Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314511
Jenscl skrev: 18. maj 2020, 10:57 Er der sket en ændring fra DRTV for ca 2 uger siden, måske 1/5?

Jeg har hidtil uden problemer kunnet tilgå DRTV via appen på mit lidt ældre Sony TV (KDL-55W805A) fra 2013, men fra for ca to uger siden er der kun kommet fejlmeddelelse ("Internet download failed").

TV'et, internet og andre forbindelser er uændrede, og apps som Netflix og Youtube virker fint, så ændringen må næsten være sket hos DR.

Jeg har ikke før nu tænkt på Hbb og har ikke brugt "Rød knap", men nu giver det fejlmeddelelsen "Internet download is cancelled because the content security cannot be validated" fra DR1 eller Ramasjang; det får mig til at tænke at der kan mangle certifikat.

I forhold til andre indlæg her undrer det mig at app'en har virket fint indtil for nylig.

Oplever andre noget lignende, og måske har en løsning der kan få DRTV til at virke igen?
Jeg har haft fuldstændig samme problem med mit Sony KDL-40W605b tv. Jeg skrev til Sony's support og fik svar tilbage her i morges. De gav mig et link til en softwareopdatering på den britiske supportsiden for mit tv, og nu kører mit TV som før. Hvordan jeg selv har overset at der lå en ny firmware dér ved jeg ikke.

Det ser ikke umiddelbart ud til at det samme er gældende for dit TV, så jeg vil foreslå at du kontakter Sony og spørger dem om hjælp. Måske har de en opdatering liggende som ikke er offentligt tilgængelig?
#314520
Ja det er underligt at de ikke holder deres supportsider opdaterede.

I øvrigt, hvis det ikke kører med det samme efter opdateringen kan det være nødvendigt med en nulstilling af TV'et til fabriksindstillinger.
#314601
SKL skrev: 18. maj 2020, 12:08
Jenscl skrev: 18. maj 2020, 10:57 Er der sket en ændring fra DRTV for ca 2 uger siden, måske 1/5?

Jeg har hidtil uden problemer kunnet tilgå DRTV via appen på mit lidt ældre Sony TV (KDL-55W805A) fra 2013, men fra for ca to uger siden er der kun kommet fejlmeddelelse ("Internet download failed").

TV'et, internet og andre forbindelser er uændrede, og apps som Netflix og Youtube virker fint, så ændringen må næsten være sket hos DR.

Jeg har ikke før nu tænkt på Hbb og har ikke brugt "Rød knap", men nu giver det fejlmeddelelsen "Internet download is cancelled because the content security cannot be validated" fra DR1 eller Ramasjang; det får mig til at tænke at der kan mangle certifikat.

I forhold til andre indlæg her undrer det mig at app'en har virket fint indtil for nylig.

Oplever andre noget lignende, og måske har en løsning der kan få DRTV til at virke igen?
Jeg har haft fuldstændig samme problem med mit Sony KDL-40W605b tv. Jeg skrev til Sony's support og fik svar tilbage her i morges. De gav mig et link til en softwareopdatering på den britiske supportsiden for mit tv, og nu kører mit TV som før. Hvordan jeg selv har overset at der lå en ny firmware dér ved jeg ikke.

Det ser ikke umiddelbart ud til at det samme er gældende for dit TV, så jeg vil foreslå at du kontakter Sony og spørger dem om hjælp. Måske har de en opdatering liggende som ikke er offentligt tilgængelig?
Det er da rigtig godt, at Sony har styr på disse ting, og at det er muligt at hente opdateringer fra Sony til deres smart-TV fra 2013.

Man undrer sig igen over, hvad der er sket og jeg opfordrer jer med teknisk indsigt, herunder også DR, til at forklare i forumet her, hvad der er ændret, og udover at forklare brugerne det, også sender oplysningerne og forslag til opdatering til fabrikanterne, således at vi som brugere kan lægge pres på fabrikanterne til at tage sig af det.

Min oplevelse med Philips omkring firmaets manglende interesse for at sørge for at hbbtv virker, som jeg beskrev her:
viewtopic.php?p=265081#p265081
og opfølgende indlæg om sagen, dokumenterer at Philips, og sikkert også mange andre TV fabrikanter, svigter kunderne.

