Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306251
jng skrev: 26. nov 2019, 13:52 Er der nogen, der tror på, at DR får tingene tl at virke nogenlunde som tidligere?
Jeg synes det er helt fair, at der er indkøringsvanskeligheder, når der er tale om så stort et projekt. I den perfekte verden kommer der en opdateret app til Samsung, men det går også, hvis den ikke gør.
#306272
Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
#306285
steadi skrev: 26. nov 2019, 18:37
jng skrev: 26. nov 2019, 13:52 Er der nogen, der tror på, at DR får tingene tl at virke nogenlunde som tidligere?
Jeg synes det er helt fair, at der er indkøringsvanskeligheder, når der er tale om så stort et projekt. I den perfekte verden kommer der en opdateret app til Samsung, men det går også, hvis den ikke gør.
Enig, den rigtige løsning er at købe et tv som producenten har rettet fejl på, så det virker igen. Eller klage over producenten og håbe de gider lytte.

Jeg er sikker på der er grænser for hvor mange quick&dirty fix man kan lave i en opdateret version som udnytter nyere funktioner og ikke vil virke på ældre.
#306322
Swingking skrev: 26. nov 2019, 23:07 Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
vi kigger på problemet, før var der en mulighed for selv at vælge mellem video kvalitet, det løste ofte problemet, vi undersøger om det skal geninføres eller om der er andre måder at løse det på.
#306324
bbplayer skrev: 27. nov 2019, 08:16 Jeg er sikker på der er grænser for hvor mange quick&dirty fix man kan lave i en opdateret version som udnytter nyere funktioner og ikke vil virke på ældre.
Sådan er det at være webudvikler. Der skal tages højde for mange ting, hvis det skal virke på tværs af alle browsere.
#306547
DRstreaming skrev: 27. nov 2019, 15:55
Swingking skrev: 26. nov 2019, 23:07 Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
vi kigger på problemet, før var der en mulighed for selv at vælge mellem video kvalitet, det løste ofte problemet, vi undersøger om det skal geninføres eller om der er andre måder at løse det på.
Det lyder bare dejligt , håber at i ligger det ind igen så man selv kan vælge Video kvalitet igen , for før den Nye opdaterning havde vi ingen problemer overhodet... og som sagt tv er fra 2017 så helt gammelt er det jo ikke allerede....
#306682
TV: LG 49-UF772V-ZP (2015/2016)
Udbyder: YouSee (ingen luftantenne)

Som flere andre virker hbbtv heller ikke hos mig på DR1 osv., men legacy-løsningen på DR Ultra fungerer… sådan da.

Selve brugergrænsefladen fungerer i bund og grund, men der er mange steder hvor tingene ‘stopper’ før tid. På ‘Alle Programmer A-Å’ kan man f.eks. kun scrolle ned til B, så er det som om der ikke er mere.

Og mere irriterende: halvdelen af videoerne kan slet ikke afspilles! Jeg har lige set aftenens afsnit af Barnaby uden problemer, men da jeg ville fortsætte med aftenens afsnit af Endeavor (som jeg ikke kunne finde på nogen anden måde end ved at søge efter titlen – den stod ikke under dagens programmer eller andet), fik jeg følgende besked:

“Videoen kan ikke afspilles

Indholdet af denne video kan ikke afspilles på denne enhed. Vi anbefaler, at du afspiller videoen fra en anden enhed – evt. via browseren på din computer.”

Det samme gør sig gældende for en række andre videoer (har indtil videre set det ved ‘Sådan holder du dig ung’, ‘Gåden om den egyptiske underverdens dyr’, ‘Mageløse Madagaskar’ og ‘Sydamerikas utæmmelige natur’, og der er sikkert andre).

Jeg kan godt afspille disse videoer fra appen på min telefon og iPad eller fra en browser, men nu var det jo ligesom tv’et jeg gerne ville se det på. Den eneste måde jeg har fundet at se disse videoer på tv’et, er ved at bruge dets indbyggede browser og finde dem på dr.dk, og det er mildest talt bøvlet.

Jeg mindes ikke at være stødt på disse problemer før opdateringen før nogle uger siden.
#306703
JanusJacquet skrev: 1. dec 2019, 00:26 TV: LG 49-UF772V-ZP (2015/2016)
Udbyder: YouSee (ingen luftantenne)

Som flere andre virker hbbtv heller ikke hos mig på DR1 osv., men legacy-løsningen på DR Ultra fungerer… sådan da.

