Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#319416
Hejsa

Jeg skal have skiftet mit alt for lille 7 år gamle 46" Samsung tv.
Fungere egentlig fint, men vil gerne have en større skærm, og jeg har mistet en del apps pga den ikke opdateres længere.

Jeg har ikke meget forstand på alt det tekniske og hvad man skal vælge, så derfor prøver jeg med lidt ekspert hjælp. :)

Jeg har forelsket mig lidt i Philips OLED934 (set til ca. 17.000,- lige nu), men spørgsmålet er om der findes bedre/billigere alternativ?
Og vil prisen på den eventuel falde mere nu der kommer ny OLED935 lige om lidt?

Det vil blive brugt til Streaming og Sport.
Jeg har noget lysindfald fra siden, men tænker ikke det er et problem i forhold til OLED, da persienner kan lukkes.
Jeg vil nok gerne at det er lidt fremtidssikret, da jeg ikke skifter TV ret tit.
Tænker på at det kan opdateres på smart tv delen.
Prisleje er nok mellem 9-18.000, giver gerne det ekstra for det som lige passer ind. :)

På forhånd tak for input.

Mvh
Michael
#319422
Der findes billigere alternativer, som giver nogenlunde samme billedkvalitet. Det er de andre 65" OLED TV. Til 16.500 kr. er OLED934 dog ikke så meget dyrere end mange andre 65" OLED TV og jeg kan sagtens forstå, hvis du også prioriterer design og lyd.

Ift. Android-platformen, så opdateres den fremadrettet. Philips siger, at de sigter mod 3 generationers opdatering, hvilket i så fald bringer den op til Android 12. Dog lader opdateringerne vente på sig; TV'et har Android 9 og Android 11 er blevet udgivet af Google til TV. Ikke desto mindre er det en fordel ift. OLED TV fra f.eks. LG, som ikke opdateres efter køb.

Alligevel synes jeg det er værd at overveje, om en der skal en boks på såsom Apple TV 4K (eller den nye, som angiveligt skulle være på vej). Det er en bedre brugeroplevelse overrodnet. Det kan du naturligvis altid afgøre senere.

Jeg tror ligesom ziphnor, at prisen kan falde op til eller under Black Friday. Faren er at Philips når at udfase OLED934 inden da - jeg kender ikke deres planer på det område.
#319427
ziphnor skrev: 23. sep 2020, 12:50 Jeg ville nok vente til perioden omkring Black friday, men derfor kan man jo godt med fordel lave en "ønskeliste" nu.

Hvad er årsagen til at du lige præcis faldt over 934? Er det fordi du gerne vil have ordentlig lyd fra tv'et?
Hej Ziphnor

Mange tak for input.

Jeg tror nok det er en blanding af design og har hørt en masse godt om B&W lyden.
Jeg har egentlig altid været Samsung mand, men OLED tiltaler mig noget mere nu.

Jeg tror også jeg vil se om jeg kan trække den til omkring Black Friday, og se hvad der dukker op af gode tilbud.

Mvh
Michael
#319428
Rasmus Larsen skrev: 23. sep 2020, 13:21 Der findes billigere alternativer, som giver nogenlunde samme billedkvalitet. Det er de andre 65" OLED TV. Til 16.500 kr. er OLED934 dog ikke så meget dyrere end mange andre 65" OLED TV og jeg kan sagtens forstå, hvis du også prioriterer design og lyd.

Ift. Android-platformen, så opdateres den fremadrettet. Philips siger, at de sigter mod 3 generationers opdatering, hvilket i så fald bringer den op til Android 12. Dog lader opdateringerne vente på sig; TV'et har Android 9 og Android 11 er blevet udgivet af Google til TV. Ikke desto mindre er det en fordel ift. OLED TV fra f.eks. LG, som ikke opdateres efter køb.

Alligevel synes jeg det er værd at overveje, om en der skal en boks på såsom Apple TV 4K (eller den nye, som angiveligt skulle være på vej). Det er en bedre brugeroplevelse overrodnet. Det kan du naturligvis altid afgøre senere.

Jeg tror ligesom ziphnor, at prisen kan falde op til eller under Black Friday. Faren er at Philips når at udfase OLED934 inden da - jeg kender ikke deres planer på det område.
Hej Rasmus

mange tak for input.
Ja tænker når jeg endelig skal ud og investere, så vil jeg gerne have den fulde pakke med godt billede og lyd samtidig.

