Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#318526
capi skrev: 31. aug 2020, 19:18
barslund69 skrev: 28. aug 2020, 09:29 Ok Så XE og XF modellen er ramt.
Håber ikke mit ny 85XH9505 jeg lige har fået Idag for samme problem
Er du tilfreds med dit 85XH9505?

Har du overskud til en lille hurtig anmeldelse? :D
Er først lige ved at få det justeret ordenligt så vender tilbage
Der er så bare en virkelig nedtur med tvet.
HDMI portene virker ikke som de skal :( :(
Kan ikke slå forbedret billede tilstand til så du feks kan se HDR og dolby vision igennem hdmi portene :( :(
Når du slår det til bliver skærmen bare sort..
Så Det er virkelig surt Har ventet 1 mdr på det tv :(
Så sælger må hente tvet og giv mig et der virker
Der er 14 dags returret
Gider sgu ikke vente på det evt skal laves på værksted eller noget
Af barslund69
#318548
Ja så nu skal man igennem alt det med sælger og Sony som ikke fatter en skid
En eller anden kundeservice arbejder som kommer med nogle standard svar
Man ikke kan bruge
Surt
Brugeravatar
Af bbplayer
#318551
Normalt er rådgivningen her på forum at hvis man får sort skærm på HDMIx , så er det jo bare kablerne som er ringe til det nye tv, hvorfor skulle det være tv som er fejlen, hvis kabler kommer fra en XE model som altså er nogle generationer bagud?
Det ville da være enkelt at teste med et nyt fungerende kabel, også selvom man mener ens egne ældre kabler burde være hdmi2.1 kompatible :) (som de nok ikke er i hdmi forbedret tilstand).
Der er jo også fejlsøgningen at man på ATV / PS4 og andet, forcer en lavere opløsning og finder ud af hvornår man får sort skærm? altså en diagnose inden man forhastet mener tv har en fejl?

slår tv fra når HDR/DV aktiveres i en film, så tror jeg mere på kabler end tv fejl, det har da ikke været tilfældet her på forum førud.
Nærmere kabel som flere har skiftet med held på det område, når de fik problemet.
Af barslund69
#318564
Mine hdmi kabler er naturligvis tjekket flere gang og er 100% i orden. Jeg tjekker altid mit egen udstyr inden noget andet.
Har allerede for 6 mdr siden købt 2.1 hdmi kabler til mit suround setup
Du skal faktisk kun have et highspeed hdmi kable så er du kørende både med XE eller for den sag mit XH som kun er hdmi 2.0b men med earc
Jeg har et LG c9 Oled der har været sat til mit setup den sidste mdr mens jeg har ventet på det XH vil komme hjem hvor alt virkede.
Og for at sige at gamle hdmi kabler nemt kam bruges. Har jeg testet mit 8 år gamle cord high speed hdmi kable jeg kørte med før jeg købte nyt de virker uden nogle problemer også på mit LG c9 med 2.1 hdmi port
Så det er 100% sikkert de hdmi porte i det XH der er noget galt med.
Lige så snart jeg bare går ind i selve menuen i det nye tv og trykker forbedret tilstand går tvet i sort
Af HrJensen1
#318566
Pil samtlige HDMI enheder fra, pil strømmen fra fjernsynet og alle HDMI enhederne, og vent to timer inden du kobler en enkelt enhed på, som du vil køre HDR fra. Er der bare et kabel eller en enhed som laver lort i den, kan den blokere alle andre porte.
For det lyder meget mærkeligt at et helt nyt tv skulle have fejl på HDMI portene - det er mere sandsynligt at det er en anden enhed som måske ikke kan se præcis den opløsning, HDMI standard eller opdateringsfrekvens ud, som lige netop det nye fjernsyn understøtter, modsat dit gamle eller LG fjernsynet.

Virker det stadig ikke med kun en enhed koblet på, så skift kablet mellem tv og den ene HDMI enhed. Virker det heller ikke, så prøv en anden HDMI enhed med HDR og/eller Dolby Vision. På den måde kan du udelukke alle fejlkilder, en efter en
Brugeravatar
Af bbplayer
#318571
barslund69 skrev: 1. sep 2020, 17:22 Lige så snart jeg bare går ind i selve menuen i det nye tv og trykker forbedret tilstand går tvet i sort
Den kan du vel godt selv bortforklare med at stå på den aktuelle HDMI port som du ændrer. Så der kan du jo skifte til TV input mens du udfører dette?
bare for at sikre jeg ikke fortæller en ubekræftet løsning, så kan jeg vælge det her på digitalt TV signal.