Selve brugergrænsefladen fungerer i bund og grund, men der er mange steder hvor tingene ‘stopper’ før tid. På ‘Alle Programmer A-Å’ kan man f.eks. kun scrolle ned til B, så er det som om der ikke er mere.

Og mere irriterende: halvdelen af videoerne kan slet ikke afspilles! Jeg har lige set aftenens afsnit af Barnaby uden problemer, men da jeg ville fortsætte med aftenens afsnit af Endeavor (som jeg ikke kunne finde på nogen anden måde end ved at søge efter titlen – den stod ikke under dagens programmer eller andet), fik jeg følgende besked:

“Videoen kan ikke afspilles

Indholdet af denne video kan ikke afspilles på denne enhed. Vi anbefaler, at du afspiller videoen fra en anden enhed – evt. via browseren på din computer.”

Det samme gør sig gældende for en række andre videoer (har indtil videre set det ved ‘Sådan holder du dig ung’, ‘Gåden om den egyptiske underverdens dyr’, ‘Mageløse Madagaskar’ og ‘Sydamerikas utæmmelige natur’, og der er sikkert andre).

Jeg kan godt afspille disse videoer fra appen på min telefon og iPad eller fra en browser, men nu var det jo ligesom tv’et jeg gerne ville se det på. Den eneste måde jeg har fundet at se disse videoer på tv’et, er ved at bruge dets indbyggede browser og finde dem på dr.dk, og det er mildest talt bøvlet.

Jeg mindes ikke at være stødt på disse problemer før opdateringen før nogle uger siden.
Jeg er rimelig sikker på, at DR ikke automatisk har rettigheder til udsendelserne på smart tv, og det er derfor, at du stadig godt kan se samme serier på andre enheder.
#306779
DRstreaming skrev: 22. nov 2019, 15:18 Vi har nu rette fejlen med rød knap på DRs kanaler, (fre 22.11). Dem der har oplevet fejl med "rød knap "og fik beskeden at " tv ikke har forbindelse til internettet" må gerne teste på eks tv kanal DR1 (kabel/antenne) og melde om der forsat er problemer. Skriv her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/. Enkelte tv kan måske forsat opleve hvid skærm (eks LG) når man starter DR hbbtv, I må gerne melde om I forsat har problemer. skriv tv model og årgang , her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/
D.D. er der stadig kun hvid skærm på DR 1, 2, 3 og Ramasjang - DR Ultra ligner iconet det gamle icon, der virker hbbTV.

LG EF950V (modellen kom efteråret 2015).
YouSee kabelTV (DVB-C).
#308016
D.D. er der stadig kun hvid skærm på DR 1, 2, 3 og Ramasjang - DR Ultra ligner iconet det gamle icon, der virker hbbTV kun på... 22" Full HD Flat Smart TV H5615 model UE22H5615AKXXE

Samt på vores nye Sony Android TV fra 2017 lagger og hakker det hele tiden når vi ser streaming fra det nye DRTV man kan ikke selv vælge kvalitet som man kunne med den gamle version af DRTV desværre ... Kommet det ikke til den nye version så man kan gøre det ?
#308154
Swingking skrev: 28. dec 2019, 22:35 D.D. er der stadig kun hvid skærm på DR 1, 2, 3 og Ramasjang - DR Ultra ligner iconet det gamle icon, der virker hbbTV kun på... 22" Full HD Flat Smart TV H5615 model UE22H5615AKXXE

