Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af beakerb
#309284
Hejsa.

Opsatte et Samsung Q60r TV som er forbundet med en Tagantenne og kører Boxer TV. Købte et nyt Boxer CA Modul CI+ som jeg var blevet anbefalet.

Satte TV til,den fandt uden problemer alle kanaler og alt virkede. I 3 dage, og så begyndte den i ny og næ at sige at den ikke kan finde CA modul eller Boxer kort selvom det sidder som det har gjort hele tiden.
Så kan man skifte lidt kanal og pludselig virker det igen og kan virke nogle timer eller måske resten af dagen.

Jeg tænker at hvis kort sidder forkert så vil det slet ikke virke?

Er der nogen der har et bud på hvad problemet er? Boxer siger man skal tale med Samsung og jeg tænker at de vil sige at man skal tale med Boxer :D
#309288
Hej Michael.

Det ville være en mulighed, men kender ikke lige nogen der har Boxer og nyere TV desværre.

Har heller ikke lige andre TV der er kompatibel med CI+

Det er bare underligt at fejlen er så sporadisk.

Vil bare gerne have afklaret om det er et kendt problem og om det kunne tænkes at hjælpe med en anden type modul .
#309303
Får disse beskeder.

Men hvis det ikke er kompatibelt er det vel noget der gælder hele tiden.

Forstår ikke at det nogen gange virker.
Vedhæftede filer
Attach2590_20200122_091653.jpg
Attach2590_20200122_091653.jpg (30.74 KiB) Vist 15491 gange
Attach2584_20200122_085854.jpg
Attach2584_20200122_085854.jpg (39.02 KiB) Vist 15491 gange
#313270
Jeg har også haft problemet. Boxer's CI modul udbyder har fucket up, så efter jeg havde prøvet to af samme model, så sendte de endelig en anden model - og bingo, så virker det.

Så hvad de har lavet forkert ved jeg ikke - men et eller andet er i hvert fald gået galt fra CI producentens side.
#313272
Ved ikke om det er helt det samme, men det lyder lidt som det min far har klaget over. Begge hans TV kan til tider kun tage DR1 og resten af kanalerne siger den er "Kanalen er krypteret". Dette sker både på hans Toshiba og Sony tv. Han har erfaret at hvis han fjerner strømmen (hiver stikket ud), når han ikke bruger tv'et så sker det ikke lige så tit...?

Min far fik Boxer her Feb/Mar, og det er Boxer der har leveret både CI moduler og kort.
HrJensen1 kan du huske hvilket CI modul du havde der bøvlede, og hvilket du har fået nu?
#313279
Mit LG C8 er også begyndt med det..
De seneste 3 aftener er det sket 2-3 gange hver aften, at billedet bliver sort, og der kommer en besked på skærmen hvor der står "Krypteret"
Så tager jeg kortmodulet ud og sætter ind igen, så kører det et stykke tid igen..
Mega irriterende.. :-(
#313323
Nåh, nu har min far har fat i Boxer 2 gange idag. Første gang om formiddagen blev han bedt om at ringe igen når fejlen var der, så de kunne fejlsøge og teste forbindelse. Dette viste sig svært når han havnede som nr. 33 i køen og fejlen "rettede" sig selv mens han sidder og venter i telefonkø i over 1 time :( SUK!

Da han så kommer igennem efter at vente i over én time, uden fejlen er der får han afvide at han er langt fra den eneste som oplever disse problemer. Han bliver så bedt om at forsøge at hive kortlæserne ind og ud lige som #313279 gør... Dette er sguda ikke en holdbar løsning!
#325222
Har samme problem med mine tre Sony tv, der falder ud (kan ikke dekodes) på forskellige tidspunkter, da de ikke gør det på samme tid, så tænker også det er hos boxer der er en fejl, det startede for ca. Et par måneder siden, vi gik fra fuld pakke til boxer Flex. Har kontaktet boxer, men der var ingen hjælp at hente, supporten kan kun læse op fra et papir, mente jeg bare skulle nulstille tvet til fabriksinstillingerne, hvilket selvfølgelig ikke hjalp.