Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#309796
Hej
Jeg er med fristet af tilbudet på 7000 kr for et LG 55 B9. Jeg kan læse mig frem til at C9 skulle være bedre til at håndtere støj i mørke områder af billedet. Og at den skulle være indstillet til at have højere peak brightness, selvom de har samme panel.
Er der så stor forskel, at man f.eks vil kunne se det, hvis skærmene ikke stod ved siden af hinanden? Vil man bemærke det til dagligt brug?
#309801
Umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg tror ikke på at du vil bemærke det. Og slet ikke når de ikke står side om side. Men igen, det handler om øjet der ser og det vil altid være individuelt. Jeg tænker 99% vil være meget tilfredse med et B9.

Så er det ikke bare at købe det og satse på du synes billedet tilfredsstiller dig?
#309809
Jeg har brugt et par intensive dage sammen med 65B9 ,og kan kun sige, jeg er yderst imponeret.
Jeg vil tro, man kun kan se forskellen, hvis de stod ved siden af hinanden, hvilket jeg også har læst mig frem til på flere udenlandske fora, og jeg synes ikke, det mangler lys...

Hvis B9 koster 7000 kr. og C9 koster 10000 kr., er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, hvad jeg vil vælge!
Hvis forskellen var 1000 kr., var det måske en anden snak...
#310030
MathildeH skrev: 5. feb 2020, 18:19 Tak for de gode svar i tråden. Havde egentlig tænkt mig at gå efter Samsung "55 Q65, men LG B9 virker virkelig også som et godt valg. Jeg må vist tilbage i research-mode :-)
LG (samt Philips, Sonys) OLED modeller er bedre i de fleste parametre sammenlignet med Samsung's model Q, LCD skærme, men hvis du har en lys stue med sollys direkte på skærmen er det måske en anden snak.