Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Duzty
#318446
Som overskriften siger, så søger jeg nyt tv.
Mit nuværende er et LG 49UH610V, og er faktisk ret godt tilfreds med billede osv derpå, det er bare røget i soveværelset.

Tænker selv 55 tommer, måske større.
Er ikke låst på et bestemt mærke.
Forholdsvis lys stue, men ingen vinduer overfor skærmen, så ingen direkte sollys.
Ser kun flow tv, og streamer Netflix osv.
Men billedet skal være fornuftigt.!
Budget Max 7500 selvfølgelig gerne billigere :)
Af Duzty
#318457
Okay, tak.
Så i et andet topic, en som blev anbefalet en 65" panasonic fra power - er den god? Har jo intet imod at spare lidt penge 😊 eller der der kæmpe forskel på de 2?
Af lassekilde
#318465
Det 65" Panasonic som er blevet anbefalet, er nogle klasser under det Oled, men det udfra prisen er det rigtig godt. Men det er et edge led, med lys kilde i bunden, og kun 2 dimming zones, og et lavere lys niveau, som vil give dårligere HDR. Men hvis du kan nøjes, vil det være et godt valg til prisen. Men der er andre tv, som vil ligge imellem disse to både på pris og kvalitet.
Af Duzty
#318481
Okay. Skal man bekymre sig om genskin på en OLED skærm? Synes de virker meget spejl agtige når man ser dem i butikken.
Brugeravatar
Af Pede8000
#318483
Duzty skrev: 31. aug 2020, 10:00 Okay. Skal man bekymre sig om genskin på en OLED skærm? Synes de virker meget spejl agtige når man ser dem i butikken.
Der ER genskin i et OLED, men er det en deal breaker? Nej (ikke for mig)
Du vil oplevet et gigantisk løft i kvalitet fra dit nuværende LG!

Jeg ville købe hurtigere end du kan sige: "godt tilbud".....
Af Duzty
#319202
Hvis jeg frygter genskin, hvad skal jeg så købe? 🙈 Har set elgiganten har et 65"SM8600 Nanocell, er det nværd at kigge efter? Er desværre udenlands lige nu, så har ikke mulighed for at sammenligne.
Af lennon
#319205
Hvis du frygter genskin så bør du alligevel starte med,at købe og afprøve et OLED derhjemme . . Hvis det så ikke er tilfredsstillende, så benytter du returretten, og køber et TV med mindre genskin (-og dårligere billede)
#319207
Efter timevis af læsning af diverse test og kommentar her på flatpanesls, gik jeg med et LG B9S OLED 55"
Jeg har ikke på noget tidspunkt fortrudt mit køb. Tror ikke det bliver meget bedre med et budget på 7500 Kr.
Vi oplever ikke udfordringer med genskin, selvom vi har glaspati mod syd. Men du kan jo altid benytte dig af de 30 dages returret hos elgiganten.
Af Supergris
#319210
Som faktisk er 50 dage, hvis du gratis melder dig ind i deres kundeklub...
Jeg er fuldstændig enig i at LG B9S er modellen de fleste burde tage med i deres overvejelser, vi mangler bare at 65"eren følger med ned i samme prisleje, så det rammer en pris lige under de 10000 kr., som tilfældet var for B9 (uden S).
Springet fra 55" til 65" vil for de fleste være merprisen værd, hvis 65"eren følger lejet, som 55"eren ligger i...
Af Duzty
#319282
Okay, kan godt se jeg skal gå efter OLED, hvis jeg vælger at vil bruge op til 10.000, er der så andre modeller eller mærker jeg skal se efter?