Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311564
Som ny her på Flatpanels må jeg desværre også melde mig i koret af folk der ikke kan få DRTV til at virke! Jeg har ingen antenne og oplever meget få problemer med HBO, Netflix, - ja selv D-play, som ellers får en del kritik. Men selv den app kører bedre end DRTV!

Jeg har så haft kontakt til DR og får en amatørsupport... som efter 1½ uge svarer.... - det er Hbbtv der efter opdatering er stoppet på mit Samsung UE55KU6075 fra 2016 - så jeg skal bare slukke det og lade det stå i en halv time og så sætte det til igen... Sikke noget vrøvl - da jeg for flere år siden var IT-supporter kom vi også med lignende forslag for at holde kunden på afstand. For det virker ikke en døjt....

Så opdagede jeg, at den app der ligger i min Samsung hub er den gamle version... Så jeg kontaktede Samsung via messenger en aften kl. 23.00 og spurgte hvorfor man ikke havde den nyeste app liggende... Til min store overraskelse svarede Samsung promte - det var ikke dem der opdaterede apps på hubben - det var udbyderen selv....og her var det så DR. Samsung derfor desværre ikke svarer på, hvorfor der lå en gammel app.

Jamen jeg er virkelig ved at være træt af DR!! Jeg har faktisk altid min licens - men overvejer dælme snart at stoppe! Jeg er glad streaming og vil jo også gerne have DRTV -hvis ellers jeg kan. Appen jeg har nu virker praktisk taget ikke! Min side og senest sete er død - og jeg kan ikke spille LiveTV via appen, da jeg ikke kan få den nyest version....#%¤&"? Pardon my french. :-D

Er der nogle herinde der har fundet løsninger? På en 2016 Samsung hvor Hbbtv kører fint burde det vel virke. Håber godt nok snart der kommer en løsning - eller ryger min licens, da jeg er træt af at betale for en service jeg ikke modtager.
#311569
fls2002dk skrev:Håber godt nok snart der kommer en løsning - eller ryger min licens, da jeg er træt af at betale for en service jeg ikke modtager.
Løsning: Køb noget ordentligt udstyr - DR kan jo ikke gøre for, at du har et forældet fjernsyn.
PS: Licens hedder i dag medielicens, og skal betales hvis du har adgang til internettet. Om et par år bliver det over skatten, og så slipper du aldrig ...
#311570
Til fls2002dk:
Teknisk set er der ikke noget nyt i forhold til dette fra 2014:
https://www.recordere.dk/2014/06/guide- ... -dr-hbbtv/
bortset fra hvad denne tråd drejer sig om, nemlig at DR siden november sidste år har en ny måde at præsentere hbbtv på, men ret hurtigt måtte stille den gamle version til rådighed igen (først via kanalen ultra og senere via bl.a. DR2), for alt for mange apparater kan ikke vise den nye version.
Vi kører fortsat fint via DR2 hvor internettet og vores stueantenne er alt hvad der skal til. Cablecutting på bedste vis. For os som har ældre tv og ikke kan bruge diverse apps og heller ikke ønsker at bruge chromecast eller andet udstyr, er hbbtv den smarteste løsning.

