Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#318030
barslund69 skrev: 18. aug 2020, 12:03 XF9005 er et kanon godt billede tv kender flere der har det.
Vil da forlange at få et nyt tv og mon ikke også det er det. Har det været ude før feks hos anden vil man kunne se det da man pakket det op. Både ude fra ved papkasse og inde
Glæd du dig bare til i aften
Venter stadig på mit nye tv øv øv
Det gik lidt stærkt under udpakning, da teknikerne jo hjalp til med det. Alt var dog pænt pakket ind. Men...kommer lige i tanker om at der ikke er\var en manual med, hvilket vel er lidt mistænksomt, medmindre papirudgaverne er droppet nu om dage?
Brugeravatar
Af bbplayer
#318034
Beckham skrev: 18. aug 2020, 12:12 Det gik lidt stærkt under udpakning, da teknikerne jo hjalp til med det. Alt var dog pænt pakket ind. Men...kommer lige i tanker om at der ikke er\var en manual med, hvilket vel er lidt mistænksomt, medmindre papirudgaverne er droppet nu om dage?
Jeg mener ikke der var en manual, udover quickguide vistnok med mit XF model, så den har de endelig fjernet , unødig print og skov misbruges :)
Af barslund69
#318035
opdateringer tager noget længere ind 5 sec Tager gange flere min
Hvis kassen har været brugt tror jeg ikke på man ikke kan se det ude fra samt inde
Men ellers et fedt tv:-)
Gad vide hvornår jeg for mit Det er 1 mdr siden Torsdag de hentede det gamle og når man er vant til at kigge på 75" så er det sgu træls med et 55"
Af Basto
#318036
Der var Manual med til min Xf9005.
Da jeg fik ombyttet min Xe90 fik jeg lovning på at den var direkte fra fabrikken.
Og manglende manual og allerede opdateret ja så er det en demo i min verden..
Mvh Michael
Af barslund69
#318040
Ja jeg vil ikke godtage at få et tv ind hos mig hvis det har været anden sted først.
Nyt skal være nyt
Af Beckham
#318041
Tak for linket....tror dog godt jeg kan klare mig uden manualen..;-)

Anyway..ved ikke hvad juraen siger her. Men er sikker på at Sony har dækket sig godt ind i forhold til hvad de kan og ikke kan. Så det vil nok blive lidt en kamp hvis jeg vil have byttet den igen igen. Skærmen står som ny og var det ikke for en manglende manual og en mulig opdateret firmware out of the box, så ville jeg ikke ane at den ikke var spritny. Så tror umiddelbart ikke det er en kamp jeg gider at tage....og hvem ved, kan være der er tordenfluer i tv'et om et år igen og så kan jeg jo få et "nyt" igen igen..;-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#318042
barslund69 skrev: 18. aug 2020, 13:04 Ja jeg vil ikke godtage at få et tv ind hos mig hvis det har været anden sted først.
Nyt skal være nyt
På Sony skærmen er det jo hurtigt at se aktive timer kørt.

Sluk skærmen på ON/OFF, vent til det er helt slukket. (10sekunder)
- Tryk "Display" (i+) knappen og 5 og "Volume+" og så ON knappen.

Så kommer blå service menu frem, og du kan se under
"Self diagnostic menu" -> nederst til venstre, antal tændte timer. Så får du et svar på hvor mange timer det har kørt.
Eksempel her på billede. (5774)
4444232.JPG
4444232.JPG (71.7 KiB) Vist 4213 gange
Af Beckham
#318045
Ok...tak for tippet. Prøvede lige....der kommer først 8 punkter hvor der står noget tekst ud for. Og så er der en masser rækker med tal...her står nul over det hele. Nederst i venstre hjørne står der så tre tal....00003, 00008 og 00003. Hvad jeg kan google mig til er tallet ude til venstre det antal timer skærmen har kørt. Så hvis man kan regne med det, så er den jo helt ny....
Af Beckham
#318046
@bbplayer: Tak for forklaringen! Af en eller anden årsag var dit screendump ikke kommet frem da jeg lavede min post ovenfor....derfor usikkerheden omkring tallene..:-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#318047
3 timer er ik' skidt :) Så den kan da være tændt 30minutter hos en anden men ! Den er rimelig synes jeg. Så den skal du bare blive glad for og komme videre og komme over i nogle positiv tråde :)
Af Beckham
#318048
Enig...de fleste af de 3 timer i hvert fald brugt af mig.. :)

Hvis man skal køre lidt i konspirationsteorier, så kan man jo spekulere i om Sony ikke bare trykker på en knap og resetter disse tal inden de sender skærmen ud igen... ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13