Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310020
Hejsa jeg står og mangler et nyt tv. Jeg er lidt blank på hvad jeg skal gå efter da jeg allerede har haft to forskellige hjemme, men har returneret begge den ene fordi den var sidebelyst og den anden fungerede ikke til sport.
Mine krav er
Max 7000kr
god til sport og film (streaming)
nok 55" tror jeg
skal bruges til enten PS5 Eller Den næste Xbox så måske HDMI 2.1
Har kigget på en B9er men min stue er ok lys så ved ikke om det går.
Håber i kan hjælpe mig lidt, på forhånd tak.
Mvh Ma :) ds
#310026
Smid 999,- mere og køb på power dk til click&collect til 7999,- for C9 55" :) Så går du ikke helt galt i byen, og husk nu, du har 30 dages returret på den, hvis du mener dit stuelys er så ringe som du kalder OK.
#310029
Jeps..

C9 eller XF90 må være de bedste bud pt.

Bestil på nettet, så undgår du sælgerne som får provision for at sælge bestemte, ofte dårligere mærker end der foreslås herinde blandt kendere
#310036
Orker næsten ikke at. Spørge om du har sat dig ind i risikoen for Burn in (Oled) du skriver at du vil bruge skærmen til at spille på... Og for at undgå ballade. Om (Burn in) i tråden så vil jeg råde dig til at søge lidt på. Emnet inden du beslutter dig

Mvh Michael
#310039
Kritte skrev: 8. feb 2020, 15:11
Beckham skrev: 8. feb 2020, 11:47 Hvis det ikke skal være B9, så kunne Sony XF9005 måske være en ide. Læs evt. testen her på sitet. Du får ikke noget bedre til sport.
SÅ til sport ville du vælge XF9005 fremfor OLED?
B9/C9 vil helt sikkert også gøre det rigtig godt til sport...no doubt. Men skal du have det ypperste til denne disciplin så skal du over i en Sony. Deres system til håndtering af motion er bare lige en tak bedre end de andres.
#310042
Beckham_ er du sikker på,at forskellen efterhånden ikke er så marginal, at det er under bagatelgrænsen ? Jeg har selv Sony A1 OLED, som ikke er i liga med 9005 på bevægelse, - men stadig mere end godtaget ( - ved godt problematikken er individuel ) . Og mit skærmforbrug er minimum ca 60% sport . . .
#310044
Beckham skrev: 8. feb 2020, 17:24
Kritte skrev: 8. feb 2020, 15:11
Beckham skrev: 8. feb 2020, 11:47 Hvis det ikke skal være B9, så kunne Sony XF9005 måske være en ide. Læs evt. testen her på sitet. Du får ikke noget bedre til sport.
SÅ til sport ville du vælge XF9005 fremfor OLED?
B9/C9 vil helt sikkert også gøre det rigtig godt til sport...no doubt. Men skal du have det ypperste til denne disciplin så skal du over i en Sony. Deres system til håndtering af motion er bare lige en tak bedre end de andres.
Måske skal du oprette en tråd og debattere det med FP redaktørerne? Jeg synes bestemt deres anmeldelser fortæller noget andet i 2019/2020 nu, som du komplet ignorerer fordi...

Nappet fra C9 anmeldelse
Hvad angår generel bevægelsesgengivelse, så tog LG's TruMotion et stort skridt frem sidste år med introduktionen af Alpha 9 processoren. LG forklarer, at de har foretaget yderligere tilpasninger i anden generation Alpha 9, som findes i LG C9, E9, W9, Z9 og R9. Sidste år havde vi mulighed for at sammenligne LG C8 med Sony AF8 og i år har vi sammenlignet LG C9 med Sony AG9. Sidste år konkluderede vi, at LG mere eller mindre har indhentet Sony, der har ført an på dette område i årevis - hvis da ikke siden fladskærmen blev introduceret.
Læser du XG95 og AG9 tests, så har de stadig skrevet foretrukken algoritme men supplerer du så C9 informationen som dog beskriver man kan skrue for højt op, som de også skriver her på forum i indlæg om Sony men ikke i artiklen, så er de vel ens og samme niveau, det bliver et spørgsmål om hvordan man skriver sin artikel og bagefter kommenterer på det i forum :)
#310072
Er enig i at forskellen er blevet væsentlig mindre. Og det er ikke sikkert at den gennemsnitlige forbruger vil kunne se forskel. Konstaterer bare at jeg ikke har læst om noget som overgår Sony's X Motion clarity system (mener jeg det hedder).

Når det er sagt, så synes jeg måske ikke at OLED for alvor kommer til ret ved visning af sport. Forstået på den måde at jeg ville nok ikke betale ekstra for et OLED hvis mit primære forbrug er\var sport.
#310073
Beckham skrev: 9. feb 2020, 12:23 Når det er sagt, så synes jeg måske ikke at OLED for alvor kommer til ret ved visning af sport. Forstået på den måde at jeg ville nok ikke betale ekstra for et OLED hvis mit primære forbrug er\var sport.
Du må flytte dig med tiden, og i 2020 bliver endnu flere streaming tjenester 50fps , så begynder sports argumentet lidt at være som en sky som ligner noget og så ikke er det mere fordi den er opløst :)

med 50fps fodbold og andet sport, så er motion argumentet mindre og når de rykker til 120fps som FP også har illustreret som vil man nok ikke se motion overhovedet som et argument for at vælge noget mere, og det starter allerede ved 50fps som TV2 og vistnok Viasat og andre udenlandske tjenester, som allerede er begyndt.

Hvor motion var et tilskud til bedre oplevelser ved 24fps, så bliver 50fps den ægte vare :)
#310077
Beckham skrev: 9. feb 2020, 12:23

Når det er sagt, så synes jeg måske ikke at OLED for alvor kommer til ret ved visning af sport. Forstået på den måde at jeg ville nok ikke betale ekstra for et OLED hvis mit primære forbrug er\var sport.
Beckham ! _ Jeg skal da lige hilse og sige,at forrige års VM i 4k HDR på mit OLED med afstand er den bedste billedoplevelse jeg nogensindehar haft med sport på et TV . . Så det handler jo i virkeligheden KUN om at få strammet op på kildematerialet .