Til hunden: DR's HBBTV misere kan naturligvis ikke måle sig med hvad der er af af sundhedsudfordringer, men nu hvor vi alle bør udnytte ressorucerne bedre, er det klart, at hbbtv, som for mange er ukendt facilitet, er det da bare om at komme igang, og jeg vil gerne hjælpe, hvis jeg kan, som jeg har anført i tidligere indlæg.
#311589
Med hensyn til DR's hbbtv er der desværre ikke nogen, som har kommenteret på det, jeg beskrev den 18. januar:
viewtopic.php?f=2&t=48960&start=120#p309129 .
Jeg havde håbet at få et svar fra DR eller eksperter fra flatpanels på, hvorfor det anses for nødvendigt at bruge chromecast eller lignende for at se f.eks. Rick Stein på et smart-tv.
Vedhæftede billede viser den absurde melding om at DR "desværre ikke har rettighederne til at afspille udsendelsen på denne enhed", og at man anbefaler at "afspille den fra en anden enhed", vel underforstået med TV'et som dispaly.
Fordi min kone gerne ville se programmerne med Rick Stein, har jeg lånt en chromecast.
Det kørte da også fint nok via min android telefon, men hvorfor skal man overhovedet spilde sin tid på at køre den vej? For mig at se minder det om "molbo arbejde", at man er tvunget til at lave den slags setup.
Hvad sker der med "rettighederne", når det er OK at vise en udsendelse på fladskærmen, hvis billede og lyd kommer til apparatet via "cast" eller en ledning fra en computer?
Er der ikke nogen, som kan få fjernet de regler, som DR føler sig låst af? sådan at vi kan undgå at bruge ekstra udstyr.
Jeg vil gerne i dialog, også direkte med DR, om bl.a. dette emne, og jeg kan kontaktes som oplyst i tidligere indlæg.
På forhånd tak.
Vedhæftede filer
WP_20200322_00_18_15_Pro.jpg
WP_20200322_00_18_15_Pro.jpg (1.88 MiB) Vist 3785 gange
#311595
Jeg har Shield og på den kan man i hverfal ikke se DRTV der et ikke lavet en app til den i nu... Og har nyere Android TV fra 2017 der kan jeg se DRTV men ikke om aften ved 21.00 tiden da det er næsten helt umuligt at se noget som helst ... Da det lagger og buffer hele tiden...
#311598
Med hensyn til "performance" kan jeg fortælle at vi i går aftes så to Rick Stein "episoder" via chromecast uden "lagging" i perioden 21 til 23.
Vores netforbindelse er den billigste adsl fra yousee. Vi bor i København, tæt på krydset Lyngbyvej/Tuborgvej. Det er fortsat sjældent via har problemer med lagging på hbbtv, hvor vi ofte er på om aftenen, også efter 21.
Jeg har ingen forstand på det tekniske, herunder handshakes og packages m.v. i signalerne samt protokoller, men jeg formoder at "streamen" fra DR er den samme og har samme prioritet uanset om det er til min android telefon, standard hbb til fladskærmen eller for den sags skyld direkte til min windows PC.
Er der nogen som har konkret viden om disse ting? og måske kan fortælle og måske endog forklare mere om den "lagging" fra DR, som mange melder om og dokumenterer.
F.eks. ville det da være på sin plads at DRstreaming forklarer, hvordan tingene hænger sammen, set fra deres side.
#311630
Hej alle
Vi har et lidt underligt problem på vores Samsung UE55KS9005. Det er vigtigt at i ved, at hos os, der kører vi ren streaming og har ikke antenne kabel i fjernsynet. Vi kører DRTV, TV Play, Netflix og HBO. Alle kører sådan set fint, men DRTV har en lidt spøjs "fejl".

Når vi ser DRTV, så går der præcis 15 minutter, så slukker hele fjernsynet. Hvis vi inden for de 15 minutter når at aktivere fjernbetjeningen, ja så skyder problemet 15 minutter derfra. Det virker som om, der et eller andet sted i app'en er en indstilling om, at ved 15 minutters inaktivitet, så skal fjernsynet slukkes. Det sker udelukkende i DRTV. Er der nogen, som kender til dette problem?

Tillægsspørgsmål: er der nogen der ved, hvorfor vi ikke kan se live-tv via DRTV?
#311637
EloNielsen skrev: 23. mar 2020, 21:29 Hej alle
Vi har et lidt underligt problem på vores Samsung UE55KS9005. Det er vigtigt at i ved, at hos os, der kører vi ren streaming og har ikke antenne kabel i fjernsynet. Vi kører DRTV, TV Play, Netflix og HBO. Alle kører sådan set fint, men DRTV har en lidt spøjs "fejl".

Når vi ser DRTV, så går der præcis 15 minutter, så slukker hele fjernsynet. Hvis vi inden for de 15 minutter når at aktivere fjernbetjeningen, ja så skyder problemet 15 minutter derfra. Det virker som om, der et eller andet sted i app'en er en indstilling om, at ved 15 minutters inaktivitet, så skal fjernsynet slukkes. Det sker udelukkende i DRTV. Er der nogen, som kender til dette problem?

Tillægsspørgsmål: er der nogen der ved, hvorfor vi ikke kan se live-tv via DRTV?
Jeg har intet bud på de 15 minutters sluk, men jeg kan sige, vi på vores KS7005 ej heller har live-tv på DRTV-appen. Vi har hvad der ligner den nye udgave af app'en.

Umiddelbart ser det ud til, at jeres KS9005 er fra samme årgang som KS7005'eren. Mit bud er, at live-tv ikke kommer på DRTV. Har du prøvet at kontakte DR?

Til gengæld er vores app's begyndt at sætte ud således, at Netflix og HBO Nordic pludselig ikke vil afspille. Det kan vare et par timer og helt op til dage. DRTV er faktisk gået hen og blevet den mest stabile app.
Jeg overvejer at smide en streaming-boks under tv'et, så det bliver mere stabilt. Ville egentlig gerne en ATV 4k, men synes det er ret mange knaster for hardware, der er 2,5 år gammel. Oh well, vi ender der sikkert alligevel.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13