Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#312080
LG 2020 TV begynder at komme på markedet i denne måned. I denne forumtråd kan vi forsøge at holde generel debat om 2020-modellerne samlet ét sted. Henvis gerne til anmeldelser og nyttig info udefra. Vi supplerer fra Flatpanels-holdet også med test og nyheder her i tråden i takt med, at det bliver klar.

Modeloversigt:
Oversigt: LG 2020 TV

Læs mere om modelserierne i TV-databasen.

Læs også artikler og nyheder om LGs 2020 TV.
Brugeravatar
Af bendix
#312085
Jeg håber læserne er meget påpasselige med at investere i de nye OLED før der er vished om de har fikset problemet med at lyd via eksterne kilder er ude af sync.

På LG support side er der en 45 sider lang tråd med frusterede brugere- på AVS Forum er der en 31 sider lang tråd om problemet og på AVS Forum (USA) er der 141 sider om kunder der er kede og frustrede over at LG ikke tager ansvar.

Så kære fremtidigere købere- hvis i skal tilslutte en soundbar så husk og test det først hvis det er vigtigt at mundbevægelser passer med lyden
Af Scofield
#312354
Hvad synes folk om priserne på zx serien. Alle andre serier på nær RX er rimeligt godt prissat🙂

Hvis man kigger på samsungs 8k priser tror jeg folk vil vente flere år før de hopper på 8k oled vognen.
Af Supergris
#312363
bendix skrev: 2. apr 2020, 14:02 Jeg håber læserne er meget påpasselige med at investere i de nye OLED før der er vished om de har fikset problemet med at lyd via eksterne kilder er ude af sync.

På LG support side er der en 45 sider lang tråd med frusterede brugere- på AVS Forum er der en 31 sider lang tråd om problemet og på AVS Forum (USA) er der 141 sider om kunder der er kede og frustrede over at LG ikke tager ansvar.

Så kære fremtidigere købere- hvis i skal tilslutte en soundbar så husk og test det først hvis det er vigtigt at mundbevægelser passer med lyden
Det burde ellers være en af de fordele (lyd sync), HDMI 2.1 bringer med sig.
Måske det er derfor, andre fabrikanter lader vente på sig, når det drejer sig om, at implementere det i deres modeller, da der ofte kan være problemer, når der introduceres ny teknologi, men mon ikke det kan løses med noget nyt firmware?
Af zyxep
#312403
Hvad er den reelle forskel på f.eks 65 CX mod et 65 GX ?
Når jeg kigger TV Databasen og samligner de 2 modeller, så er GX modellen med 60W indbygget højtaler og CX er 40W.
Resten er det samme, nu har jeg ikke samlignet andre steder men det virker meget mystisk.
Af ZackGem
#312407
#Zyxep

CX har samme håbløse design som C9 og tidligere C og B modeller.
Tyndt i toppen og så en kæmpe kasse i bunden, som gør det ligner løgn når den hænger på væggen.

GX har langt om længe løst det problem. Der er skærmen ikke millimeter tynd i toppen for så at have en kæmpe kasse i bunden, men er derimod lige tynd/tyk på hele fladen - Så kan hænge helt plan mod væggen. Integreret vægbeslag medfølger.

Så det er designet til forskel som det primære.

GX mener jeg er den mest interessante tilføjelse overhovedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#312414
Bonus på GX er også, at en del af stikkene ikke længere peger ind mod bagvæggen. Så en bedre løsning til vægmontering, som ZackGem pointerer.

Der skulle også komme en vægmonteret soundbar til GX som ekstraudstyr. Vi har dog ikke modtaget de nærmere detaljer endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#312435
Prisforskellen har faktisk været større tidligere år mellem C og E-serien (der nu er udgået), så det er vel nok i erkendelse af, at prisspringet har været for stort, når billedkvaliteten er den samme. Lad os håbe, at der også kommer god priskonkurrence på GX i år :)
Af JH67
#312440
Er det primært LG, der har problemer med lyd via eksterne kilder er ude af sync. Eller har eksempelvis Sony og Phillips samme udfordringer?