Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308895
Hej,

Jeg har et irriterende problem, som jeg ikke er lykkes at finde en løsning på.

Mit setup er et Apple TV 4K sat til et 55" Sony XF9005. Apple TV er opsat til at matche både billedfrekvens og dynamisk område. Et setup jeg er meget tilfreds med.

Nedenstående problemstilling opleves kun når jeg ser livesport på ViaPlay.

Det meste af tiden er billedet som det bør. Men sporadisk, typisk en 8-10 gange i løbet af en fodboldkamp, så forringes billedekvaliteten i større eller mindre grad. Virker mest som om at bitraten bliver ringere med pixeleringer og "hakken".

Oplever det ikke på nogen anden tjeneste, så spørgsmålet er om det er ViaPlay, der kvalitetsmæssigt ikke står distancen over 90 minutter? :)

Har andre set det samme?
#308896
JacobMose skrev: 13. jan 2020, 10:51 Oplever det ikke på nogen anden tjeneste, så spørgsmålet er om det er ViaPlay, der kvalitetsmæssigt ikke står distancen over 90 minutter? :)
Eller så er det din hustand som ikke står distancen på 90 minutter, og enheder og andet bruger båndvidde på at hente opdateringer eller hvad der nu sker på dit netværk.

Hvis du vil teste det af, så prøv at streame fra din mobil som du forhåbentlig har 4G på, og se hvordan det kører under fodbold, så wifi fra Viaplay på tv til din mobil i den periode, det er god måde at udelukke sådan noget, og om det er viaplay som du mener, eller det er hos dig selv eller udbyder

Edit: Fordi dine andre tjenester ikke rammes, betyder det måske bare de ikke peaker som Viaplay gør i sport streaming som du ser.
#308901
Har nøjagtigt samme problem som dig. Med samme hardware også.

Jeg har prøvet med kablet forbindelse og på WIFI og med mobil som hotspot og det er samme problem.

Har haft skrevet til Viaplay engang sidste år, men de er aldtig kommet tilbage med noget brugbart.

Skal også næves min forbindelse hedder 1000/100, så der burde være hul nok igennem...
#309004
Small skrev: 13. jan 2020, 13:22 Har nøjagtigt samme problem som dig. Med samme hardware også.
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste. Min egen konklusion er også, at netværket ikke er synderen.

Har også forsøgt at få svar fra Viaplay, men får et standardsvar om at "det skal vi da have kigget på, men det er nok dit netværk". O-O