Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassekilde
#319127
Nu er reservedelen kommet, og de påbegynder reparationen imorgen. Så bliver det spændende og se om det løser problemerne, ud over fluerne i panelet. Da de andre problemer umiddelbart er kendte fejl.
Af lassekilde
#319522
Nu er tvet hjemme igen, men det har stadig problemer med arc, men værst er at det nye panel også er løst i det ene hjørne, som umiddelbart var grunden til tordenfluer i det andet. Så umiddelbart er det en konstruktions fejl i panelerne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#319528
lassekilde skrev: 25. sep 2020, 15:29 Det giver sig 5mm, det før gav sig godt nok 9-10mm
Du kan håbe en edderkop kigger forbi og lukker de 9-10mm af, så ingen andre kommer ud eller ind. <B

Hvordan finder man ud af dette? står du og løfter i den ene side af skærmen eller?
Af lassekilde
#319529
Det er faktisk nærmere modsat, opdagede det på det gamle panel, ved at jeg prøvede at afhjælpe lidt blooming. Mit panel, går lyst indad, hvis man trykker let i hjørnet. Det kom sig af at hvis man banker let i kanten, kan man hører det sidder løst nogle få steder, men mest i det ene hjørne i toppen.
Af buford
#319755
Jeps, så blev det min tur med tordenfluerne.

PANASONIC 75" UHD LED TV TX­75FX780E købt 1. August 2019 hos POWER til 9999,- kr har 8 tordenfluer og 1 lysende lyserød pixelfejl.

Kontakter Power om problemet, men der henvises til Panasonic.

Panasonic afviser at tordenfluer er dækket af reklamationsret, ignorere pixelfejl og henviser tilbage til Power.

Power bekræfter dette, men da jeg stiller spørgsmål om det retsmæssige, og fastholder min reklamation, flyttes fokus til min pixelfejl, og nu vil Power have TV sendt til service, før reklamation kan behandles.

Jeg stiller spørgsmålstegn ved dette, da der kun er en pixelfejl, og skriver at jeg ikke har interesse i yderligere omkostninger ved returnering.

Tv afhentes, tjekkes og ingen pixelfejl konstateres men der er dog tordenfluer, som ikke dækkes.
Reklamation afvises, og tv kan på min regning repareres for 23.547,- kr. Sendes retur for 1875,- kr eller kasseres for 1188,- kr.

Dette var netop, hvad jeg ville undgå og gør nu opmærksom på diverse fora samt Forbrugerklagenævnets afgørelse i lignende sag.

Power vil nu vise sig fra sin gode side og betale de 1875,- kr for at få mit TV tilbage.

Eller måske fordi Power har fået oplyst af Panasonic, at et TV skal have over 3 pixelfejl for at blive dækket af reklamationsret, og jeg hele tiden har oplyst antallet er 1

Power vil ikke gøre mere, så sagen indsendes til Forbrugerklagenævnet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#319762
buford skrev: 29. sep 2020, 22:23 Power vil ikke gøre mere, så sagen indsendes til Forbrugerklagenævnet.
Spændende, lad os endelig høre om opdateringerne. Folk her forventer jo de er dækket 100%, og det har du så ikke oplevet.
Af barslund69
#319767
Ja som det har været oppe før Man SKAL ikke forvente hverken pixel fejl eller tordenfluer i sit tv.
Panelet skal være forseglet fra resten af systemet så det er en enhed og resten af tv en anden
Og det med power sender den videre først det må de ikke.
Du har købt en vare hos Power og inden for de 2 års garanti skal du henvende dig til forhandler og hvor forhandler så skal henvende sig til producenten sådan er købeloven.
Du skal bare have et nyt tv. Ellers et nyt panel.
Af Basto
#319768
Så har jeg også fået torden fluer på besøg igen igen.. Ja faktisk tredje sommer i træk. 9 stk.. Jeg satser på at få samme gode service. Som tidligere hos Elgiganten
Eller skal jeg med garanti love jer at i bliver opdateret. Som tidligere har jeg bedt elgiganten stå for kontakt imellem værksted og mig/butik . Ombytning til fabriksny skæm eller ophæve købet

Mvh Michael

PS det eneste lyspunkt der er i mørket... Det er da at det er efterår og projektoren kan findes frem når de afhenter fjernsynet
Brugeravatar
Af bbplayer
#319769
barslund69 skrev: 30. sep 2020, 08:39 Du har købt en vare hos Power og inden for de 2 års garanti skal du henvende dig til forhandler og hvor forhandler så skal henvende sig til producenten sådan er købeloven.
Det er vigtigt folk forholder sig til reklamationsret og ikke garanti, da der er en verden til forskel, og den ene garanti gives af producent og reklamationsretten får du igennem købeloven i Danmark, så det skal man nok sikre sig man ikke siger i forretningen for så har man ikke sat sig ind i det, og forretningen kan nægte det.
Af buford
#320123
Efter sagen gik til Forbrugerklagenævnet, har Power valgt at imødekomme min klage pr. kulance. De afhenter TV, og jeg får refunderet beløbet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#320125
buford skrev: 7. okt 2020, 20:10 Efter sagen gik til Forbrugerklagenævnet, har Power valgt at imødekomme min klage pr. kulance. De afhenter TV, og jeg får refunderet beløbet.
Selvfølgelig gør de det :) Det ville jo ellers betyde de betaler en formue for at tabe sagen og sagsomkostninger, og så til sidst, et indlæg på siden for tidligere klager som de har bragt op, og ja, beløbet de skulle refundere.

Så billigt at bare tilbagebetale beløbet, så slap de for en masse mere unødig værdiløs omtale.
Af buford
#320134
bbplayer skrev: 7. okt 2020, 21:24
buford skrev: 7. okt 2020, 20:10 Efter sagen gik til Forbrugerklagenævnet, har Power valgt at imødekomme min klage pr. kulance. De afhenter TV, og jeg får refunderet beløbet.
Selvfølgelig gør de det :) Det ville jo ellers betyde de betaler en formue for at tabe sagen og sagsomkostninger, og så til sidst, et indlæg på siden for tidligere klager som de har bragt op, og ja, beløbet de skulle refundere.

Så billigt at bare tilbagebetale beløbet, så slap de for en masse mere unødig værdiløs omtale.
Problemet er så bare nu, at jeg snart intet TV har mere :D og et LED TV tør jeg ikke rigtig igen :s
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13