Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr X
#305201
Kører AppleTV 4K direkte i TV’et og så ARC til SK10Y har ikke forsøgt at køre AppleTV -> SK10Y -> C8. Hvis man gør det, mister man ikke så det smarte ved at alt tænder og slukker samtidigt og at man kan nøjes med kun at bruge AppleTV fjernbetjeningen?
Af bromberg
#305204
Nej din soundbar burde fint kunne være mellemled i kæden.
Jeg er nææææsten sikker på du kan få det i sync, hvis du smider apple tv i din soundbar istedet
Af bromberg
#305206
Jeg gad godt teste Philips hue boksen, om den ligeledes kan fikse problemet, da den ligeledes vil være et mellemled
Af michelthomsen
#306796
Har samme problem som Jer. At lyden kommer efter billedet, så at forsinke lyden gør det kun værre. Men det er altså ikke kun LG.

Jeg har prøvet flere forskellige Samsung TV 4k UHD som giver fuldstændig samme fejl. Jeg har søgt nettet tyndt og det så ud til at LG var kongen på dette punkt, med både HDMI 2.1 og med support for ægte Dolby Vision samt Atmos, så jeg købte et LG C9 med 2gen A9 processor og jeg skal komme efter jer. Præcis samme fejl...det er lidt bedre end Samsung, men lyden kommer stadig efter billedet i mange tilfælde. Det er altså ikke kun LG der har problemer.

Problemet opstår kun når jeg benytter en ekstern forstærker/soundbar og ikke når det er TV'ets egen højtaler der skal levere.

Til Info benytter jeg HDMI ARC, hvilket basalt set betyder at billedet vises på TV mens lyden leveres videre til eksterne lydkilder. Mit TV er koblet til en Denon Surround sound forstærker AVR-X4500H.
Det der bedst eliminerer lipsync problemer for mig, når det er TV'et der er kilden til lyd og billede, er at tvinge TV'et til at levere lyd i PCM. Det gælder både Samsung og LG.
Men så går det galt med kvaliteten i surround og ingen Atmos på LG. For Samsungs vedkommende reduceres lyden til stereo. Det må jeg så modvilligt leve med.

Den bedste løsning jeg har kunnet finde, er at sætte lyden til PCM for TV lyden, og undvære optimal surround. Når jeg vil se netflix eller anden streaming, bliver jeg nødt til at benytte en Apple TV 4k, som er koblet direkte i Surround forstærkeren eller soundbar som så leverer billedet videre til TV'et. Det virker 100%. Ærgerligt at man ikke kan benytte alle TV'ets indbyggede smarte tjenester uden disse problemer.
Af michelthomsen
#306798
Mange producenter anerkender problemer med lipsync og deres forklaring er at det tager længere tid at behandle HD/UHD signaler, hvilket vil få lyden til at komme før billede. Derfor har de fleste implementeret muligheden for at forsinke lyden.
Det hjælper bare meget lidt, når det er præcis det omvendte der er tilfældet. Se evt. LG's beskrivelse af den omvendte problemstilling. https://www.lg.com/ca_en/support/produc ... ut-of-sync