ganske givet bedre billedmæssigt, hivs det er film i et mørkt rum, det gælder. Men kun, hvis man sidder millimeterpræcist midtfor ellers er det helt klart forfærdeligt. Sony XH8x-serie (jeg endte med at købe et XH8505 i 43" - men reelt er der tale om det samme tv, blot i en "opgraderet" udgave med 100/120hz og eArc mv.) har derimod langt bedre betragtningsvinkler, god motion og synes jeg fine billeder generelt (selv om det ikke er "under" mit 7 år gamle plasma-tv i samlet kvalitet). I min situation var betragtningsvinklerne som nævnt tidligere helt afgørende.