Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311088
Nu har han jo fået et af de bedste, og flere penge brugt på TVet giver ikke et andet styresystem. Mit eget TV har også kun kørt med ATV, da det fungerer bedre end de øvrige smart-platforme derude.

ATV skal sættes op til 4K SDR 50 Hz som default og så skal match “område og frekvens” slås til. Dertil skal LG’en have aktiveret ultra deep Color på den pågældende HDMI-port, men det burde den klare af sig selv.
Af Supergris
#311094
Der er vel ingen grund til at bruge flere penge på et TV, når man i forvejen har et, der har en billedkvalitet i referenceklassen?
Der er flere grunde til at vælge en ekstern boks, men de vigtigste er vel bedre ydelse, bedre understøttelse af formater og opdateringer, samt mulighed for at supplere med flere apps.
En ekstern boks kan desuden bruges på flere enheder eller genbruges, hvis man skifter skærm/projektor...
Af SonyCPH
#311111
Masser af grund til at købe et dyrere tv for at undgå ekstern boks:

Ved at købe et smart tv der kan håndtere behovene fås bl.a. disse fordele:
Lavere strømforbrug
Færre kabler
Kun en fjernbetjening
Færre enheder
Mulighed for optagelse af flowtv

Et Sony 65 OLED er 1000 dyrere end den valgte LG model.

Sammen med et Apple tv bliver det derfor dyrere, og LG modellen har betydeligt dårligere lyd.

Potentialet er derfor - udover at undgå ekstern boks - også at kunne undvære lydsystem.

Det giver igen sparet strøm, en fjernbetjening mindre, færre kabler og en boks mindre.
Af lennon
#311113
Har Sony A1 65" - og ville under ingen omstændigheder undvære AppleTV og lydanlæg . Betjenes med EN multiremote .
Af SonyCPH
#311114
lennon skrev: 8. mar 2020, 13:11 Har Sony A1 65" - og ville under ingen omstændigheder undvære AppleTV og lydanlæg . Betjenes med EN multiremote .
Hvad giver AppleTV dig, som AndroidTV ikke giver ?
Hvad kostede multiremote ?
Har du tænkt over strømforbrug og kabel rod ?

Hvordan optager du flow tv ?

Mange ting bliver bare betydeligt billigere, lettere og mindre ressourceforbrug ved at vælge integreret i stedet for modulært.
Brugeravatar
Af bendix
#311115
Jeg ville helt klart også bruge et Apple tv, jeg havde en Sony OLED før og brugte aldrig smart delen fordi det var for langsomt og kluntet.

Apple styresystem kører super og uden problemer, din fjernbetjening kan styre det uden køb af universal fjernbetjeninger. Mht kabel rod, så er det 2 kabler- 1 til strøm og 1 til HDMI.

Du får også mulighed for at blive ved med st opdatere styresystemet hvor mit “gamle” Sony på 2 år ikke længere modtager nye styresystemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311116
@SonyCPH: Hvilke af de nævnte fordele mener du LG’en mangler ift Sony? Det beror vel primært på, at du mener, at man skulle få et bedre smart-TV, men dertil må jeg nok erklære mig uenig. LGs interface og WebOS-platform kører bedre end Sonys Android gør.

Jeg ville ikke undvære ekstern lyd ift lyden på mit Sony OLED. Til sporadisk brug er det fint nok, men til filmbrug, så kommer det hurtigt til kort.
Af lennon
#311118
De andre har svaret på fordelene v ATV
Jeg optager flowTV via min YouSee box
Xtra strømforbrug er under bagatelgrænsen
Husker ikke prisen på min Logitec , kun at der var kampagne og ca halv pris . .
Enig - kabler er ofte en udfordring .
Af SonyCPH
#311120
bendix skrev: 8. mar 2020, 13:31 Jeg ville helt klart også bruge et Apple tv, jeg havde en Sony OLED før og brugte aldrig smart delen fordi det var for langsomt og kluntet.

