Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kehaan
#322220
Hej

Jeg er på udkig efter en ny skærm. Skærmen skal bruges som main skærm til både PC og PS5.
Jeg har pt en Asus 34” PG348Q. Denne har jeg været glad for. Jeg ønsker dog en skærm som er lidt højere, og passer bedre sammen med en konsol også. Krævet er egentlig blot 4K, og gerne IPS, men er åben for forslag.

Jeg havde ellers købt en LG CX 48”. Men desværre fik jeg ondt i nakken, men mest også ondt i hovedet af den. Jeg tror den skabte for meget eye strain. Så denne har jeg returneret.

Jeg tænker maks 43”, men er også ok med lavere. 16:9 format ville være Nice. Jeg har også kigget på en ny ultrawide, men der er problemet lidt at få en som er lidt højere end den jeg har med samtidig også at havde 4K, og fornuftig skærm type.

Jeg har haft ligget på Asus 43” men disse var VA og lige den model havde ghost problemer.

Jeg har også tænkt på en 43” Sony XH80 eller XH85, men ved ikke hvor gode disse er til pc.

Min nuværende er 100hz, men tror jeg ville være ok med lavere, da jeg alligevel mest spiller på konsol :)

Jeg sidder i en afstand af cirka 70cm fra skærmen, dog er der 20-30cm ekstra op til væggen.

Og hvis jeg spiller på konsol kan jeg gå helt tilbage til 2-2.5m, som er derfor jeg øsnker mig en lidt mere normal skærm størrelse end min ultrawide som har Black bars.

På forhånd mange tak