Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307026
Hej
Fod/fødder der er midterstillet er desværre gået af mode -så man skal helt tilbage til før 2015 dvs før Tizen platformen for at finde et hvidt Samsung med midterstillet fod.
Men kan et Samsung SMART før Tizen fungerer SMART såsom fx fx ue40d6515

Baggrund: Har et hvidt Samsung fra 2012 det er ikke SMART idet sælgeren i Elgiganten dengang overbeviste mig om at de ekstra 2000 kr ikke var godt givet ud “det får du ikke brug for” ha ha - det skulle jeg ikke have lyttet til! Men hvor er det pænt med en midterstillet fod som fungerer med vores lille stereomøbel m hjul. Da møblet skal kunne rykkes hen til sofaen og ikke skal dominere stuen, ja så beholder jeg helst det nuværende som fungerer fint. Og tv’et skal være hvidt. Så kigger nu efter et hvidt Samsung 40-43 t. Købte gerne et nyt MEN tv-fødderne skal kunne være inden for 60 cm - dvs kræver én midterstillet fod (og hvis foden er et kryds skal den ikke gå næsten helt ud til skærmene kant som de nye gør.
Så pt er jeg overladt til fx ue40d6515 men tør ikke købe noget med en platform der ikke understøttes ..?
#307028
Jeg synes ikke, at det er en god idé at købe nyt TV udelukkende pga. smart-delen. Ud over skærme med Android, så opdateres platformen slet ikke efter køb. Køber du således et Samsung TV med Tizen fra f.eks. 2015, så er det allerede flere år forældet. Nye apps er begyndt at blive udgivet kun til nyere versioner af Tizen.

Dine penge vil være givet langt bedre ud ved at købe en Apple TV-boks. Den opdateres løbende og har så godt som alle relevante danske og internationale apps, inklusiv DRTV, TV2 Play, Netflix osv. Den kan sluttes til TV'et og muligvis også både tænde/slukke samt regulere lysstyrken på dit nuværende Samsung TV via fjernbetjeningen til Apple TV.
#307050
F.eks. denne: https://www.komplett.dk/product/982441/ ... iv-tvs1002

Stativer fås også i hvidt, men der er ikke meget at vælge imellem:
https://tvbord.dk/shop/hvid-tv-stativ-138c1.html

Jeg vil nok anbefale, at du ikke lader farven eller Smart-delen afgøre dit valg af TV, men op til 55" er det ikke noget problem at finde et bordstativ.