Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#305058
jacob.frostholm skrev:Jeg har et 2014 4K Sony, som jeg overvejer at udskifte med et AG9 for at få Dolby Vision. Jeg har lige fået den nye 2019 Nvidia Shield Pro, og da jeg har et Denon Atmos setup behøver jeg ikke HDMI 2.1 med eArc.
Ift. Dolby Vision bør du i øvrigt være opmærksom på, at Sony implementering medfører et lille fald i lysstyrke over HDMI. Sonys OLED skærme er i forvejen ikke særligt lysstærke sammenlignet konkurrenterne. AG9 topper ved 650 nits, hvor f.eks. LG C9 topper ved 850 nits.

Hvis ikke du skal bruge eARC kunne du også købe et AG8 for at spare lidt, eller evt. overveje en af Panasonics OLED skærme.
Brugeravatar
Af elcom
#305087
Det er heller ikke sikkert man tænker over det, når man bare har det ene TV man ser på, og AG9 vandt jo også den amerikanske anmelder shootout i starten af året for bedste TV (Uden Panasonic). Men jeg har også læst en del anmeldelser, hvor de har haft LG og Sony ved siden af hinanden og bemærket at Sonyen er mørkere i HDR.

Edit: Uden de dog i nogen af anmeldelserne har erklæret om det ene var mere rigtigt end det andet.