Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#312153
Så fik jeg omsider opgraderet fra mit gamle 55" fuld HD 7005 til en 65 " Q90 har bøvlet hele eftermidagen, desværre ser boksen ikke hdmi og der hvor jeg skal søge kanaler mangler/findes ikke på skærmen, man skal ind under det der hedder udsendelser, men den er der ikke, en nørd fra Elgiganten kom og kiggede han havde aldrig set det før, ringede også til Samsung support han havde heller ikke hørt om det,hm om det er boksen eller tv der laver ballade ved jeg ikke. Men kan ikke engang få en ny boks, da de kun passer til det tv de er leveret med.
Prøver at skaffe en ny Q90 man er vel Samsung fan🤔

PS. Har fået en fin service fra Elgiganten.
Af henrik.yde
#312154
Hmm, desværre et velkendt Samsung problem. Prøv evt. at "google" det.
Af George1
#312157
Åbenbart ikke velkendt for Samsung Support, men får et nyt på mandag har jeg lige fået at vide, så mon ikke det spiller.
Af henrik.yde
#312162
Det lyder godt, bortset fra One Connect problemet, så er det jo et rigtig godt TV med en billedkvalitet meget tæt på Oled.😀👍
Af PeterD
#312168
henrik.yde skrev: 3. apr 2020, 21:05 Hmm, desværre et velkendt Samsung problem. Prøv evt. at "google" det.
Tja. Samsung siger jo selv på wiki

"Strong branding and marketing have also helped the brand acquire a distinct position in a highly competitive industry"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#312169
Det er ikke Samsung der skriver Wikipedia. Det er ikke obligatorisk at kommentere i alle tråde omhandlende Samsung, så kunne du prøve at lægge bånd på sig selv...?
Af George1
#312386
Hej igen.
Så hentede Elgiganten mit Q90 (menu udsendelse manglede på skærmen) og kom med et sprit nyt, alt så ok ud Elgiganten folk blev for at sikre det virkede, det gjorde det også i 1.5 time så ville den pludselig ikke registrere HDMI port til stofa boks, har prøvet alt uden resultat, Samsung har erkendt fejlen og sender en mand først om 9 dage😥
Kan dog se flow tv og viasat i 4k er du vims, sikken en billedkvalitet i forhold til mit gamle kantbelyste Samsung.
Synes One C. boksen bliver mere end håndvarm når fjernsynet køre er det normalt ??
Af lennon
#312389
George 1_ Forstår ikke lige din nylige begejstring for billedet - det er vel identisk med det du havde på det netop afhentede Q90 ? Håber tingene lykkes, selvom det virker som en kædereaktion af uheld . .
Af George1
#312401
Hm måske forviring på et højt plan, men synes at selve billedet er i top, nåede jo ikke at lege med det første.
Mit nuværende har jo flow tv så kunne lege lidt med billedet, det er så HDMI der ikke vil.
Af henrik.yde
#312402
Øv, det er da drønærgeligt, Ellers er der jo også Q82R (uden One Connect), som efter sigende skulle have (næsten) samme billedkvalitet. Måske det er den boks der er årsag til alle problemerne.
Af Globulus
#312413
Eller kablet. Det er da vist ikke så lidt selve kablet kan få skyld for:
https://www.samsung.com/us/support/trou ... G01109041/

"TV issues caused by damaged Invisible Connection cable

The Invisible Connection cable connects the TV to the One Connect Box. If the cable is bent, broken, pinched, kinked, frayed, pressed (such as beneath a heavy object), or damaged in any way, it can cause several different issues. This guide outlines the possible issues that can occur and ways to prevent the cable from being damaged.

- No picture
- Abnormal picture
- Vertical lines
- Green tinted images
- No sound
- Sound cut off
- No power
- TV powering on/off automatically
- Wi-Fi/Bluetooth interruptions

If you experience any of the issues listed above, inspect the Invisible Connection cable to ensure that it is connected properly and not damaged, bent, or twisted. If the cable is damaged, it needs to be replaced.

Visit the accessories page to purchase replacement Invisible Connection cables for your TV.

The TV has a guide for the Invisible Connection cable to help direct it safely away from the legs of the TV. Using this can help ensure that the TV does not get placed on top on the cable.

There are also bending covers included that can be used to safely curve the cable around obstacles without putting kinks in it."

Navnligt det sidste er der sikkert MANGE der ikke tænker på. Der er mange forbrugere, som behandler et kabel af enhver slags som om det var en snor man kan behandle som man vil. Man ser ofte tynde, bløde kabler viklet hårdt omkring den enhed (typisk en strømforsyning) den er tilsluttet, med det resultat at de fine, tynde kobberledere i kablet knækker.

Jeg siger ikke, at det har noget som helst med noget at gøre i dette tilfælde, men hvis man læser anmeldelserne (af kablet) vil man se, at mange har fundet det for skrøbeligt:
https://www.samsung.com/dk/tv-accessori ... on-socn15/

F.eks.

"Very delicate connector! Can break if slightly pinched or bent beyond a certain angle
The cable is expensive because it's made of tiny optical wires instead of traditional copper wiring, giving it it's invisible look.

Unfortunately the QLED one connect box does not have a wall mount if you are shooting for a wall-mounted solution - if you try to mount the one connect box vertically, make sure that the cable does not bend from the connector somehow (eg, because the box is mounted vertically like from a stand, the cable could potentially be hanging down from a higher place to the TV if you mounted it like that, meaning the cable would come to a slight bend). Sharp bends beyond its wound up configuration will destroy the cable."

Det bliver ikke bedre af, at kabler til 2018-modeller ikke er kompatible med 2019-modeller (som jeg læser det) og at de koster en formue. Held og lykke med at finde et nyt kabel når hunden har tygget i det om 3 år.
Af George1
#312417
Har som skrevet prøvet alt og gået alt igennem , Q90 ville ikke læse HDMI efter 1.5 time puf, Samsung har erkendt der er en fejl, de sender en mand ud, er spændt på hans konklusion.
Forøvrigt er det lidt spøjst har altid haft Samsung, mellemklasse og en enkelt 9005 har jeg aldrig haft problemer med 7 og 8 serien, køre stadig andre steder tror på 8 år uden problemer, hvorimod den 9005 jeg havde gik efter 2 år og nu 2 gange udskift af Q90, er der mon for meget "indmad" i deres top serie ved det ikke, men lige nu vil jeg bare have Q90 fikset.
Af Globulus
#312419
George1 skrev: 10. apr 2020, 08:30 Har som skrevet prøvet alt og gået alt igennem , Samsung har erkendt der er en fejl, de sender en mand ud, er spændt på hans konklusion.
Som jeg skrev: "Jeg siger ikke, at det har noget som helst med noget at gøre i dette tilfælde, ..."

Indlægget skal tages som en mere generel betragtning og en advarsel til dem, der læser med her og selv kunne finde på at købe et Samsung TV med One Connect Box.

Men du må da endelig komme med en opdatering, når du har haft besøg. Så kan vi/du håbe, at de finder den reelle årsag og ikke blot ombytter apparatet fordi de ikke aner, hvad problemet er.
Af George1
#312420
Ja fint nok man kan altid søge sig frem til problemer, synes ikke der er voldsomt mange der har bøvl med Q90 i DK (hvis jeg googler🤔) ifølge elgiganten har de solgt 14 og der har været 2 der ikke spillede optimalt.
Vil nu ikke advare folk om One C generelt, kender flere der spiller uden problemer. Men vil ikke udelukke at når strømforsyning også sidder i boksen, kan varme udviklingen måske give problemer.