Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bphhm
#305049
Jeg har hidtil kørt alle signal kilder (ATV4K, Shield, TV signal video/audio) gennem min Denon X4300 receiver uden nogen lipsyn problemer. TV modtog jeg via Stofa box som kørte video+audio via HDMI til min X4300.

Nu ønsker jeg at bruge TV'ets DVB-C modtager og sende lyd via SPDIF out fra TV'et ind i X4300 og gengive lyd via mit surround anlæg.

Jeg oplever lipsync problemer med TV signalet uanset om jeg justerer på lipsync i receiveren eller mit TV. Eller når det er slået helt fra.

Det får mig til at tænke at der vel i det setup uanset hvad vil være en forsinkelse af lyden ifht. billedet medmindre billedet kan forsinkes?

Og det kan jeg ikke se man kan i LGC8 eller har i gode råd til hvad jeg kan prøve?
Af Mr X
#305066
Har også et 65” C8 og oplever også lip sync problemer. Lyden kommer efter billedet og man kan kun forsinke lyden, dvs. gøre problemet endnu værre...
Af BMLauridsen
#305076
Har I prøvet med funktionen "Bypass" under menuen AV synk justering? Det fjernede lip sync problemer på mit C8, både på flow tv og streaming.
Af bromberg
#305077
BMLauridsen skrev:Har I prøvet med funktionen "Bypass" under menuen AV synk justering? Det fjernede lip sync problemer på mit C8, både på flow tv og streaming.
Ja det er prøvet, men intet hjælper.

Det er mig en gåde LG ikke fikser det problem, men de anerkender det nok ikke.
Der findes et hav af debattråde også internationalt, men LG anerkender det ikke. Det gør div forhandlere heller ikke og det er skide frustrerende at finde en løsning når al "rådgivning" går på at det må være en indstilling på tv'et.

Dem der har held med perfekt synkron lyd er som trådstarter, der hvor der er en receiver imellem. I scenarier hvor atv, ps4 osv er tilsluttet direkte tv, der kommer problemet. Noget tyder på det er LG´s evne til at håndtere Dolby Digital 5.1.

Jeg er på nippet til at skippe mit c8 over det her. Jeg er så træt af det. Havde samme problem på mit b og e6.
Enten var indbyggede apps synkrone, men så haltede tv signalet eller omvendt.

Jeg selv i i overvejelser om enten en hdmi switch eller extractor kan løse problemet. Efter googlen, ser det ud til nogen har held af denne vej.
Af aalb1970
#305078
Du skriver, at du sender lyden fra tv'et via "SPDIF". Mener du dermed via TV'ets optiske udgang? Hvis det er tilfældet, så prøv at skifte til ARC, hvis din receiver kan klare det. Jeg mener nemlig kun, at Bypass funktionen virker med ARC.
Af aalb1970
#305079
Generelt har LG tv problemer med at afstemme billede og lyd for Dolby kilder med lav latency, dvs. konsolspil og set top bokse. Normalt virker det fint med Apple TV, Bluray afspillere o. lign.
Af bphhm
#305083
Ja jeg sender lyden via den optiske udgang, og ikke HDMI/ARC. Når man bruger en Logitech Harmony så går der ged i den ved at bruge ARC. Kan ikke helt huske hvorfor, men prøvede det for nogle år siden.
Af bromberg
#305172
Interessant - jeg havde som sagt en teori om at det er lg der ikke kan håndtere Dolby digital 5.1 og købte igår så en hdmi 2.0 extractor på av-connection.
Så nu går billede via hdmi igennem boksen og til tv og lyd fra extractoren til soundbar vis optisk.
Og nu er det spot on.
Af bromberg
#305175
Torben Rasmussen skrev:Klarer den Dolby Vision?
Ja. Det stod der godt nok intet om, kun hdr. Men det klarer den fint
Af bromberg
#305190
Sponk skrev:Du er nødt til at køre via HDMI > ARC. Jeg kører bypass og det fungerer.

Det er hdmi arc der fucker op sammen med dd.

Nettet vrimler med den problematik.
Men det er afhængigt hvordan det er sat op.
Af Mr X
#305197
Det er lidt frusterende at man har købt relativt dyrt grej og fra samme producent for at undgå evt. kompabilitetsproblemer LG 65C8 og SK10Y soundbar. Har haft grejet i 7-8 mdr. nu og havde håbet at det ville blive løst via. en firmwareopdatering. Lyden er stadig ude af sync og man kan tilsyneladende ikke justere sig ud af det. Det virker som om det er værst ved kombinationen af Dolby Vision og Atmos-lydspor.
Af bromberg
#305198
Mr X skrev:Det er lidt frusterende at man har købt relativt dyrt grej og fra samme producent for at undgå evt. kompabilitetsproblemer LG 65C8 og SK10Y soundbar. Har haft grejet i 7-8 mdr. nu og havde håbet at det ville blive løst via. en firmwareopdatering. Lyden er stadig ude af sync og man kan tilsyneladende ikke justere sig ud af det. Det virker som om det er værst ved kombinationen af Dolby Vision og Atmos-lydspor.
Det er i mine øjne intet mindre end grotesk.
Har du også problemer hvis du sætter eks apple tv direkte i soundbaren?
Langt de fleste problemer er dem der smider apple tv/shield og lign direkte i tv’et