Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Runaldo100
#304980
Jeg købte i 2013 et Samsung f8005 tv på baggrund af anmeldelsen her på flatpanels.

Jeg overvejer i dag om det er på tide med et Oled fjernsyn. De bliver jo virkelig pænt anmeldt her på siden.

Men vil jeg som helt almindelig tv bruger med Yousee abonnement og Netflix, opleve en forskel?

Er billedet blevet meget bedre på 6 år? Hvad vil jeg få for mine penge?

Håber at høre fra nogle af jer vedr. Dette spørgsmål.

På forhånd tak

Mvh

Rune
Brugeravatar
Af elcom
#304996
Jeg er selv i år gået fra en 55" F8005 og til 4K TV (bl.a. et OLED), og jeg kan garantere dig for at alt "godt" billede materiale vil se bedre ud. Det meste 1080p og naturligvis alt 4K materiale. Stort set alle Netflix egen produktioner kommer jo i 4K, så der er rigeligt materiale at gå igang med. Men det resterende materiale på Netflix i HD vil også se bedre ud. Jeg kan varmt anbefale Amazon Prime tjenesten også, den har en del 4K materiale og koster under 30 kr de første 6 måneder (derefter 45 kr).
Du kommer helt sikkert til at nyde kvaliteten af 4K og HDR materiale på en OLED med den høje kontrast.

Normalt TV lægger jeg ikke helt så meget mærke til en kvalitets opgradering, men HD udsendelser (720p/1080i) står skarpt. Dårligere TV kvalitet kan dog af og til se værre ud, jeg tænker fordi det simpelthen er mindre tilgivende at forsøge at vise dårlig materiale på en skærm med større opløsning. Men det kommer også lidt an på hvad størrelse du køber, og din afstand fra TV'et. (Edit: Jeg bruger ikke selv super meget tid på flow TV, men med mindre du kun ser gamle afsnit af Barnaby, så tror jeg helt sikkert du vil være tilfreds)
En streaming tjeneste som HBO, har jeg også oplevet tæt på ubrugelig for flere af deres serier, hvor det ikke føltes nær så slemt på min gamle F8005. HBO får dog forhåbentligt på et eller andet tidspunkt løst den udfordring.

Hvis OLED er det du kigger på, så virker det også som et fornuftigt tidspunkt at hoppe på vognen, teknologien har været ude så længe, at priserne er virkelig fornuftige. Og til den snarlige black friday vil der helt sikkert være gode rabatter at hente.
Af Bull
#305065
stod også selv med samme tanke..
jeg har et Samsung JU7505 som nok skal ind i soveværelset, da det er stået af derinde.
så ved ikke helt om man skal købe nyt "dyrt" OLED til stuen eller et billigt et til soveværeset ??

og er de billige modeller Omkring 4000kr bedre end det gamle samsung fra 2015