Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ledderlappan
#311090
Har et 65” LG B7 OLED TV fra 2018 hvor garantien lige er udløbet. Når jeg tænder TV’et med fjernbetjeningen, så sker der det normale - jeg hører en lille klik lyd og den røde power lys diode blinker, men panelet starter ikke. Jeg har været heldig at jeg kan få det startet hvis jeg hiver strømstikket ud i 10-15 min inden jeg tænder. Jeg har prøvet at nulstille TV’et, men det hjælper ikke.

Hvis ikke det skyldes en komponent, man selv kan skifte, har i så en anbefaling til en reparatør der kører ud i kbh området?

Mvh Søren
Brugeravatar
Af bendix
#311091
Hej Søren

Du har ikke en elektronik forsikring i forbindelse med din indbo? Mange selskaber kører efterhånden med det? Har du evt prøvet at benytte en anden stikdåse/kontakt? Jeg har prøvet noget lignende med en mini ovn. Det var stikkontakten der var problemet.
Af LBK77
#311140
Jeg har præcis det samme tv og med samme fejl. Mit nåede at blive 2 år og 20 dage gammelt, lidt mistænkeligt. Heldigvis havde jeg købt det på Mastercard så jeg har forsikring på. Det har så været til rep 2 gange, sammenlagt 9 uger, hos LG hvor de har skiftet alt indmad plus panelet anden gang den var inde. De har aldrig hørt om fejlen før og de har heller ikke kunne lave den. Så nu er det blevet totalt skadet. Du skal ikke forvente at de kan lave det, desværre. :(
Af HrJensen1
#311147
LBK77 skrev: 9. mar 2020, 16:44 Jeg har præcis det samme tv og med samme fejl. Mit nåede at blive 2 år og 20 dage gammelt, lidt mistænkeligt. Heldigvis havde jeg købt det på Mastercard så jeg har forsikring på. Det har så været til rep 2 gange, sammenlagt 9 uger, hos LG hvor de har skiftet alt indmad plus panelet anden gang den var inde. De har aldrig hørt om fejlen før og de har heller ikke kunne lave den. Så nu er det blevet totalt skadet. Du skal ikke forvente at de kan lave det, desværre. :(
Lyder meget mærkeligt at fjernsynet ikke kunne laves - kunne det tænkes at det kunne være fordi at reservedelene var så dyre, at dit mastercard forsikringsselskab ikke ville betale så meget, men hellere købe et nyt til dig...?
Af LBK77
#311152
Nej det er ikke grunden. Jeg har fået over 17k i erstatning og det har værkstedet ikke kostet. Jeg kan også se at panelet er skiftet for der er ikke banding på det nye panel. Jeg har også fået raportene på hvad der er lavet.
Af ledderlappan
#326203
Selvom mit indlæg er gammelt, så tænker jeg det er godt at få konklusionen med. Og tak for svar.
For at gøre en meget, meget lang historie kort, så blev problemet løst i december ved at få skiftet strømforsyningen.