Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skakke
#311555
Hej alle,

Tak for et godt forum til alle. Det er altid hyggeligt at komme herind og læse lidt om TV og hardware, i stedet for Corona nyheder konstant i nyhederne. :-)

Jeg har været så heldig, at få byttet mit gamle Sony KD-65XE90 til et KD-65XG95 under garanti.

God service af Sony DK og det kan man jo ikke rigtig klage over. Jeg har dog to problemer, som jeg lige vil høre jeres meninger om.

1.
På både mit XE90 og XG95 oplever vi, at TV'et spontant slukker. Det er meget random og nogle gange kan de ske to gange på en dag. Andre gange går der 2-3 dage imellem.

Jeg kører altid lyd igennem HDMI ARC til en Pioneer VSX1131B. Så i og med at det sker med to skærme tænker jeg, at det kan være et fejlsignal fra receiveren. Har I nogle tanker omkring det problem? Nogen der selv har oplevet det?
Jeg vil nu skifte HDMI kablet og håber det hjælper.
Nogen der har erfaringer med at læse loggen fra Android TV? og evt har link til en god guide.

2.
På mit nye XG95 oplever vi at lyd falder ud på HDMI ARC i Netflix app'en. Aldrig på flow TV.

Jeg kan jo læse mig til på Google, at jeg ikke er den eneste om lignende problem. Og i mit tilfælde kan vi få lyd tilbage ved at åbne action menuen og skifte til TV højtalere og tilbage til receiveren.
Det er simpelt, men skide irriterende når ungerne selv skal starte Netflix og se Pokemon eller Gurli Gris. :-D især når man sidder i et konference kald hjemmefra og de råber inde fra stuen.

Er der her nogen, som har været i kontakt med Sony om problemet? Tænker mest på om de er i gang med at rette det.
Ellers må jeg jo have lavet en sag på det. :-/

God weekend derude.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk