Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319631
Jeg vil gerne være klar til at købe en 65" OLED omkring black friday, men inden da vil jeg gerne se de forskellige modeller i den virkelige verden, men hvor er de udstillet "ordentligt", dvs helst uden lysstof rør i loftet etc og mulighed for at lege med indstillingerne.

Sony AG9 / A85 tænker jeg ses bedst i HifiKlubben?

Panasonic HZ1000 / 2000 nok i et Panasonic Center

Men hvad med Phillips og LG? På Power og Elgiganten's hjemmesider kan man ikke engang se om en given model er udstillet i butikken (og hvis den er er det sikkert under elendig belysning).

Nogen tips?
#319633
Tro mig, jeg har læst både her, på avforums og hdtvtest :) Jeg vil gerne se 120hz BFI for at finde ud af om det er noget jeg kan lide, og jeg vil gerne høre Sonys acoustic surface og hz2000's soundbar feks.

Brugerflade og fjernbetjening er jeg ligeglad med ( bruger ATV ), men design skal der også kigges på.
#319634
OK, det er jo ret så specifikke egenskaber - og så giver det god mening . Eftersom både Klubben og Pana-center plejer,at være skarpe på Black Friday kan det også forsvares,at bruge lidt ekspedienttid i nævnte butikker.
Og jeg gir dig helt ret i,at det kan være rodet at finde ud af både Power og Gigantens butiksudstillinger. Har selv jagtet en butik hvor Samsungs nye tablet event kunne være i udstilling, og det er den måske/måske ikke i Vejle (!)
#319642
ziphnor skrev: 27. sep 2020, 11:07 Tro mig, jeg har læst både her, på avforums og hdtvtest :) Jeg vil gerne se 120hz BFI for at finde ud af om det er noget jeg kan lide, og jeg vil gerne høre Sonys acoustic surface og hz2000's soundbar feks.

Brugerflade og fjernbetjening er jeg ligeglad med ( bruger ATV ), men design skal der også kigges på.
Dem finder du hjemme.

Du går i power/elgiganten, prøver tv i 30 dage, og så kan du jo se og opleve det hjemme. Har du ikke det som skal til for at teste, så kan det jo ikke være et større problem lige pt og de må nedprioriteres?
#319654
Virker da lidt omfangsrigt at købe flere skærme hjem en af gangen for at teste dem, i stedet for at bruge en eftermiddag på at se produkterne i levende live i nogle butikker for at se design etc. som OP efterspørger.
Hos klubben plejer man gerne at måtte lege med skærmene hvis man spørger, den på Åboulevard har vist 77" AG9 hængende i et lokale hvor de kan slukke helt for lyset.
Panasonicen må være i et pana center :)

Det virker nemmere end at fragte en 55" skærm hjem, sætte den op i ens opsætning, lege med den og indstille den, pakke den ned igen, kører tilbage med den, kører et andet sted hen og købe en ny skærm, kører hjem med den, sætte den op i ens opsætning og så potentielt pille den ned igen, kører tilbage med den, returnere den, kører til første forhandler, købe en skærm, kører hjem med den, sætte skærmen op IGEN i ens egen opsætning.

Jeg ved godt hvad jeg havde gjort :D
#319683
Nicklas Jakobsen skrev: 27. sep 2020, 22:14Jeg ved godt hvad jeg havde gjort :D
Husk nu, det er kun så besværligt som du selv gør det.

Flere brugere herinde gør lige præcis det, at de køber A men må returnere den og så ser det på en B, og igen, nogle fortryder og prøver så C, som måske bliver. Andre køber bare fordi forretningen satte den til naturlig i billede, og farveladen var fremme.

Oplevelsen af tv i butik er forskellig, og din egen stue er afgjort det bedste hvis man er kritisk, er man kun til forretningsbillede, så er man jo nok ikke så kritisk som man lyder, og så kan det nok gå an.
#319691
Man skal blot huske, det vel i den sidste ende giver højere priser på TV, da ingen jo gider købe elektronik, der har været brugt, så det kan ikke sælges som nyt, hvilket må afstedkomme et tab for butikken, som så bliver nødt til at få pengene ind på anden måde, så jeg håber folk bruger det med omtanke, og ikke blot for sjovs skyld, uden jeg prøver at gøre mig til moralens vogter...

Min opfattelse er dog, de TV, de store kæder får tilbage fra kunderne, bliver klargjorte og smidt en etiket på, som retfærdiggør de er blevet pakket ud og kalibrerede, hvorefter de enten kan sælges dyrere (inkl. kalibrering), eller de kan smide en gratis kalibrering med i handlen...