Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#311966
Philips OLED754 skal være for Ambilight og de sparede penge. Nogen er vilde med Ambilight, mens andre helst vil undgå det. Bedste fremgangsmåde er nok at få det set i praksis.

LG C9 skal du vælge for den lidt mere omfattende webOS-platform (selvom vi stadig anbefaler Apple TV eller lignende tilsluttet) og ikke mindst HDMI 2.1, der bliver relevant i forbindelse med næste generation af spilkonsoller og afspillere.

Hvis du vil spare lidt ift. LG C9 så er LG B9 tæt på samme TV. Lidt mindre kraftfuld processor, men i praksis ikke af større betydning.
Af jonashh
#311968
Fedt, tusind tak for svaret! Bruger allerede Apple TV, og skifter altid over på den uanset streaming tjenesten. Så TV OS’et er stort set lige gyldigt. Selvfølgelig er kanalskifter og guide relevant. Men har været i Samsung miljøet de sidste 10+ år, så ved intet om de andre.

Hvordan med HDR10 kontra 10+ er det noget man skal gå op i?
Af magtfuld
#311969
Jeg har netop set begge i Bilka, side om side, med samme kilde/billedmateriale, og på trods af, at C9 ofte bliver skamrost, så synes jeg faktisk at OLED754 havde mere detaljerigdom og bedre panorering. Når man gik helt tæt på og kiggede på begge, var det ligesom om, at C9 gav en lille smule 'blur', hvor OLED754 ligesom bevarede skarpheden....

Igen, jeg blev noget overrasket og er nu selv lidt varm på et 754, på trods af jeg ellers havde tænkt B9 eller C9, på baggrund af al omtale herinde...
Af jonashh
#311972
magtfuld skrev: 31. mar 2020, 14:54 Jeg har netop set begge i Bilka, side om side, med samme kilde/billedmateriale, og på trods af, at C9 ofte bliver skamrost, så synes jeg faktisk at OLED754 havde mere detaljerigdom og bedre panorering. Når man gik helt tæt på og kiggede på begge, var det ligesom om, at C9 gav en lille smule 'blur', hvor OLED754 ligesom bevarede skarpheden....

Igen, jeg blev noget overrasket og er nu selv lidt varm på et 754, på trods af jeg ellers havde tænkt B9 eller C9, på baggrund af al omtale herinde...
Spændende observation: måske man skulle begive sig ud og få set dem.. Hvilken bilka var dette, fordi det ville jo være nemt, hvis det lige var den i nærheden, så jeg vidste de var der :-)
Af magtfuld
#311976
jonashh skrev: 31. mar 2020, 15:26
magtfuld skrev: 31. mar 2020, 14:54 Jeg har netop set begge i Bilka, side om side, med samme kilde/billedmateriale, og på trods af, at C9 ofte bliver skamrost, så synes jeg faktisk at OLED754 havde mere detaljerigdom og bedre panorering. Når man gik helt tæt på og kiggede på begge, var det ligesom om, at C9 gav en lille smule 'blur', hvor OLED754 ligesom bevarede skarpheden....

Igen, jeg blev noget overrasket og er nu selv lidt varm på et 754, på trods af jeg ellers havde tænkt B9 eller C9, på baggrund af al omtale herinde...
Spændende observation: måske man skulle begive sig ud og få set dem.. Hvilken bilka var dette, fordi det ville jo være nemt, hvis det lige var den i nærheden, så jeg vidste de var der :-)
I Bilka i Herning står C9 og 754 side om side i 55" og med samme signal/kilde.
Af HrJensen1
#311979
magtfuld skrev: 31. mar 2020, 18:58 I Bilka i Herning står C9 og 754 side om side i 55" og med samme signal/kilde.
Men derfor kan LG skærmen sagtens være fejljusteret bevist, hvis de lige har en stak Philips, som skal sælges. Lyder mærkeligt at LG's eget tv skulle performe værre end det panel som de sælger til Philips ;-)
Af lennon
#311980
Magtfulds observation kan sagtens være korrekt, - men det billede man ser diverse TV vise i butiksopstillinger kan desværre Ikke bruges til noget som helst . .
#311983
Det ville indre mig, hvis de to TV var indstillet til andet end standard. Det bør man ikke evaluere billede eller performance ud fra.
Af jonashh
#312030
Var ude og købe Philips tv’et i går, og der gik lige omkring 15 min inden jeg var ved at få et føl på tværs. OS’et er frygteligt og laaaangsomt! Så det er blevet returneret og skiftet ud til et C9 - Første gang jeg prøver WebOS men indtil videre har jeg ikke været irriteret ligesom med Saphi. Finishen på Philips er dog noget bedre end på LG, og foden til LG er jo nærmest bare en parasol fod. Men nu prøver vi, ellers må jeg ende med Samsung igen igen igen. 🙂
Af magtfuld
#312032
jonashh skrev: 1. apr 2020, 15:47 Var ude og købe Philips tv’et i går, og der gik lige omkring 15 min inden jeg var ved at få et føl på tværs. OS’et er frygteligt og laaaangsomt! Så det er blevet returneret og skiftet ud til et C9 - Første gang jeg prøver WebOS men indtil videre har jeg ikke været irriteret ligesom med Saphi. Finishen på Philips er dog noget bedre end på LG, og foden til LG er jo nærmest bare en parasol fod. Men nu prøver vi, ellers må jeg ende med Samsung igen igen igen. 🙂
Ærgerligt at 754 skuffede. Jeg er ellers selv lun på det, grundet den fine pris på 6999 kr i øjeblikket.
Er Saphi virkelig så skidt/langsomt? Og hvordan vil du vurdere det ift Android?
Jeg kan selv rigtig godt lide Samsungs interface (Tizen), men de laver jo desværre ikke OLED endnu.
Hvordan vurderer du WebOS ift. De andre styresystemer?
Af PeterD
#312033
jonashh skrev:Var ude og købe Philips tv’et i går, og der gik lige omkring 15 min inden jeg var ved at få et føl på tværs. OS’et er frygteligt og laaaangsomt! Så det er blevet returneret og skiftet ud til et C9 - Første gang jeg prøver WebOS men indtil videre har jeg ikke været irriteret ligesom med Saphi. Finishen på Philips er dog noget bedre end på LG, og foden til LG er jo nærmest bare en parasol fod. Men nu prøver vi, ellers må jeg ende med Samsung igen igen igen. 🙂
Det lyder som om at du allerede har en forkærlighed for Samsung når du har været der i 10 år bliver du næsten kun skuffet hvis du finder småting du ikke kan lide ved de andre mærker.

Ethvert mærke har fordele og ulemper men spørgsmålet er om du ikke vil blive skuffet over en anden teknologi end LCD?