Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af moose74
#305604
Hej

Mine forældre står til at udskifte deres 2009 TV her til januar... da der bliver et eller andet med TV kanalerne og deres TV ikke vil kunne vise noget mere RIP

Pt. Har de boxer som bruges på tv’et hvor de kun har dr og tv2 kanalerne, mere har de ikke brug for..

De vil gerne have en hvor dr + TV2 app’ne er på og det skal køre på deres netværk.

Gerne 55” og pris 5000-8000kr vil jeg tro

Hvad vil i anbefale...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af PeterD
#305614
..Fordi billedkvaliteten med præcise farver, god kontrast og et uovertruffen evne til at vise farven sort ( hvis man ser bort fra OLED) er vigtig med et ordentligt bagbelyst tv med bedste bevægelseshåndtering på markedet og Local Dimming i flere zoner og høj lysstyrke hvis de på et tidspunkt vil se noget HDR indhold

Smart TV platform Android TV

Smart TV tjenester
Amazon Prime Video
Blockbuster
DR TV (Hbb TV)
Google Play Film
HBO Nordic
Netflix
TV2 Play
Viaplay
YouSee TV & Film
YouTube
YouTube Premium

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... -Smart.jpg

En tråd om indstillinger for de lidt mere nørdede.

https://www.google.dk/amp/s/www.avsforu ... ml%3famp=1

Men også 1300 kr dyrere. Det kommer and på hvor meget de går op i det.
Brugeravatar
Af moose74
#305619
Sjovt med Sony ‘n den har jeg selv ....

Men de vil bare have. Noget der virker og holder mange år frem... ang billed kvalitet er det et kæmpe boost ligegyldigt hvad de vælger.... men tror absolut ikke jeg vil sende dem i Bilka efter et 3000kr s TV .... det må gerne være lidt lækkert og med et godt billed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Grandahl
#305621
RU8005 er et rigtigt godt bud.. Det har et rigtig godt billed til prisen, og er super hurtig i opstart, kanalskifte, Tizen smart tv er virkelig velkørende..

Meget tv for pengene der..

Alternativt er Black Friday lige om hjørnet hvor der kan poppe fode bud op. Med 8000kr i budget kan der måske findes et OLED tv.
Senest rettet af Grandahl 19. nov 2019, 07:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#305622
Pas på du ikke køber et tv, hvor de skal se tv med dine øjne, som jo ikke er tilfældet.

Der er altså ikke altid at den ældre generation ser, hvad andre ser i sine yngre dage, og de går nok ikke op i farver som er perfekte på en måling, eller om det er dolby atmos eller anden lyd, hvis det de ser er kultur og live programmer, og film engang imellem.

Så måske er det mere et tv som virker, stabilt, og det ser pænt ud for dem, og let at betjene. Der kan AndroidTV nok være en del mere omfattende, hvis de ikke render rundt med Android/iPhone mobiler. Så vil et LG tv nok være bedre, da menu struktur er enklere og stadig lidt mere i stil med den oprindelige indgangsvinkel til tv brug og menu brug, når man skal indstille og rette der.

Så kort, pas på med at tænk i dine egne ønsker og krav men se på deres behov og hvordan de ellers bruger tv, og billedet som de har sat op hidtil, hvis du husker eller har set det nok til at se forskellen.

Bilka sælger LG skærme og Samsung til 3000kr, så det burde ikke være en forhindring, da andre butikker sælger dem til samme priser, når man er i entry level skærme, og måske er det nok.
Brugeravatar
Af moose74
#305624
Har og er nok slem til at se det med mine øjne... og måske var Sony et overkill for et par i 6o’ne men så prisen var nede i 6000kr...

De har begge iPhone !

Og ang. styresystem så skal det være ligetil for dem :-)

Måske Samsung serie 8 til 4700kr var et godt bud... men har den DR1 og TV2 app ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Grandahl
#305672
PeterD, hvor mange gange vil du linke til det tv i den her tråd?
Af PeterD
#305687
[quote=Grandahl post_id=305672 time=1574182781 user_id=12458]
PeterD, hvor mange gange vil du linke til det tv i den her tråd?
[/quote]

Har jeg linket til den før? Det må være en fejl, men billedkvaliteten ER altså fremragende, hvis man ser bort fra OLED som du jo kender så godt.
Brugeravatar
Af moose74
#305799
Status er :

De får sig et ATV 4K så er der da styr på app’sene

Så et TV med godt billed ...

Sony 9005
Samsung S8

Er der alternativer ?


Sent from my iPhone using Tapatalk