Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#324553
Hej.
Jeg er flyttet i et mindre hus efter skilsmisse. Jeg har de sidste mange år brugt lan kabler til forbinde tv eller Shield til netværket.
Nu er min router placeret mindre end 5 meter fra mit tv. Så jeg tænkte at WiFi måtte være fint. Jeg får god forbindelse til tv'et (-71 db) Men en test viser at mit tv kun downloader med en hastighed på 30-40 mb/s.
Er LG tv virkelig så ringe. Hvad er meningen med at udstyre tv'et med en 5 GHz reciever, hvis hastigheden er lige så ringe som 2.4 GHz?
Eller er der noget jeg gør forkert.
#324557
Jeg får 170/30 når jeg prøver en speedtest med den indbyggede browser. Betaler for 200/50. Tænker dens browser måske heller ikke er den mest pålidelige ting at teste fra.

Iflg. min router er den forbundet med 866.7 Mbps så tænker det er fjernsynets CPU som ikke kan følge med i mit tilfælde.
#324582
Henxian94 skrev: 17. dec 2020, 18:48 Min har også givet lave hastigheder. Hvis du frakobler og tilslutter wifi igen, og går ind på fast.com via webbrowseren, så bør du få en hurtigere hastighed.
Tak
Det hjælper desværre ikke på mit tv. Måske jeg skal prøve at teste min router
#324607
LG tv er desværre kendt for dårlig WiFi hardware. Jeg er selv nødt til at bruge kablet forbindelse for at få en stabil hastighed i de indbyggede apps.
#324608
Prøv at tjekke hvilken kanal din router bruger på 5ghz.

Ældre modeller af LG oled tv har problemer med kanaler over 100 (mener jeg det er), så jeg tænker det måske stadig gør sig gældende på nye modeller.

Mit C7 bliver langsomt på 5ghz (25-40 mbit) hvis routeren skifter til en høj kanal, men med 5ghz sat til en lav kanal så kører det rask væk 200 mbit.
#331222
Mit 4 md gamle LG CX65 kørte perfekt de første 2 md, men nu downloader den kun med 2 mb, både på YouTube og gennem test-app ?? Hvis jeg lægger min IPad ved siden af tvˋet kører den mellem 170 og 330 mb alt efter tidspunktet på døgnet jeg tester (YouSee kabel). Kører 5 GHz på et nyt YouSee modem. Tvˋet kørte i starten 4K 120 hz demovideoer fra YouTube uden problem ?? Nu kan det ingenting ??

Nogen gode foreslag, eller skal jeg have fat i LG ??