Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claus.skjøth
#310862
Jeg står i den situation at vores 5mdr gamle Samsung 65Q7FN pt har været til reparation er 2 måneder det kommer hjem på tirsdag efter 3 forsøg på at lave det.

Så jeg leder efter en erstatning for dette, tror ikke på det lykkes at fikse det.
Vi står derfor og skal have et nyt 65" budget max 9.000kr. Hvilket nok udelukker OLED'erne, og må indrømme jeg ikke ser mig selv vælge samsung igen, der support her godt nok været ringe samt 3 forsøg på at fikse det gamle hellere ikke hjælper.

Jeg har kigget lidt på hvad der findes, men det er en jungle at navigere i.
Vi streamer alt, så der skal være mulighed for Apps på tv'et, ydeligere har vi soundbar, så lyden i tv'et er underordnet.

Pt har jeg følgende i kikkerten:
1. Sony 65 XF9005 - Umiddelbart en ældre model
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... medium=cpc

2. Sony 65XG9505, dette ser dog ud til at Power ikke længere har dette til den pris:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

3. LG:
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100479334

Er der nogle som vi overser?
Vi har kigget lidt på Philips The One, men vi bryder os ikke så meget om sølv rammen på dette.

God aften
Brugeravatar
Af bbplayer
#310873
Jeg ville vælge XG9505 af ren og skær sammenligning med sidste års model , ud af de 3. OG når OLED ikke er en option. Men ja, prisen er kedelig lige nu, så når du får dækket den gamle, kan du være heldig den er tilbage på tilbud :)

Folk her på forum, har nævnt Panasonic et par gange , måske et værdig alternativ men nok ikke i XG9505 klassen bare under.
#311058
Jeg fik min Samsung Q7FN tilbage tirsdag, satte det til og 2 timer efter begyndte det at genstarte igen.

Så kørte retur til Bilka med det og fik min penge igen.

Endte med at kører i Power og hente et 65XG9505 til 8888,-

Indtil videre at jeg yderst tilfreds med dette købe.

Tak for input.

Og være obs på Samsungs One Connect boks, har kunne læse mig til på div. fora at den ofte fejler.
Af aalb1970
#311059
De LCD tv, du har kig på er milevidt fra OLED, hvad angår billedkvalitet, og så meget dyrere er de heller ikke. Du kan få et OLED i 65'' for ca. 13.000.
Brugeravatar
Af bbplayer
#311060
aalb1970 skrev: 6. mar 2020, 12:11 De LCD tv, du har kig på er milevidt fra OLED, hvad angår billedkvalitet, og så meget dyrere er de heller ikke. Du kan få et OLED i 65'' for ca. 13.000.
Jeg tror at dit og andre syn på økonomi og hvad, som er næsten 50% dyrere ikke er en net sum penge, den lader vi stå der :)
Af aalb1970
#311062
bbplayer skrev: 6. mar 2020, 12:19
aalb1970 skrev: 6. mar 2020, 12:11 De LCD tv, du har kig på er milevidt fra OLED, hvad angår billedkvalitet, og så meget dyrere er de heller ikke. Du kan få et OLED i 65'' for ca. 13.000.
Jeg tror at dit og andre syn på økonomi og hvad, som er næsten 50% dyrere ikke er en net sum penge, den lader vi stå der :)
Men har manden ikke fået penge retur for et tv, der ikke kan repareres? Så er den faktiske udgift ved at vælge et OLED jo kun ca. 4.000.

Men bevares, hvis man synes, at det er for dyrt og ikke kan vente, må man jo tage til takke med det, man har råd til her og nu.