Samt på vores nye Sony Android TV fra 2017 lagger og hakker det hele tiden når vi ser streaming fra det nye DRTV man kan ikke selv vælge kvalitet som man kunne med den gamle version af DRTV desværre ... Kommet det ikke til den nye version så man kan gøre det ?
Vores Grundig: TV 48 VLE 5430 BP kører fortsat udmærket hbbtv fra Ultra, og selvom jeg har kontaktet Grundig er der stadig kun en hvid skærm på de andre DR kanaler efter påvirkning af fjernbetjeningens røde knap.
Jeg bad Grundig om at kontakte DR for at de sammen kan få løst denne udfordring.
At der nu er over 11.000, der har kigget på denne tråd, som jeg startede den 13. november 00:34 dokumenterer, at mange er berørt af den.
Jeg var bortrejst hele sommeren og kom først til Danmark sidst i oktober. Derfor havde jeg ikke fulgt med i, hvad der var gang i på DR streaming fronten. Ved søgning på nettet har jeg fundet denne hjemmeside:
https://www.inputmag.dk/det-nye-drtv-sa ... ang-i-dag/ .
Her kan vi læse at: "Danmarks Radio har valgt en ny teknisk platform, leveret af engelske Massive Interactive der også har bl.a. BBC som kunde, der skal gøre tjenesten mere smidig i forhold til nye seerplatforme og teknologier.
DRTV vil fortsat være at finde både via browseren og via apps til mobile enheder og Apple TV – der er dog ikke konkrete planer om en Android TV-app."
En android TV-app løser ikke problemet for os med gamle TV-apparater fra før android. Disse apparaters browsere, valgt af TV fabrikanten, virker ofte meget dårligt.
Det undrer mig, at DR har valgt en løsning, hvor man sikkert skal betale for tilretning og licenser m.v. til en britisk, og siden februar 2019 italiensk selskab. Der er selvfølgelig ingen grund til at opfinde den dybe tallerken, hver gang man vil have noget nyt, og derfor er det smart at lade sig inspirere af og eventuelt købe, hvad andre har lavet.
For mig at se ville det have været bedre at kigge på Sverige og andre skandinaviske lande, som så vidt jeg kan se på nettet har, eller i hvert fald havde et vist samarbejde:
https://www.digitaltveurope.com/2017/02 ... to-hbbtv2/
omkring HbbTV fra version 1.5 til 2.0.
I den sammenhæng forstår jeg ikke, at der hele tiden skrives om, at det der skete 12. november 2019 havde at gøre med skift fra version 1.2 til 1.5. Der bliver også skrevet om mpeg versioner, herunder mpeg-dash, men man har det indtryk, at ikke ret mange har styr på, hvad der foregår. Hvis udviklingen af programmelet var foregået i DR i samarbejde med TV fabrikanterne, ville det alt andet lige, nok være nemmere at håndtere de udfordringer, der er.

Kan vi ikke få en udredning fra DR, som bliver lagt, sådan at alle kan finde den? Det ville også være rart med en mere tydelig forklaring til hele Danmarks befolkning og en undskyldning til alle dem, som er blevet berørt af omlægningen.

Jeg har desværre ikke forstand på det tekniske, men jeg ved, at der er mange tusinde ældre smart-TV som ikke kører android, så selvom dem med de nyeste apparater ønsker en android TV-app er det ikke løsningen for vi mange, som ikke kan bruge den før forbrugerombudsmanden pålægger TV fabrikanterne at opdatere programmellet på de "fremtidssikrede" smart TV, som blev solgt med hbbtv og open source programmel siden 2012.
Vi snakker alle sammen om bæredygtighed og udnyttelse af ressourcerne. Her er der et sted, hvor det med en software opdatering er ret simpelt at levetidsforlænge de apparater, som folk har købt med forventning om, at de kunne bruge dem i mindst ti år uden at skulle bruge andet end fjernbetjeningen.
Fjernbetjeningens farvede knappers funktion kan ikke bruges på andet end TV apparater, og selvom jeg ikke kan se hvordan ny DRTV virker på vores Grundig TV, kan jeg på min bærbare computer se at disse farvede knapper ikke har nogen anvendelse længere, nu hvor man ønsker at præsentere drtv på smart phones og tablets m.v.
Ved et tilfælde fandt jeg i dag denne DR side:
https://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1795/
og det glæder mig, at man den 20. december har valgt at lade os beholde den gamle drtv lidt endnu, ved at lade lægge signalet ud på Ramasjang kanalen fra den 2. februar.
På vegne af de mange tusinde med ældre apparater anmoder jeg om at faciliteten vil forblive tilgængelig i de kommende år, for vi har ikke alle behov for "live" faciliteten.

En lille bøn til Rasmus Larsen: Kan du ikke få lavet det sådan at årstal vises i forbindelse med visning af indlæg? Når jeg kigger på gamle indlæg, er det indimellem svært at placere dem tidsmæssigt.
Jeg kan eventuelt kontaktes på gmail.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13