Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
#307110
Hej Rasmus

Hvad forventer i af CES 2020 fra hhv. Samsung og LG på Tv området?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#307793
Jeg regner med, at vi laver en optaktsartikel mellem jul og nytår.

Vi forventer helt klart at se HDMI 2.1 i TV fra flere producenter. Gaming bliver også et stort tema i 2020, da den nye konsolgeneration jo kommer senere på året. Så TV-producenterne vil gerne være klar.

Vi regner også med, at flere producenter springer med på OLED, men det vil nok stadig være med LG Display paneler. OLED-paneler fra de andre aktører kommer nok først senere.

MicroLED vil være et andet tema, men vi regner ikke med, at de er klar til massemarkedet. Der går rygter om, at Samsung overvejer at starte investering i microLED-produktion næste år, men i hvilken skala og tidshorisont, er lidt uklart. Måske det bliver mere klart efter CES.

Mht. de mere konkrete modeller, så tror jeg, at der kommer flere - og mindre - 8K TV fra flere producenter.

Vi kender også detaljerne for nogle af de nye modeller, men må ikke tale om det endnu, da det er information givet under embargo. Jeg kan dog sige, at jeg synes, at det ser spændende ud. Der kommer til at ske noget nyt. Det hele er ikke bare forlængelse af 2019-serien.
Af PeterD
#307813
LG har bekræftet at de arbejder på OLED i mindre størrelser (48"), hvilket må sende rædselsgys og forskrækkelser gennem Samsungs globale kontorer, men om der er noget på CES2020 vides ikke men deres produktion i Guanzhou skulle være så godt som klar på det format.

LG display bekræfter ligeledes, at de nu leverer de bedste OLED paneler til 15 mærker (!?), måske så ukendte mærker som kinesiske TCL og Skyworth kommer med på bølgen, men altså ikke LG's landsmænd fra Samsung, hvor LG på CES sikker viser "gennemsigtige OLED paneler"

HiSense sender deres efterfølger til OLED H8805 på market i England og udvikler vist på noget der kaldes "Laser TV", men det er vist stadig på projektorstadiet, med håb om at det på sigt kan blive til en teknologi som kan bruges i knap så dyre tv.

Sony kommer med deres Z9G serie, 850 og 950, foruden deres A og Z serie, men måske Sony bruger mest krudt på den kommende lancering af fænomenet PS, med den nye PS5..?

Mens Panny har forhåbninger om, at kunne leverer deres første 8K tv fordi OL i Tokyo jo udbydes i 8K af Japans NHK som sender OL til resten af verden og efterfølgeren til deres GZ2000. Dog ikke meget der er sluppet ud om den. Da Panasonic jo ejer Technics, kommer der nok noget fra den kan.
Senest rettet af PeterD 22. dec 2019, 10:37, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#307816
Ja jeg hører også flere unge mennesker der går og har forventninger til PS5, er der en egentlig en nogenlunde release dato på den?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#307824
Jeg er ret sikker på, at vi ikke ser PS5 på CES. Mere sandsynligt er det, at den får sit eget arrangement eller bliver præsenteret på en spilmesse. Der sker så meget på CES, at nyheder nemt drukner i mængden.
Af lnielsen
#307825
PeterD man kan vel ikke afvise at Samsung allerede på CES 2020 messen lancerer en OLED skærm? De har jo allerede sagt at de omlægger deres produktion til OLED senere, så måske de vil i gang med det samme (selv om det så bliver med LG`s paneler).
For jeg har svært ved at se hvordan Samsung vil presse mere ud af LED til i år, men man kan jo bliver overrasket🙂
Af peterdebel
#307845
lnielsen skrev: 22. dec 2019, 13:14 PeterD man kan vel ikke afvise at Samsung allerede på CES 2020 messen lancerer en OLED skærm? De har jo allerede sagt at de omlægger deres produktion til OLED senere, så måske de vil i gang med det samme (selv om det så bliver med LG`s paneler).
For jeg har svært ved at se hvordan Samsung vil presse mere ud af LED til i år, men man kan jo bliver overrasket🙂
Hmm.

Samsung må jo vælge på et tidspunkt skulle man syntes..

MicroLED eller OLED.

Tænker at det må være dyrt at gå efter både at omstille produktionen fra LCD til OLED OG gå 100% ind på MicroLED, men giganten går måske efter at rydde bordet overfor kokurrenterne.

LG må grine hele vejen til banken med deres OLED patenteret panelteknologi.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#307847
Rasmus Larsen skrev: 22. dec 2019, 13:12 Jeg er ret sikker på, at vi ikke ser PS5 på CES. Mere sandsynligt er det, at den får sit eget arrangement eller bliver præsenteret på en spilmesse. Der sker så meget på CES, at nyheder nemt drukner i mængden.
Ved nærmere eftertanke. Så skulle det være fordi Sony teaser et eller andet. De har tidligere fremvist Gran Turismo i HDR på CES/IFA forud for lancering af PS4 Pro. Jeg tror dog stadig ikke, at vi får selve konsollen at se :)
Af Grandahl
#307850
PeterD, Samsung er multinational virksomhed, tænker ikke de opgiver LCD over natten, de laver jo de bedste skærme i den panaltype, de vil nærmere stille og roligt udfase LCD og køre OLED/MicroLED frem..

Det vil da være glædeligt hvis LG griner til banken, de har fortjent succes med OLED panelet..

Men prøv om du kan komme i julestemning og lade dit had til Samsung ligge, det skulle være godt for blodtrykket..

Glædelig Jul du 🌲
Af peterdebel
#307864
Grandahl skrev: 23. dec 2019, 11:23 PeterD, Samsung er multinational virksomhed, tænker ikke de opgiver LCD over natten, de laver jo de bedste skærme i den panaltype, de vil nærmere stille og roligt udfase LCD og køre OLED/MicroLED frem..

Det vil da være glædeligt hvis LG griner til banken, de har fortjent succes med OLED panelet..

Men prøv om du kan komme i julestemning og lade dit had til Samsung ligge, det skulle være godt for blodtrykket..

Glædelig Jul du 🌲
I lige måde, Grandahl. :)

Så længe Samsung kan få deres elektronik og paneler til at holde, så er der ingen alarm..