Nu har jeg testet de to Philips 47PFL40075/12, hvoraf det ene på Philips's opfordring blev opdateret og derefter ikke længere havde hbbtv funktionalitet!

Jeg kan konstatere at det uopdaterede apparat, som indtil nu godt kunne køre hbbtv, hvis man var tålmodig og kunne leve med kassen "undefined" i billedet, ikke længere kan vise hbbtv, men rapporterer at man ikke er på nettet. Det er altså også ramt af det, som startede dette Sony indlæg!

Kan der ikke rejses et folkekrav om at fabrikanterne skal sørge for at basale ting, som fuld internetadgang med mulighed også for streaming og hbbtv på alle smart-TV med software opdateringsfunktionalitet via usb eller nettet produceret siden 2011, skal virke i produktets levetid?

Det vil være rimeligt, at man også vedligeholder relevante apps i stedet for de tyrkiske apps jeg ser på f.eks. vores Grundig smart-TV!

Shitstormen omkring Sonos højtalere fik forbrugerrådet til at udtale sig om elektronik generelt:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbr ... elektronik ,
men som jeg ser det, vil det være bedre med et krav om at fabrikanten forpligtiges til software opdatering fremfor en "holdbarhedsdato".
#314695
På vores Grundig TV 48 VLE 5430 BP på en stueantenne og internettet ser vi fortsat næsten dagligt DRtv (via DR2 og "rød knap"), men i aftes (21. maj 2020) kl. ca. 22 da vi ville starte en udsendelse tog det lang tid og da det der efter et par forsøg omsider fik startet en udsendelse, lå den kendte kasse med teksten "undefined" midt i billedet. Vi prøvede en gang til, og der skete det samme. Tredje gang kom udsendelsen ikke igang, men der blev vist en kasse med en tekst om at der ikke var forbindelse til DR, eller noget i den retning.

Jeg valgte at gå fra hbbtv igen, og hentede mit kamera, for at dokumentere hvad jeg forventede, der ville blive vist, når jeg prøvede påny, men denne gang startede hbbtv normalt, og udsendelser vistes uden "undefined" kassen. Derfor har jeg ikke fået taget billeder af, hvad der var på min skærm. Er der andre, som har oplevet dette? Har DR en forklaring?

Da jeg har en formodning om, at de fleste af de hbbtv oplevelser vi har skyldes ændringer hos DR, forsøger jeg i dag at køre hbbtv (gammel version fra DR2) på vores uopdaterede Philips 47PFL4007t/12. Herover beskrev jeg, at jeg for tre dage siden ikke længere kunne se hbbtv på det, men i dag kan jeg godt! Der er stadig en "undefined" kasse. Hbbtv kører faktisk bedre og hurtigere end det plejede, men det er ikke muligt at forlade hbbtv med "rød knap" og man får en sort skærm. Selvom jeg tror hbbtv er lukket ned når jeg kommer til live TV ved at vælge en kanal, kan jeg konstatere, at det ikke er lukket ned. Selv med "rød knap" fra DR1 kommer hbbtv (gammel version) straks tilbage.

Hvad er forklaringen på, at vores gamle Philips TV igen kan køre hbbtv?

Jeg håber på feedback fra panelet, som har forstand på teknikken, ligesom jeg håber at DR åbner op for hvad de har gang i og får lavet de justeringer, som i det mindste kan få fjernet "undefined" kassen fra hbbtv billedet.
#315609
Det virker heller ikke på en Sony Bravia KDL-40w605B. Jeg ser godt nok logo'en både når jeg ser DR1 og DR2, men når den røde er trykt, ser det at der ikke er internet. Og er 100% wifi er koblet til. Det fungerer heller ikke når jeg forsøger at starte DRTV fra app-menuen. Suk!
#315660
bbplayer skrev: 21. mar 2020, 15:27
fls2002dk skrev: 21. mar 2020, 14:06 Jamen jeg er virkelig ved at være træt af DR!! Jeg har faktisk altid min licens - men overvejer dælme snart at stoppe!
Det får du svært ved, når licens betaless over skatten nu, så held og lykke med den fremgangsmetode.
Det er før i 2022 - get your facts right!!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13