Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassekilde
#317673
Hej.

Jeg har et Phillips tv fra februar i år, jeg har idag opdaget jeg har over 20 torddnfluer i det bag panelet. Hvordan er jeg dækket med garanti, gælder de gamle afgørelser stadig. Jeg vil jo mene det er en design fejl.

Mvh
Lasse
Af bromberg
#317679
Da jeg havde det endte det med en sag i Forbrugerrådet. Jeg vandt, men det to næsten 2 år.
Her var beskeden at det altid er en individuel dag med tordenfluer i skærmen, så ingen vil kunne give dig det rigtige svar.
Jeg syntes dog at flere og flere har held med at få deres skærme lavet. Så kontakt forhandleren og forhør dig:)
Brugeravatar
Af bbplayer
#317680
Jeg har også været uheldig med min Sony 43" skærm, dog kun 3 stykker på samme tid, og jeg valgte at slukke skærmen og give dem 30 minutter til at finde ud igen, og det virkede her. Ved ikke om det altid virker. Sony LCD skærme har været hårdt ramt, når man læser indlæg herinde, så når du taler om Philips så lover det ikke godt for dem mere.
Af barslund69
#317681
Har for 2 uger siden afleveret mit sony XE9005 2.9 år gamle (Har købt tillæg forsikring gælder 4 år) med 1 død tordenflue og en opdaget der kravlede rundt tog en video af det som de fik.
Så var der 3-4 hvad der ligner døde pixel.
Jeg har lige i går afsluttede sagen og kunne vælge den nye tilsvarende XH9505 model eller pengene tilbage fra det gamle.
Af Basto
#317682
Hej jeg har også kun oplevet god service hos Sony/ Elgiganten jeg fik også ombyttet min skærm til nyeste på markedet (Xf9005) på det tidspunkt... Og den bliver dælme sendt afsted igen hvis de kommer på besøg. Og ja jeg skal have samme type skærm igen ... Jeg er ikke Klar til Oled

God weekend
Af Beckham
#317683
Lidt samme historie....havde også lignende problem på min Sony. Endte med at få den byttet til en ny tilsvarende model.
Af Basto
#317688
Men hvad angår Philips så vil jeg råde dig til at tage den med butikken og køre det igennem dem da det er deres opgave. Du skal slet ikke bruge kræfter på at tale din sag med Philips det skal butikken!! Og ellers fortæller du dem bare at du holder alle løbende opdateret herinde om udfaldet . Forbrugerrådet er på din side isom i tidligere afgjorte sager til kundens fordel.

Mvh Michael
Af lassekilde
#317692
Jeg regner med at tage ind i bilka her en af dagene, det er et 70" så vil lige høre om jeg skal transportere det selv.
Jeg skal nok opdatere om forløbet herinde, det har dig et par andre problemer også, som at det ikke vil slukke, fryser nogle gange, glitcher i lyden ved atmos indhold, og efter sidste opdatering virker arc ikke optimalt.
Af PeterD
#317694
Beckham skrev: 8. aug 2020, 10:59 Lidt samme historie....havde også lignende problem på min Sony. Endte med at få den byttet til en ny tilsvarende model.
Flot!.

Det gør bla Samsung ikke..

"Samsung har skrevet til Jan Poulsen, at »Når det kommer til tordenfluer, så er det ikke en garantisag. Og derfor dækkes det ikke af garantien. Og når det sker, at der kommer disse tordenfluer ind i tv'et, så er det kunden selv, der skal stå for at få en tekniker ud«.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1441178407
Af barslund69
#317697
Det har været oppe og vende via domstolene for allerede for 5 år siden.
Man skal som forbruger ikke forvente hverken tordenfluer eller pixel fejl
Og der er lagt retningslinjer om dette.
Vil på ingen måde acceptere de 2 tordenfluer der var i mit eller de 3-4 pixel fejl. Jeg havde så heller ikke problemer med at få et nyt tv eller pengene.
Jeg gik til selskabet med det samme om regler osv på området så var der ingen problemer
Af lassekilde
#317747
Hej igen. Snakkede med bilka igår, han mente ikke tordenfluer var dækket af garantien, men de andre fejl ville blive dækket. Men skulle selv transporter det derind, heldigvis har jeg indtil den 16 hvor det fylder 6 måneder, da jeg jo indenfor de første 6 måneder har en bedre sag. Men regner med at printe sagen og udfaldet fra forbrug ud, og tage med.
Jeg opdatere når jeg ved mere
Af barslund69
#317750
Det du viser der skal de sgu da dække det er jo helt vildt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13