Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JTrap
#322870
Et familiemedlem som ser en del tv har et ældgammelt samsung tv og er nu ca. parat til at købe et nyt. Af pladshensyn må det ikke være større end 55" og budgettet er på max 10.000 kr. Der er tale om "alm." forbrugere uden særlige krav. Blot skal blu-ray/dvd afspiller og måske senere en konsol tilkobles og derudover synes man det er rart at streaming apps er installeret og kan betjenes direkte på tv'et.

Jeg foreslog dem at vente og se hvad der sker på det kommende januar-udsalg men har efterfølgende undersøgt lidt og kan se at man kan få et LG OLED55CX til 8.900,- (black friday pris) og overvejer nu om jeg ikke bare skal foreslå dem at bene ned i Power og købe sådan et. Er det ikke et ret "sikkert" valg til den pris?

Vil man mon se lige så gode eller bedre tilbud på januarudsalg og er der noget særligt man skal vøære opmærksom på med den model?

Pft.
#322881
JTrap skrev: 21. nov 2020, 10:09 Et familiemedlem som ser en del tv har et ældgammelt samsung tv og er nu ca. parat til at købe et nyt. Af pladshensyn må det ikke være større end 55" og budgettet er på max 10.000 kr. Der er tale om "alm." forbrugere uden særlige krav. Blot skal blu-ray/dvd afspiller og måske senere en konsol tilkobles og derudover synes man det er rart at streaming apps er installeret og kan betjenes direkte på tv'et.

Jeg foreslog dem at vente og se hvad der sker på det kommende januar-udsalg men har efterfølgende undersøgt lidt og kan se at man kan få et LG OLED55CX til 8.900,- (black friday pris) og overvejer nu om jeg ikke bare skal foreslå dem at bene ned i Power og købe sådan et. Er det ikke et ret "sikkert" valg til den pris?

Vil man mon se lige så gode eller bedre tilbud på januarudsalg og er der noget særligt man skal vøære opmærksom på med den model?

Pft.
Hvis de køber det LG, så får de tidens bedste billedkvalitet til prisen, så enkelt kan det siges.
#322921
Du får det bedste kvalitet hvis du køber LG/Philips/Sony OLED. Sonys highend LCD som XH og sidste års XE, er også nogle som bliver rost af anmelderne.

Er det OLED, så er de 3, sammen med Panasonic også på spil. Her er det lidt hips-som-haps hvad der vælges af 2020 modellerne. LG til den pris lyder godt.

PS. en god indstilling af billed, kan gøre en forskel uanset mærke
#322923
Jeg har lige købt et lg cx 55 til 8888 kr i elgiganten, og jeg er i CHOK, hold nu op en billedkvalitet, det har :D

Jeg er også overrasket over lyd kvaliteten, den er efter min mening i top. Det skal dog siges at jeg kommer
fra et gammelt 46 samsung tv fra 2013, så er måske nem at imponerer. LG CX 55 får ihvertfald min anbefaling.