Virker det så ikke, så har du rigtig nok et defekt tv men du kan vælge at tage alle kabler ud, og sikrer det stadig ikke er en konflikt med en enhed, inden du forsøger dig med digital TV tricket :)
Af barslund69
#318593
Det er meget mærkeligt det tv Har testet hele aften igår og forsat idag
Alt koblet fra hele natten det virker stadig ikke
Nu kører jeg jo alt over min receiver og så 1 hdmi ARC out til hdmi ARC på tv som man nu gør.
virker ikke kun i alm tilstand
Jeg har en 4k Yousee boks og en nivdia shield pro sat til receiver via hdmi
Tager jeg den ene eller den anden ud samme problem så snart Forbedret tilstand vælges.
Tager jeg så feks shield og tager arc stikket ud af forstærker og i shield og i arc i tv så virker vison/HDR men kører så kun lyd over tv
Tager du feks så ARC tv til ARC receiver som normalt og så tager feks shield til hdmi 1 på tv så kan tvet slet ikke se shield som det skal
Tager jeg mine 2 andre tv i huset virker alt med det samme med alle de forskel hdmi tilslutninger man kan gøre. Og mit gamle 75" virker alt også

feks knægtens sony arc tv til arc receiver og shield direkte i knægtens tv på feks hdmi2 så virker alt også som det skal uden problemer
Så det nye tv er der helt sikkert noget med de HDMI indgange
Jeg har snakket med sælger igår og de vil ringe i dag så må vi se
Det er sgu surt at hænge et 85" op og det så ikke virker
Det er ikke lige et tv man bare pakke samme og kører af sted Det kræver 3 mand og en stor varevogn
Nå ikke noget at gøre ved de må hente tvet der er 14 dags returret
Brugeravatar
Af bbplayer
#318596
Jeg synes ikke det er fair at sammenligne med 2 ældre tv, for det er jo nyt, så der kan være fejl på tv, der kan være anden opsætning du ikke har sat dig ind i, eller en anden årsag.

Ville da tro flere ville poppe op på det her forum eller andet dansk forum, hvis nye Sony XH modeller har de problemer du beskriver :)

Så det er nok bare tv, måske kan en tekniker modbevise det, det bliver spændende for så begynder den fornøjelse at koste dig penge.

udover det, helt enig, surt at have de problemer, for 75/85" er svære at arbejde med, og man skal have hjælp til at bugsere dem tilbage, hvis man fortryder eller så skal de da sende 2 teknikere som kan få den ned i bilen.
Af barslund69
#318601
Altså jeg har som sagt også et nyt oled C9 med fuld hdmi 2.1 på alle porte kontra det her med kun 2.0b på alle porte
Mit C9 virker på alle måder jeg har prøvet kontra det her som ikke virker på nogle
Jeg siger ikke det er et general problem på selve XH9505 modellen men det er sikkert det er på mit.
Kan ikke engang sætte feks min 2019 Sheild pro direkte på feks hdmi 1 udgang der kommer intet billede eller lyd
Nu er det jo ikke sådan et tv ikke kan have fejl på hdmi systemet.
Kender en der have fejl på selve arc på hdmi porten på hans nye tv det blev sendt ind og han fik nyt tv da der var fejl du kunne godt bruge porten bare ikke arc
Port 1 på mit XH virker slet ikke så er der port 3 som er arc som kun virker som omtalt i standart billede format.
Port 2 og 4 er ikke testet da tv hænger på væggen og man kan kun komme til dem når det står på gulvet
Af HrJensen1
#318609
Hvis der er en extern HDMI enhed som har lavet noget forkert, og derfor helt eller delvist blokeret en HDMI port, kan du ikke afgøre det før HDMI portene er nulstillet.

Du skriver ikke om du har haft pillet alle enheder fra, og haft slukket for strømmen til tvet og enhederne i 2 timer. Ellers skal du gøre det, inden du kan konkludere om det ene eller andet er defekt. For en HDMI port kan sagtens "hænge" selvom tvet har været i standby. Så den og alle HDMI enhederne skal være helt afbrudt fra strøm i 2 timer - og så start igen fra en ende af.
Af barslund69
#318618
HrJensen1 skrev: 2. sep 2020, 22:53 Hvis der er en extern HDMI enhed som har lavet noget forkert, og derfor helt eller delvist blokeret en HDMI port, kan du ikke afgøre det før HDMI portene er nulstillet.

Du skriver ikke om du har haft pillet alle enheder fra, og haft slukket for strømmen til tvet og enhederne i 2 timer. Ellers skal du gøre det, inden du kan konkludere om det ene eller andet er defekt. For en HDMI port kan sagtens "hænge" selvom tvet har været i standby. Så den og alle HDMI enhederne skal være helt afbrudt fra strøm i 2 timer - og så start igen fra en ende af.
Har skrevet 2 september alt pillet fra hele natten
Brugeravatar
Af bbplayer
#318637
barslund69 skrev: 2. sep 2020, 15:51 Altså jeg har som sagt også et nyt oled C9 med fuld hdmi 2.1 på alle porte kontra det her med kun 2.0b på alle porte
My bad, jeg mente eller XH9505 var 2.1 , det kan jeg så se ikke er tilfældet. Så er det jo dårligere som du skriver end C9 på den front.

Så bliver det bare en mærkelig historie.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13