Apple styresystem kører super og uden problemer, din fjernbetjening kan styre det uden køb af universal fjernbetjeninger. Mht kabel rod, så er det 2 kabler- 1 til strøm og 1 til HDMI.

Du får også mulighed for at blive ved med st opdatere styresystemet hvor mit “gamle” Sony på 2 år ikke længere modtager nye styresystemer.
Sony havde et problem med at få Android TV til at performe før seneste generation af os, helt enig.

Ældre versioner kan performe decent med lidt tweeking

Opdatering - ja det duer simpelthen ikke hvis producenterne ikke opdaterer.
Af SonyCPH
#311121
Torben Rasmussen skrev: 8. mar 2020, 14:29 @SonyCPH: Hvilke af de nævnte fordele mener du LG’en mangler ift Sony? Det beror vel primært på, at du mener, at man skulle få et bedre smart-TV, men dertil må jeg nok erklære mig uenig. LGs interface og WebOS-platform kører bedre end Sonys Android gør.

Jeg ville ikke undvære ekstern lyd ift lyden på mit Sony OLED. Til sporadisk brug er det fint nok, men til filmbrug, så kommer det hurtigt til kort.
Jeg er ikke kvalificeret til at konkludere hvad Android TV måtte have af fordele i forhold til LG webOS

Men han er tydeligvis ikke tilfreds siden han vælger at bruge AppleTV.

I forhold til lyd - tjah Smag og behag er forskelligt.

I forhold til integreret Vs box løsning: Integreret har fordele og ulemper, jeg har bare rigtig svært ved at se hvad et Apple tv kan som et integreret velfungerende os ikke kan.

I mine øjne er det nærmest ingenting, og så kommer de integrerede til at stå stærkt.
Af SonyCPH
#311122
lennon skrev: 8. mar 2020, 15:07 De andre har svaret på fordelene v ATV
Jeg optager flowTV via min YouSee box
Xtra strømforbrug er under bagatelgrænsen
Husker ikke prisen på min Logitec , kun at der var kampagne og ca halv pris . .
Enig - kabler er ofte en udfordring .
Så du har både et os på TV'et, end Yousee Android box og et Apple tv ?

Det giver da slet ikke mening hvis du kan købe integreret der virker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311123
Jeg kan da sagens følge ønsket om at bruge ATV frem for WebOs, Tizen eller Android. Det fungerer bedre, kan rent faktisk finde ud af at skifte frekvens, og så integrerer det ret smooth med din Apple konto, hvis du er på den vogn. Mit TV kører via ATV 99% af tiden og styres fuldt ud af dens remote.
Af SonyCPH
#311146
Torben Rasmussen skrev: 8. mar 2020, 16:06 Jeg kan da sagens følge ønsket om at bruge ATV frem for WebOs, Tizen eller Android. Det fungerer bedre, kan rent faktisk finde ud af at skifte frekvens, og så integrerer det ret smooth med din Apple konto, hvis du er på den vogn. Mit TV kører via ATV 99% af tiden og styres fuldt ud af dens remote.
Jeg kan også sagtens følge ønsket, men smed selv min Apple tv på porten da den intet kunne som AndroidTV ikke klarer bedre.

Integreret giver store fordele og muligheder som du bare ikke har når processoren ikke er sammen med input.

Ekstern boks er i sagens natur en sekunds løsning, da det udelukker håndtering af flow tv streame
Brugeravatar
Af bendix
#311149
Så tror jeg ærlig talt ikke du benytter smart tv ret meget hvis du syntes Android kan det samme som et Apple tv.
Lad mig kort skitsere- Android tv har ikke ITunes udlejning og køb samt Apple TV+- ingen andre tjenester kan konkurrere med Apples katalog. Apple Arcade til kvalitets spil. Bedre OS- lyd output valg- langt flere apps fra din tv udbyder. Så du kan tilgå udsendelser og starte forfra. Feks stofa app. Ja man kan Chromecast- men hvad skal ungerne så gøre hvis forældrene ikke er hjemme. Infuse til Apple tv Osv Osv
Senest rettet af bendix 10. mar 2020, 14:21, rettet i alt 1 gang.