Nej det var også det jeg kunne læse mig til i test herinde, at bla. LG ikke opdateres, og jeg ville gerne gøre det så man nogenlunde er sikret. (det er jo ikke til vide om de så ændrer det senere)

Jeg vil holde øje med prisen, og så tage chancen måske og se om det stadig er muligt at få 934 til den tid, eller om der dukker andre alternativer op, er som sagt åben overfor andre modeller også.
ville også være ærgeligt at betale 2-3.000 ekstra nu, når vi er så tæt på black friday. (jeg er jo vestjyde og vil spare lidt :-))


Mvh
Michael
#319458
Hej, jeg står i nøjagtigt samme situation som dig med et 8 år gammel samsung 46 tommer :)
Jeg har også forelsket mig i phillips, dog oled 935, grundet især den gode indbygget soundbar (og 4 sidet ambilight), så slipper jeg for at udvide med ekstern soundbar. Jeg har fulgt med i priserne på tidligere model 934, og kan se, at det ikke har haft et så hurtigt prisdyk som andre mærker (ca. 10000 kr på 1 år). 935eren er lige kommet på pricerunner til 22000 kr, det er en smule over mit budget :(

Jeg håber dog på et prisdyk ved blackfriday, og eneste minus jeg kan komme frem til er manglende hdmi 2.1, men jeg skal ikke spille konsol.
#319461
Jeg synes også det er interessant med god lyd indbygget, men jeg et lidt bekymret for at lyden alligevel ikke er helt god nok, og at man betaler for meget for middel lyd. Personligt synes jeg at Soundbar i 934/935 virker for smal rent designmæssigt, og det bekymrer mig om den har ordentlig stereo separation.

Ifht til god lyd kan man også overveje GZ1500/2000 og hz1500 (hz2000 er vanvittig dyr).

Hvis man er ligeglad med atmos/surround så er Sony ag8, ag9 og de nyeste A85/87 også relevante med deres acoustic surface.

His man er mest til phillips kunne det jo også ske at der kom et pris cut på 984.
#319463
ziphnor skrev: 24. sep 2020, 15:44 Jeg synes også det er interessant med god lyd indbygget, men jeg et lidt bekymret for at lyden alligevel ikke er helt god nok, og at man betaler for meget for middel lyd. Personligt synes jeg at Soundbar i 934/935 virker for smal rent designmæssigt, og det bekymrer mig om den har ordentlig stereo separation.

Ifht til god lyd kan man også overveje GZ1500/2000 og hz1500 (hz2000 er vanvittig dyr).

Hvis man er ligeglad med atmos/surround så er Sony ag8, ag9 og de nyeste A85/87 også relevante med deres acoustic surface.

His man er mest til phillips kunne det jo også ske at der kom et pris cut på 984.
Du har måske ret i det med størrelsen/ lyden på soundbaren, har også overvejet lg cx65 evt. med sonos beam eller arc, men synes bare ikke det er så stilrent som 934/935eren :)
#319468
Rullejensen skrev: 24. sep 2020, 12:41
Beckham skrev: 23. sep 2020, 20:35 I forhold til at være fremtidssikret mangler den HDMI 2.1. Det er dog mest relevant hvis du overvejer at slutte en konsol til i fremtiden.
Hej Beckham

Tak for input.
Det kommer jeg ikke til, så jeg tænker/satser på det går? :)

Mvch
Michael

Yes...hvis du ikke skal tilslutte konsol eller lignende til skærmen, så har hdmi 2.1 ikke umiddelbart så meget at sige.
#319493
VildMedBiksemad skrev: 24. sep 2020, 14:35 Hej, jeg står i nøjagtigt samme situation som dig med et 8 år gammel samsung 46 tommer :)
Jeg har også forelsket mig i phillips, dog oled 935, grundet især den gode indbygget soundbar (og 4 sidet ambilight), så slipper jeg for at udvide med ekstern soundbar. Jeg har fulgt med i priserne på tidligere model 934, og kan se, at det ikke har haft et så hurtigt prisdyk som andre mærker (ca. 10000 kr på 1 år). 935eren er lige kommet på pricerunner til 22000 kr, det er en smule over mit budget :(

Jeg håber dog på et prisdyk ved blackfriday, og eneste minus jeg kan komme frem til er manglende hdmi 2.1, men jeg skal ikke spille konsol.
Hejsa
Ja jeg har også luret på 934 i længe, og den er ikke rigtig faldet i pris i lang tid.
Jeg tror jeg venter og ser til black friday, om der sker noget med priserne, så kunne 935/984 komme med i mine overvejelser. :-)
#319495
ziphnor skrev: 24. sep 2020, 15:44 Jeg synes også det er interessant med god lyd indbygget, men jeg et lidt bekymret for at lyden alligevel ikke er helt god nok, og at man betaler for meget for middel lyd. Personligt synes jeg at Soundbar i 934/935 virker for smal rent designmæssigt, og det bekymrer mig om den har ordentlig stereo separation.

Ifht til god lyd kan man også overveje GZ1500/2000 og hz1500 (hz2000 er vanvittig dyr).

Hvis man er ligeglad med atmos/surround så er Sony ag8, ag9 og de nyeste A85/87 også relevante med deres acoustic surface.

His man er mest til phillips kunne det jo også ske at der kom et pris cut på 984.
Jeg er som sådan ikke 100% til Philips og meget åben overfor andet.
og tak for input, jeg vil lige prøve at kigge på de modeller du nævner, og ser om det kunne være noget.
Så må jeg lige tage op til overvejelse med lyden, og hvilken der passer bedst til mit behov.

Og så lige holde øje med omkring Black Friday, om der kan komme nogle gode tilbud på 935/984 som alternativ.

Det hjælper meget med input. :-)