Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikalmikal
#312351
hej
Skærmen på mit 5 mdr. gamle LG C9 65” virker ikke længere pga en lampe som tiltede over og ramte skærmen og efterlod en lille skramme. Nu er skærmen sort!

Er der nogen der kender prisen for et nyt C9
panel?

Værkstedet vil have TV’et ind før de kan give mig et overslag på regning . Jeg vil dog gerne undgå at betale 500 kr plus transport for at få at vide at det er alt for dyrt ift at købe nyt. Så i rent hardware hvad koster en ny skærm ?


På forhånd tak
Brugeravatar
Af bbplayer
#312352
Det har aldrig betalt sig selv at købe panel til brugt tv, især ikke et nyt tv som ikke er gammelt, så er tilbud i butikker billigere.

Kan man formode du ikke har pludselig skade dækning på din indbo og kan få den dækket der?
Af Supergris
#312362
Normalt kan det ikke, men da TVét er så nyt, så ville jeg forsøge at få en fast pris på forhånd, hvad det vil koste at skifte panelet.
Hvis der kan spares et par tusinde i forhold til at købe et nyt, er det måske værd at overveje?
Brugeravatar
Af bbplayer
#312367
Man kan altid forsøge men med et gebyr på 500kr, et par timers arbejde og et nyt panel, så slår du ikke ny prisen i butikken for en C9 . Jeg er rimelig sikker på reservedelslager ikke arbejder med tilbud og stort indkøb, så du for retail prisen som den man ser ved lancering og lidt mindre fordi du kun skal have panelet, og det er altså dyrere ved lancering.

Men for sjovt (for 500kr) kan du jo forsøge. Du kan også forsøge at sælge det som reserve del, der er jo nok intet galt med elektronikken og den koster sikkert også.